Automotive zamestnáva 300 tisíc pracovníkov – vrátane subdodávateľov – a nie je preto prekvapením, že generuje viac než slušnú časť slovenského HDP, konkrétne 12 percent.

Vôbec preto nepreháňame, keď povieme, že ak sa darí automobilovému priemyslu, znamená to pozitívne správy aj pre Slovensko. Mimoriadne dôležitá bude v tomto smere transformácia sektora a prechod na elektrický pohon, ako upozorňujú Hospodárske noviny.

V nasledujúcom článku sumarizujeme plány, ktoré čakajú závody Kia a Volkswagen, v tom ďalšom sa bližšie pozrieme na Stellantis, Jaguar Land Rover a Volvo.

Veľké investície v žilinskom závode Kia aj bratislavskom Volkswagene

Kia pripravuje pre roky 2024-2028 veľké investície. Spomína sa úprava výrobnej linky pre modely Ceed, Sportage a ďalšiu dvojicu čisto elektrických áut.

Štát má zadotovať 30 miliónov eur, aby tak automobilka celkovo u nás preinvestovala na elektromobilitu 108 miliónov eur. Na potvrdenie konkrétnych detailov k novým elektrickým autám si budeme musieť počkať, no už teraz vieme, že podľa skôr oznámených plánov chce automobilka na európsky trh priniesť 11 modelov áut na baterky.

Úspešný príbeh na Slovensku aj naďalej píše Volkswagen a všetko nasvedčuje tomu, že to bude pokračovať – aj vďaka investičnej injekcii v hodnote 1 miliardy eur. So závodom sa počíta aj naďalej v rámci výroby kľúčových modelov koncernu.

Už dnes pritom v Bratislave vyrábajú Volkswagen Passat či Škodu Superb. Slovenský VW uspel aj v internej „súťaži“ o elektrické Porsche Cayenne.

"Bratislavský závod odviedol v predchádzajúcich rokoch skvelú prácu a bol mnohokrát ocenený. Budúci Cayenne bude prvým čisto elektrickým SUV, ktoré sa tam bude vyrábať. Som si istý, že tamojší tím sa na to precízne pripravuje," cituje magazín Forbes slová Albrechta Reimolda, vysokopostaveného manažéra VW zodpovedného za produkciu značky Porsche.

Čo sa týka ďalších možných noviniek, Hospodárske noviny spomínajú údajnú možnosť výroby novinky v podobe Audi Q9 práve v BA. O príchode luxusného SUV a novej vlajkovej lode sa špekuluje už dlhšie, naposledy sa spomínal rok 2025.

Zdroj: Hospodárske novinyForbes / foto: VW