Čo si predstavíte, keď sa povie pick-up? Veľké mašiny a silné motory? Asi áno, podľa USA. Tu je auto s korbou hlavne pracovný nástroj a auto do lesa. Mitsubishi L200 bolo od prvej generácie typickým príkladom. Až v r2005 sa v Japonsku rozhodli, že ak môže byť v segmente SUT (Sport Utility Truck) úspešný Nissan s Navarou, oni chcú byť tiež. Staršie, „pracovné generácie“ vystriedal nový typ, oveľa viac civilizovanejší, krajší a na dobu aj štýlový. 4. generácia sa dostala do predaja v r2006 v troch verziách – Double Cab, Single Cab a Club Cab. A práve na tú poslednú sa dnes pozrieme, lebo ju mám doma.

Aby sme v tom mali jasno, verzia Double Cab je 4-dverová a 5-miestna, Single Cab 2-dverová a 2-miestna a Club Cab je 2-dverová a 4-miestna. Náš kúsok je z r2007 vo výbave Intense. Tá je skôr základná, okrem manuálnej klimatizácie tu nie je nič výnimočné. Nájdeme tu dva airbagy, výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, ABS/EBD, elektrické okná, ale pozor, obidve majú automatický dobeh (spomínate na novú Vitaru a Qashqai?). Chýbajú elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá (vo vyšších výbavách sú), pravdou ale je, že tie „slonie uši“ čo tam sú, si zatiaľ nikto nepotreboval nastaviť inak. L200 má najazdených iba niečo vyše 30 000 km a nejazdíme s ním cez zimu. Má len letné pneumatiky. Pre nás je to stále pracovné auto a v tomto ohľade sme s ním spokojní. Dokonalé však nie je, ako sa dozviete.

Rozmery

L200 je kus poriadneho auta. Celková dĺžka je 5120 mm, šírka 1750 mm a výška 1780 mm. Rázvor náprav má rovné 3 metre a svetlá výška je 205 mm. Hmotnosť je 1865 kg a L200 odvezie ďalšiu tonu nákladu, čo máme aj odskúšané. Najväčšia prístupná hmotnosť brzdeného prívesu je 2700 kg, takže ťahanie karavanu alebo lode nie je problém.

Dizajn a interiér

Pick-up nemusí byť iba hranatý a Mitsubishi to dokázalo. Práve zaoblenými tvarmi sa L200 výrazne odlišovala od konkurencie. Dizajn navrhol v r2005 Akinori Nakanishi a treba povedať, že sa podaril. Najmä predná časť, ktorú veľmi dobre vylepší rám, ako v našom prípade. Interiér bohužiaľ nemôžem pochváliť, je to najslabší článok celého automobilu. Iné, ako tvrdé plasty tu nenájdete, no to by sa ešte dalo odpustiť. Tak isto aj strohosť palubnej dosky, ktorá sa niekomu môže zdať ako vykradnutá. Ergonómia je však dobrá a odkladacích priestorov je dosť, za to palec hore. Celkovo však pôsobí interiér stiesnene, palubná doska je totiž dosť veľká. Posed je taktiež zlý, najmä pre vyššie postavy, ako som ja (188 cm). Môže za to aj volant, ktorý je aj v najvyššej polohe stále nízko a nepomôže ani ak sa dá sedadlo úplne dole. Sedadlá sú samostatná kapitola - sú hrozné. Krátky sedák, žiadne bočné vedenie a hlavne – systém sklápania nemá pamäť! V dvojdverovom aute, chápete? Áno, zadné sedadlá nie sú vhodné na dlhé cestovanie, na krátke vzdialenosti postačujú. Vzadu sa môžu voziť nejaké veci, ktoré skrátka na korbe nemôžete nechať a ak sú tie predmety väčšie, musíte sklopiť operadlo. Do pôvodnej polohy sa ale nevráti, zostane v rovine a vy si ho pomocou páky môžete znovu nastavovať. Ach, toto naštve, oveľa staršie automobily majú pamäť... Ak už si teda sedadlo nastavíte, všimnete si dve radiace páky. Tá hlavná je ako v autobuse a po naštartovaní sa dosť trasie. Nad ňou sa nachádza rádio, ktorého hlavným problémom je displej. Žiadny nemá. Ale nie, je to pracovné auto a stačí to.

Motor a prevodovka

Pod kapotou sa „klepe“ 2.5 litrový turbodiesel s výkonom 100 kW (136 koní) pri 4000 ot. a krútiacim momentom 314 Nm. Po naštartovaní je celkom hlučný, po zohriati je to lepšie. Motoru sa do 2200 otáčok moc nechce, potom sa zobudí a najlepšie ťahá od 3000 do 4000 ot. Sily má však dosť a nestráca ju ani po naložení. V teréne zase pomôže dobrý krútiaci moment. S L200 sa dá ísť v pohode aj na diaľnicu, zrýchlenie na 130 km/h však trvá. Ak sa vám to podarí, L200 si dokáže rýchlosť udržať. Čo sa týka spotreby, nemáme palubný počítač, no podľa výpočtov to vychádza medzi 9 - 10 l/100km. Dosť často sa jazdí po meste, takže si myslím, že to nie je až také hrozné. Prevodovka je 5-stupňová manuálna, bohužiaľ, dráhy radenia nie sú príliš presné. Vedľa nej sa nachádza ešte jedna menšia, redukčná prevodovka. Na nej si môžete zvoliť jeden z troch režimov – 2H, 4H, 4L. V režime 2H sú poháňané iba zadné kolesá. Tento mód je, logicky, vhodný na jazdu po bežných cestách. Plusom je tichší chod a úspora paliva. 4H je pohon všetkých štyroch kolies, sila sa prenáša medzi prednú a zadnú nápravu v pomere 50:50. Nápravy sú pevne spojené a výrobca preto neodporúča používať tento režim na bežnú jazdu. Režim 4L je redukcia, skrátia sa prevody, čo pomáha k lepšej prechodnosti terénom.

Motor 2.5 DI-D má dostatok sily, v teréne je výhodou jeho veľký krútiaci moment

Jazdné vlastnosti

Mitsubishi L200 je poriadny off-road a preto má aj mohutný rebrinový rám. Ten je zárukou výborných jazdných vlastností v teréne a zároveň aj ochranou v ťažších podmienkach. Na bežnej ceste je však nevýhodou. Nie že by bola L200 tvrdá, skôr naopak, no zadok jej dosť „skáče“. Jamy, výtlky, kanály a podobné, pre Slovensko „netypické“ veci, ju vedia rozhodiť. Jednoducho, je to auto s ťažkým predkom, ľahkým zadkom, zadným náhonom a bez ESC. Ak to v zákrute prepísknete, L200 vám to dá jasne najavo a to nehovorím o mokrej ceste. Ale dobre, veď s týmto autom nebude nikto pretekať, chce to cvik, skamarátiť sa s ním a bude to v pohode. Na diaľnici je ale prekvapivo pokojná a celkom tichá. Odhlučnenie je veľkým prekvapením, najmä ak sa pozriete na tie spomínané „slonie uši“, ktoré nerobia moc hluku. Je vidieť, že na aute sa pracovalo s aerodynamikou. Priznám sa, že som s L200 nebol v nejakom drsnom teréne. Poviem k tomu len toľko, že kam som potreboval, tam som sa ňou dostal.

Aj takto sa L200 využíva :-) Fotka je z mobilu, takže je v menšej kvalite

Pár poznatkov a záver

Určite ste si všimli úpravy na aute. Poťahy – ja viem, sú hrozné ale je to pracovné auto a slúžia iba na ochranu pôvodných sedadiel, nie je to žiadny „tuzing“. Rám vpredu je iba dizajnová vec a viem, že pri zrážke môže narobiť viac škody ako úžitku. Zato rám/mreža za zadným oknom je čisto praktická vec. Dosť často sa na korbu hádžu nejaké veci a zadné sklo by sa mohlo veľmi ľahko rozbiť. LED denné svetlá tam už boli, keď sme to kúpili. Hmlovky v tejto výbave nie sú, takže je to len plus.

Na korbe, ktorej dĺžka je 1805 mm, bolo naložené už všeličo – drevo, piesok, seno, brikety, chladnička, bicykle, motorka atď... Vždy bez problémov. Teda až na jednu vec a tou je veko. Dizajn je jedna vec, no za tvar tých dverí by som niekomu... Rohy sú tak ostré a špicaté, že úraz na seba nemusí nechať dlho čakať. A ani nenechal, celé rebro bolo fialové. Pozrite na fotkách sami. To sú však spolu s prvkami interiéru jediné mínusy, inak som s autom spokojný.

Mitsubishi L200 2.5 DI-D Club Cab (136 koní)
rok výroby 2007

 

PLUSY:

+ dizajn, vyzerá stále dobre,
+ silný motor aj po zaťažení,
+ veľká ložná plocha,
+ schopnosti v teréne,
+ redukčná prevodovka,
+ celkom dobré odhlučnenie,
+ výborný polomer otáčania

+ ako pracovné auto je ideálne

 



 

     

MÍNUSY:

- stiesnený interiér 
- otrasné sedadlá,
- odskakujúci zadok, 
- nie príliš presné riadenie,
- tvar veka korby, ostré rohy

 

 

 

 


 

 

Mitsubishi L200 2.5 DI-D

rok výroby 2007

Motor:

vznetový turbom prepĺňaný radový 4-valec uložený vpredu pozdĺžne, objem 2477 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih – 91,1 x 95 mm, kompresný pomer 17,5:1, max. výkon 100 kW (136 k) / 4000 ot, max. krútiaci moment 314 Nm / 2000 ot, litrový výkon 40 kW (54 k) / l. Emisná norma EURO V

Pohon:

manuálna 5-stupňová prevodovka, pohon zadných kolies, zapínateľný pohon 4x4, redukčná prevodovka

Podvozok:

nezávislé zavesenie predných kolies vpredu, vzadu tuhá zadná náprava, vinuté pružiny vpredu a listové vzadu, kotúčové brzdy vpredu a vzadu bubnové, ABS, EBD

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 8 x 16",
pneu 205/80 R16

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 5120x 1 750 x 1 780 mm, rázvor 3000 mm, objem kufra - /, nádrž 75 l, pohotovostná hmotnosť - 1 1865 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 8,1 l/100 km, výkonová hmotnosť 18,65 kg/kW, reálna spotreba (kombinovaná): 9 l/100 km

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 167 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 15 s

Cena:

Nepredáva sa