Mazda MX-5 Superlight

Ako základ projektu poslúžila sériová MX-5 s motorom MZR 1,8 litra (96 kW/126k). Cieľom bolo dostať hmotnosť znateľne pod 1000 kg a pritom zachovať ideálne rozloženie hmotnosti 50:50. Samozrejmosťou je plná funkčnosť a použiteľnosť prototypu. Takže čo sa z auta odstránilo?


- čelné okno s rámom
- plátená strecha s rámom
- bočné okná s mechanizmom
- vonkajšie kľučky a zrkadlá
- audio
- vnútorná izolácia a tapacír
- sériové sedačky
- klimatizácia a ventilácia
- rám prístrojovky
- stredová konzola
- plasty a držiak radenia a ručnej brzdy
- lakťová opierka

Mazda MX-5 Superlight

Ak vás toto auto zaujalo a rozmýšlate nad jeho kúpou, sklamem vás. Mazda (zatiaľ) neuvažuje o jeho sériovej výrobe. Ale kto vie, na svete behá príliš veľa áut, o ktorých sa tiež tvrdilo, že sa vyrábať nebudú.