Vôbec neprekvapuje, že nová X6 sa podobá na dávnejšie predstavené BMW X4. Autá vznikali prakticky súčasne. Pre mňa osobne F16 stratila niečo z agresivity a mohutnosti, podobne ako nová X5 F15. Nepochybne aj to bol jeden z dôvodov, prečo ich ľudia kupovali ako teplé rožky. Prvé obrázky ukazujú, že vnútri to bude posun k lepšiemu vo všetkých ohľadoch. Prístrojovka je prakticky bez zmien známa z tretej X5. Čo sa motorov týka, od začiatku predaja na jeseň 2014 budú k dispozícii verzie xDrive35i s 306 k, xDrive50i so 450 k a pre nafťákov xDrive30d s 258 k a M50d s 381 k. Budúci rok príde X6M so 4,4l biturbo V8 motorom ako súčasná generácia, možno s mierne väčším výkonom ako je súčasných 555 k. Čo na ňu teda hovoríte?

2015 BMW X6 F16

Ako sa dalo očakávať, nová generácia BMW X6 je väčšia zvonku no hlavne zvnútra, napriek tomu rovnako ťažká, alebo ľahšia (podľa verzie a výbavy). Neprekvapí asi ani info o tom, že je dynamickejšia, všetky motory sú výkonnejšie a úspornejšie.
2015 BMW X6 F16

Dizajn

BMW X6 F16 kombinuje robustnú stavbu modelu BMW X so športovou eleganciou kupé modelov značky. Dlhá kapota, dlhý rázvor, krátky predný previs a dozadu posunutá kabína sú charakteristickými dizajnovými prvkami BMW. Vysoko posadené prahy okien a robustne klenuté lemy blatníkov, spolu s malou vzdialenosťou medzi prednou nápravou a palubnou doskou, poukazujú na stabilitu vozidla a spájajú Sports Activity Coupé s modelmi rodiny X. K vysokej pozícii sedenia nového BMW X6 sa pridávajú materiály špičkovej kvality a dômyselne tvarované povrchy, vytvárajúce luxusnú atmosféru v kabíne. Pocit exkluzívnej športovosti generuje na vodiča orientované usporiadanie kokpitu, inovatívne zobrazovacie aj ovládacie prvky a línie, ktoré dynamicky plynú z palubnej dosky až do výplní dverí vytvárajú okolo interiéru prstenec. Ešte viac luxusu do kabíny môžu priniesť chytrá kombinácia farieb a materiálov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Dynamické proporcie a plynulé línie symbolizujú agilný handling na ceste, zatiaľ čo svalnaté a robustné aspekty dizajnu poukazujú na všestrannosť a schopnosti aj mimo spevnených povrchov. Najvýraznejšími znakmi modelu X na prednej časti sú kontúrové línie nárazníka v tvare písmena X, matne strieborné ochranné prvky pod podlahou, mimoriadne robustný dizajn BMW obličiek a typické usporiadanie dvojitých okrúhlych predných svetiel a predných hmloviek. Rozmerné jednotky hlavných svetiel siahajú od obličiek až do bočných panelov. Výrazné chrómované prvky a trojrozmerné vnútorné usporiadanie svetiel podčiarkuje sofistikovaný charakter štandardných bi-xenónových jednotiek. Doplnkovo sa pre nové BMW X6 dajú objednať Adaptívne LED predné svetlá.

Ďalšími prvkami sú jasne viditeľné detaily, vytvorené s cieľom optimalizovať aerodynamiku. Deflektory v predných blatníkoch, vzduchové záclony so vstupmi na vonkajších okrajoch nástavca pod predným nárazníkom a výduchy Air Breather na bočných paneloch, ktoré spoločnými silami redukujú turbulencie v oblasti predných kolies. Bočný pohľad definuje klinovitý tvar karosérie. Je zvýraznený modelovo špecifickou interpretáciou dvojitej línie lemu. Prvá línia vychádza z predného blatníka a stúpa pozdĺž kľučiek dverí. Druhá línia pod ňou sa dynamicky dvíha smerom k zadným svetlám. Trojrozmerné LED svetelné pásy vo dvoch sekciách a zadné svetlá v tvare písmena L pre zmenu vytvárajú atraktívny nočný dizajn. Podobne ako na prednej časti vozidla, aj vzadu je priestor pod podlahou chránený prvkom s matne striebornou povrchovou úpravou. Zákazníci majú pre nové BMW X6 na výber z dvoch základných a deviatich metalických lakov karosérie, vrátane noviniek Sparkling Storm s briliantovým efektom a Flamenco Red s briliantovým efektom. Doplnkovo sú pre nové BMW X6 k dispozícii hliníkové lišty na nástupné prahy a strešné nosníky buď v lesklej čiernej alebo v matnej hliníkovej povrchovej úprave.

2015 BMW X6 F16

Interiér

BMW X6 s veľkorysým priestorom, vysokou pozíciou sedenia typickou pre modely X a špičkovou kvalitou nádherne vypracovaných materiálov vytvára dokonalé prostredie pre bezkonkurenčný zážitok z jazdy v atmosfére luxusu. Široký vizuálny rozmach palubnej dosky je spolu s obkladovými panelmi hornej časti dverí štandardne potiahnutá vysoko kvalitným materiálom Softskin vrátane čierneho dekoratívneho stehovania. Ambientné osvetlenie, ktoré je súčasťou svetelného balíka, pridá extra výraz vizuálnej jednote palubnej dosky a výplní dverí. LED jednotky, rozmiestnené v prstencovitej línii lemujúcej kabínu, ako aj na ďalších miestach interiéru, vytvárajú lákavý efekt. Ambientné osvetlenie môže mať modrú, bielu alebo oranžovú farbu, buď monochromaticky pre všetky LED zdroje, alebo v šiestich prednastavených farebných kombináciách, ktoré sa volia iDrive systémom. Prístrojový panel aj displeje klimatizácie a vetrania majú v novom BMW X6 technológiu čierneho panelu. Obsah, prezentácia a farba zobrazenia doplnkového multifunkčného prístrojového displeja sa prispôsobuje aktuálnemu režimu jazdy, zvolenému Ovládačom jazdného zážitku. Voľne stojaca 10,25-palcová plochá obrazovka je súčasťou štandardne dodávaného ovládacieho systému iDrive.

2015 BMW X6 F16

Zákazníci si môžu vybrať zo šiestich farieb štandardného koženého čalúnenia Dakota, vrátane nových odtieňov Cognac a Coral Red s čiernym akcentovým stehovaním. Nové BMW X6 M50d má v štandardnej výbave športové sedadlá s kombináciou kože a Alcantary v antracitovej farbe. Do sériovej výbavy patrí aj vyhrievanie predných sedadiel, zadné sedadlá sú vyhrievané na želanie. Ostatné modely majú športové sedadlá v doplnkovej výbave, ktorej dlhý zoznam obsahuje okrem iného aj komfortné sedadlá, elektrické nastavovanie sedadiel s funkciou pamäti a aktívnu ventiláciu sedadiel. Štvorzónová klimatizácia je alternatívnou voľbou k štandardnej dvojzónovej. Radosť z jazdy a komfort cestovania na dlhé trate sa dá vylepšiť aj prvkami ako sú navigačný systém Professional s dotykovým ovládačom Touch Controller, Bang & Olufsen High End Surround Sound systém alebo nový zábavný systém Professional pre zadné sedadlá. Všetky modelové varianty nového BMW X6 majú v štandardnej výbave 19-palcové kolesá s diskami z ľahkej zliatiny. K dispozícii je aj viacero doplnkových 19-palcových a 20-palcových typov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Aj variabilita interiéru sa zreteľne zlepšila. Zadné operadlo sa teraz dá sklápať v pomere 40/20/40, čo umožní postupne zväčšovať batožinový priestor zo základu 580 litrov na maximum 1525 litrov. Tieto objemy predstavujú nárast o 10, resp. 75 litrov oproti predošlému modelu. K pozoruhodnej funkčnosti a komfortu cestovania na dlhé trate prispeje aj množstvo odkladacích priestorov a priehradky vo dverách, ktoré pojmú vpredu 1,5-litrové a vzadu 1,0-litrové fľaše.

Súčasťou štandardnej výbavy je aj automatické ovládanie veka batožinového priestoru. Teraz sa dá otvoriť aj zatvoriť pomocou diaľkového ovládania v kľúči a tlačidlom z miesta vodiča. Komfort pri vykladaní a nakladaní nového BMW X6 poskytuje bezdotykové otváranie a zatváranie veka kufra, ktoré je súčasťou doplnkového balíka Komfortný vstup. Senzory pod zadným nárazníkom zaregistrujú cielený pohyb nohou a následne vyšlú signál do elektrického ovládania dverí. Veko batožinového priestoru je štandardne vybavené funkciou jemného dovierania Soft Close, ktoré je k dispozícii aj pre dvere posádky – v rámci doplnkovej výbavy. Nové BMW X6 sa tiež dá objednať s elektricky ovládanou sklenenou strechou, ktorá je rovnako široká, ale o 12 cm dlhšia, než u predchodcu. Doplnkové strešné nosníky môžu byť na želanie lesklé čierne alebo matné hliníkové.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

M Šport balík pre nové BMW X6

Balík sa dá objednať pre nové BMW X6 hneď pri jeho uvedení na trh. Dynamický charakter Sports Activity Coupé tu zvýrazňujú aerodynamicky optimalizované prvky karosérie: väčšie vzduchové vstupy pod predným nárazníkom, výraznejšie tvarované prahy, difúzorová vložka pod zadným nárazníkom, ako aj špecifický dizajn rebrovania obličiek s matnou hliníkovou úpravou (BMW X6 xDrive30d: s čiernou úpravou) a lesklé koncovky výfuku v štýle 8-valcového modelu. Dolné hrany blatníkov spolu s prahmi sú lakované vo farbe karosérie. M Šport balík obsahuje aj súbor lesklých čiernych prvkov BMW Individual Shadow Line, 19-palcové M zliatinové disky kolies s dizajnom dvojitých lúčov, Adaptívny M podvozok so špecificky ladeným Dynamickým riadením tlmičov a vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickým udržiavaním svetlej výšky. Okrem prahových líšt s logom M a vnútorného poťahu strechy BMW Individual v antracitovej farbe zvyšujú v interiéri atmosféru športovosti aj elektricky nastaviteľné predné športové sedadlá potiahnuté kombináciou koža/Alcantara, obkladové lišty Aluminium Hexagon, M kožený volant a odkladacia plocha pre ľavú nohu vodiča s logom M. Do M Šport balíka patrí aj špeciálny dizajn kľúča od vozidla.

2015 BMW X6 F16

Motory, prevodovky a BMW xDrive

Benzínové aj naftové motory BMW TwinPower Turbo prichádzajú na základe intenzívneho priebežného vývoja opäť s vyššími výkonmi, zároveň však so zníženou spotrebou aj emisiami. Modernizovaná 8-stupňová prevodovka Steptronic Sport, ďalšie opatrenia súboru BMW EfficientDynamics a najnovšia verzia inteligentného pohonu všetkých kolies BMW xDrive sú zárukou toho, že nové BMW X6 má všetko, čo je v danej oblasti potrebné na zaujatie vedúcej pozície. Všetky varianty nového BMW X6 štandardne spĺňajú emisnú normu EU6. Emisie oxidov dusíka NOx pri naftových modeloch sa redukujú pomocou adsorpčného katalyzátora a SCR katalyzátora so vstrekovaním roztoku močoviny (AdBlue).
 
xDrive50i z pokoja na 100 km/h za 4,8 s
  
Do príchodu BMW X6M je špičkou ponuky benzínový agregát V8. Najnovšia generácia 4,4-litrového motora v BMW X6 xDrive50i má výkon oproti predchodcovi zvýšený o 10% na 330 kW/450 k (+30 kW/43 k), napriek tomu má o 22% nižšiu priemernú spotrebu. Jeho arzenál technológií  TwinPower Turbo obsahuje plne variabilný manažment ventilov VALVETRONIC, dve turbodúchadlá a priame vstrekovanie benzínu High Precision Injection. Výsledkom sú lepšie reakcie, výraznejší ťah, avšak nižšie nároky na palivo. Krútiaci moment 650 Nm (+50 Nm) je k dispozícii od 2000 do 4500 otáčok. Nové BMW X6 xDrive50i zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy, teda o 0,6 sekundy rýchlejšie než predchodca. Spotreba paliva je 9,7 l/100 km, pri emisiách CO2 od 225 do 227 g/km (podľa testovacieho cyklu EU a v závislosti od použitého rozmeru pneumatík).

V roku 2015 pribudne do ponuky nové BMW X6 xDrive35i, ktoré bude poháňať radový benzínový 6-valec s výkonom 225 kW/306 k. Z pokoja na 100 km/h sa rozbehne za 6,4 sekundy, priemerná spotreba v cykle EU bude 8,5-8,6 l/100 km, pri emisiách CO2 od 198 do 200 g/km (podľa testovacieho cyklu EU a v závislosti od použitého rozmeru pneumatík).

2015 BMW X6 F16

xDrive30d je exemplárny pomer medzi výkonom a spotrebou paliva, ktorý dosahoval už predchodca, sa pri novom BMW X6 xDrive30d ešte zlepšil. Jeho 3,0-litrový radový naftový 6-valec ťaží z balíka technológií BMW TwinPower Turbo, ktorý v jeho prípade obsahuje turbodúchadlo s variabilnou geometriou na vstupe a priame vstrekovanie common-rail. Maximálny výkon je 190 kW/258 k (oproti predchodcovi +10 kW/13 k), najvyšší krútiaci moment je 560 Nm (+20 Nm) v pásme od 1500 do 3000 otáčok. Tieto parametre prispeli k zlepšeniu akcelerácie 0-100 km/h o 0,8 na 6,7 sekundy. Priemerná spotreba nového BMW X6 xDrive30d má hodnotu 6,0 l/100 km, čo znamená zlepšenie oproti predchodcovi o 19%. Emisie CO2 sú adekvátne nízke: od 157 do 159 g/km (podľa testovacieho cyklu EU a v závislosti od použitého rozmeru pneumatík).


X6 M50d je k dispozícii hneď pri uvedení druhej generácie Sports Activity Coupé na trh. Tretí dieselový variant – nové BMW X6 xDrive40d – príde na jar roku 2015. Jeho radový naftový 6-valec s viacstupňovým prepĺňaním a výkonom 230 kW/313 k prinesie akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy. Priemerná spotreba nového BMW X6 xDrive40d bude 6,2 až 6,3 l/100 km, s emisiami CO2 od 163 do 165 g/km (podľa testovacieho cyklu EU a v závislosti od použitého rozmeru pneumatík).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

8-stupňová prevodovka Steptronic Sport s funkciou Launch Control

Všetky motory pre BMW X6 kombinujú s prevodovkou Steptronic Sport. Vyniká výnimočnou precíznosťou, vysokou vnútornou efektivitou a pozoruhodne rýchlym radením. Okrem automatického módu má vodič k dispozícii aj manuálne radenie špecifickou voliacou pákou alebo radiacimi pádlami na volante. Okrem toho ponúka najnovšia generácia aj funkciu Launch Control - maximálne zrýchlenie z pokoja.

V kombinácii s navigačným systémom Professional je prevodovka schopná brať do úvahy aj profil prechádzanej trasy a prispôsobiť mu radenie. Na základe navigačných dát zvolí adekvátny prevod podľa toho, či sa vozidlo blíži k zákrute, kruhovému objazdu či výjazdu z diaľnice. Ak je potrebné spomaliť, prevodovka radí tak, aby sa v maximálnej možnej miere využila brzdiaca sila motora, pri výjazde zo zákruty pre zmenu čo najskôr zaradí optimálny prevod pre dynamickú akceleráciu. Spolupráca s navigačným systémom napríklad dokáže zabrániť aj zbytočnému zariadeniu vyššieho stupňa medzi dvoma za sebou nasledujúcimi zákrutami.

2015 BMW X6 F16

Balík BMW EfficientDynamics v štandardnej výbave

Okrem režimov COMFORT, SPORT a SPORT+ umožňuje Ovládač jazdného zážitku na stredovej konzole zvoliť aj ECO PRO mód. V tomto režime sa manažment motora, jeho reakcie na akcelerátor a charakteristika radenia prevodovky systematicky orientujú na dosiahnutie čo najúspornejšieho štýlu pri jazde s nízkymi otáčkami. ECO PRO režim zároveň optimalizuje prevádzku elektricky poháňaných funkcií, napríklad riadenia klimatizácie, vyhrievaných sedadiel a spätných zrkadiel, v prospech čo najvyššej úspory energie. ECO PRO režim obsahuje aj funkciu „plachtenia“, ktorá odpojí motor od ostatných komponentov pohonného reťazca, keď pri jazde rýchlosťou od 50 do 160 km/h vodič zloží nohu z akcelerátora, ale zároveň nezačne brzdiť. V tomto režime sa BMW X6 pohybuje iba vďaka svojej kinetickej energii, čím sa ešte viac optimalizuje spotreba.

Doplnkový navigačný systém Professional umožňuje zvoliť vysoko efektívne ECO PRO trasy. Pri aktivovanom navádzaní na cieľ zároveň Proaktívny jazdný asistent odporúča vodičovi presne vhodné okamihy na uvoľnenie akcelerátora, v záujme spotreby paliva, napríklad pred zákrutami alebo úsekom cesty s obmedzenou rýchlosťou. Do arzenálu pohonných a podvozkových technológií BMW EfficientDynamics štandardne patria aj funkcia Auto Start Stop, Rekuperácia brzdnej energie s BMW EfficientDynamics displejom na prístrojovom paneli, prevádzka pomocných agregátov (napr. palivového alebo vodného čerpadla) iba v prípade potreby, aktívne vzduchové klapky v predných vstupoch (v závislosti od modelu a výbavy), elektrický posilňovač riadenia a pneumatiky so zníženým valivým odporom.

Podvozok a karoséria

Kombinácia prednej nápravy s dvoma pármi priečnych ramien a dvojitým ukotvením s BMW patentovanou integrálnou zadnou nápravou potvrdila svoje kvality už v predošlom modeli a teraz sa dočkala optimalizácie detailov, s cieľom zvýrazniť zmes športovej agility a pozoruhodného jazdného komfortu, akú neponúka žiaden konkurent. Vylepšeniam boli podrobené viaceré ďalšie oblasti ako napríklad smerová stabilita vozidla, trecí koeficient ložísk kolies, hluk odvaľovania pneumatík a samozrejme hmotnosť – tá klesla iba na samotnej prednej náprave o dva kilogramy. Doplnkové ťažné zariadenie má teraz elektricky výklopný hák a potiahne brzdený príves s hmotnosťou až do 3,5 tony. Keď sa ťažné zariadenie používa, aktivuje sa jeho stabilizačný systém, ktorý je súčasťou Dynamickej kontroly stability (DSC). Vďaka nemu sa výrazne obmedzí prípadné nebezpečné rozkývanie prívesu, pomocou cielenej selektívnej aktivácie bŕzd.


Nové BMW X6 je štandardne vybavené elektrickým posilňovačom riadenia vrátane systému Servotronic na premenlivú reguláciu účinku v závislosti od rýchlosti jazdy. Doplnkovo je k dispozícii aj Aktívne riadenie, ktoré podľa rýchlosti jazdy mení dokonca aj svoj prevodový pomer: pri pomalom manévrovaní oceníte jeho vyššiu strmosť, pri rýchlej jazde naopak presnejšie reakcie a lepšiu spätnú väzbu. Elektromechanická parkovacia brzda je súčasťou štandardnej výbavy nového BMW X6.

Adaptívny balík Comfort obsahuje Dynamické riadenie tlmičov a vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickou reguláciou svetlej výšky. Jeho riadiaca elektronika prispôsobuje účinok tlmičov podmienkam na ceste a jazdnej situácii. Adaptívny M podvozok, ktorý je štandardom pre BMW X6 M50d a súčasťou doplnkového M Šport balíka pre všetky ostatné modelové varianty, ponúka rovnakú funkčnosť. Voľbou režimov SPORT a SPORT+ navyše aktivuje mimoriadne tuhé nastavenie charakteristiky tlmičov.

Prvky adaptívneho podvozkového balíka Dynamic citeľne zlepšia športový handling nového BMW X6 v zákrutách. V tomto prípade sú k dispozícii Dynamic Performance Control a aktívna eliminácia nakláňania Dynamic Drive, ktoré spolu optimalizujú smerovú stabilitu. Ak má zákazník záujem zvýrazniť komfortnú aj dynamickú stránku vozidla, môže si zvoliť adaptívny podvozkový balík Professional, ktorý kombinuje prvky balíkov Comfort aj Dynamic s cieľom vytvoriť všestranné riešenie, zamerané na zabezpečenie výnimočný jazdných zážitkov za každých okolností.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Inteligentná ľahká konštrukcia: vyššia tuhosť karosérie, znížená hmotnosť

Úspešné aplikovanie inteligentnej ľahkej konštrukcie v štruktúre karosérie nového BMW X6 sa prejaví nielen na spotrebe vozidla, ale aj na vyššej agilite v rukách športového vodiča. Opatrenia ako napríklad cielené využitie vysoko a ultra vysoko pevnostných ocelí ako aj za tepla tvarovaných ocelí udelia karosérii vyššiu torznú tuhosť oproti predchodcovi a pevnejšie chránený priestor pre posádku.


Použitie ultra vysoko pevnostných ocelí a termoplastických materiálov v bočných paneloch, hliníkovej prednej kapoty a horčíka v palubnej doske, takisto pomohlo znížiť hmotnosť vozidla. Napriek podstatne bohatšej štandardnej výbave oproti predchodcovi nové BMW X6 vôbec nie je ťažšie a pri dorovnaní výbavy môže byť v závislosti od modelu dokonca až o 40 kg ľahšie. Navyše, inteligentná kombinácia rôznych materiálov umožnila dosiahnuť takmer presne vyvážený pomer rozloženia hmotnosti na nápravy 50:50.

BMW parkovací asistent

Pomáha vodičovi nájsť dostatočne veľké miesto na pozdĺžne parkovanie zarovno s cestou. Po stlačení tlačidla sa nové BMW X6 dokáže zaparkovať plne automaticky: po identifikácii dostatočne veľkého parkovacieho miesta systém ovláda riadenie, akcelerátor, brzdu aj prevodovku.


Ďalšou pomocou pre jednoduché manévrovanie a parkovanie je doplnkový (pre BMW X6 M50d štandardný) systém Park Distance Control (PDC) so senzormi na prednej aj zadnej časti vozidla, doplnková cúvacia kamera a doplnkový systém Surround View, ktorý zobrazí okolie vozidla v rozsahu 360° na displeji systému iDrive, zatiaľ čo funkcia Panorama View vpredu aj vzadu sleduje premávku zo strán, pre bezpečný výjazd z neprehľadných miest. Obraz kamier tejto funkcie sa premieta na displej systému iDrive a na objekty blížiace sa zboku upozorní aj akustický signál.


Doplnkový systém Active Protection aktivuje v kritickej situácii množstvo opatrení s cieľom znížiť závažnosť následkov možnej nehody. Pri kritickom jazdnom režime zatvorí bočné okná a strešné okno (ak je vo výbave), pritiahne predné bezpečnostné pásy a nastaví operadlo predného spolujazdca do zvislej polohy. Active Protection teraz obsahuje aj Asistenta pozornosti, ktorý analyzuje výkon vodiča a keď zaregistruje jeho únavu, odporučí mu prestávku.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Štandardná výbava: núdzové volanie s automatickou lokalizáciou vozidla


Nové BMW X6 je štandardne vybavené vstavanou SIM kartou, ktorá je základom pre funkčnosť systému Inteligentného núdzového volania. Samotné inteligentné núdzové volanie, ktoré obsahuje aj automatickú lokalizáciu vozidla a detekciu závažnosti kolízie, je na mnohých trhoch štandardnou výbavou. Aktuálna generácia tohto systému posiela do BMW telefonického centra v prípade nehody informácie o pozícii vozidla (s presnosťou na metre), jeho VIN číslo, model, farbu a údaje z palubných senzorov. Systém tiež dokáže určiť počet osôb na palube, ktoré airbagy boli aktivované a aký silný bol náraz. Vďaka tomu sa záchranári môžu včas presnejšie pripraviť na zásah.
 

BMW ConnectedDrive Services

Vstavaná SIM karta podporuje aj prenos BMW TeleService dát, prístup na internet z vozidla a funkciu Concierge Service – telefonickú informačnú službu, ktorá poskytne zákazníkom BMW ConnectedDrive pomoc napríklad pri hľadaní adries, rezervovaní hotela či zisťovaní otváracích hodín, spolu s funkciou Remote Services a portálom BMW Online. Ak je vo výbave doplnkový navigačný systém Professional, podporuje aj systém Real Time Traffic Information, ktorý v reálnom čase informuje o premávke a dopravných zápchach.


Ďalším prvkom štandardnej výbavy nového BMW X6 je hands-free systém s USB portom, ku ktorému sa pridávajú kancelárske funkcie BMW ConnectedDrive, podporované buď smartfónom vodiča, alebo vstavanou SIM kartou. E-maily, záznamy v diári, zoznamy kontaktov a termíny stretnutí sa zobrazia na displeji systému iDrive. Funkcia diktovania prekonvertuje hovorenú reč do formy písaného textu, ktorý sa dá následne odoslať ako SMS alebo e-mail.


Mnohé BMW ConnectedDrive služby sa dajú kedykoľvek nainštalovať s použitím aplikácií, buď cez smartfón, alebo cez vstavanú SIM kartu. Patria sem napríklad internetové rádio, sociálne médiá ako Facebook a Twitter alebo zábavné služby BMW ConnectedDrive, ktoré ponúkajú prístup k vyše 24 miliónom hudobných skladieb a tisíckam audio kníh. Táto flexibilná stratégia aplikácií umožňuje využiť nielen vlastné BMW aplikácie, ale aj BMW-ready aplikácie od iných poskytovateľov.

ČO HOVORÍŠ NA NOVÚ X6?
  • Je perfektná, neni o čom ( 39% )

     

  • Nie je to zlé, no neodpadnem ( 31% )

     

  • Po predošlej zvonka trochu nuda ( 6% )

     

  • Znova hnus, také autá by ani nemali robiť ( 15% )

     

  • Nebudem sa vyjadrovať, aj tak tu bude úspešná ( 9% )

     

Odpovedalo 172 ľudí