BMW predstavilo ostré verzie svojho SUV a CUV, teda pardón SAV :) Ak by sa náhodou našiel niekto, kto by ich nepoznal, tak ide o X5 a X6 s prívlastkom M. K odhaleniu došlo v nadväznosti na skracujúci sa termín výstavnej premiéri na autosalóne v Los Angeles. Mnoho výtvorov divízie M je naozaj fenomenálnych. Aká teda bude táto dvojica?

Pohon oboch vozidiel z Mníchova bude zabezpečovať preplňovaná 4,4 litrová V8 s výkonom 423 kW (575 k) dostupných v rozpätí 6000 až 6500 otáčok spolu s krútiacim momentom 750 Nm, ktorý leží v spektre 2200 až 5000 otáčok. Emkové mašiny s ním stihnú dosiahnuť stovku za 4,2 sekundy a maximálku im výrobca elektronicky obmedzil na 250 km/h. Po vyradení obmedzovača rýchlosť stúpa na 280 km/h. Medzigeneračne došlo z zvýšeniu výkonu o 3 a krútiaceho momentu o 5 %. Zmenu prevodov zabezpečuje osemstupňová prevodovka M Steptronic.

 

Spotreba by mala v týchto prípadoch medzigeneračne klesnúť o 20 %. Papierové údaje hovoria o 11,1 l/100 km kombinovanej prevádzky. Podvozok je v porovnaní s obyčajnými typmi znížený o 10 mm. BMW ho ladilo na Nürburgringu. Vodič si bude môcť zvoliť jazdné režimy Comfort, Sport a Sport+. Emkové dvojičky by mali bez problémov zvládať priečne preťaženie s veľkosťou 1,2 g.

Divízia M opäť dokázala, že aj z SUV/CUV sa dá spraviť raketa s náložou pod kapotou. Zrýchlením na 100 km/h za 4,2 sekundy sa predsa nemôže chváliť hocijaká ostrá verzia bežného auta.

Divízia M pripravila v interiéri zmes športového charakteru a luxusu.

X5 M a X6 M stoja na 21 palcových kolesách s rozmermi pneumatík 285/35 vpredu a 325/30 vzadu. Za nimi sa nachádzajú brzdové kotúče s koreňmi v motoršporte. Doštičky majú o 50 % vyššiu styčnú plochu. Brzdový systém divízie M je v porovnaní s klasickým ľahší o 1,6 kg. Presné rozmery kotúčov sme sa však z tlačovej správy nedozvedeli.

 

Po dizajnovej stránke dostali X5 a X6 nové nárazníky, prahy, difúzory s dvoma koncovkami výfukov, výduchy na predných blatníkoch alebo spätné zrkadlá. Do vnútra sa dostali nové sedadlá alebo emkový volant s hliníkovými pádlami prevodovky. Sedadlá sú potiahnuté kožou Merino, palubná doska dostala Nappu a strop Altancaru. Na palubu sa navyše dostal aj klavírny lak a slušná dávka hliníka. Koho prestane baviť zvuk osemvalca, ten sa môže započúvať do audiosystému Harman Kardon. Obe vozidlá sú samozrejme plne kompatibilné s aplikáciou zobrazujúcou telemetriu.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Prvé foto a podrobné info o BMW X6 II. generácie typ F16

X5 a X6 sú v podstate totožné autá, ktoré sa od seba odlišujú najmä tvarom karosérie. Inak to nie je ani v prípade modelov s označením M.