Je nám jasné, že vďaka úniku fotografií pred premiérou nového konceptu Vision Neue Klasse X vás v tejto chvíli už nemáme čím prekvapiť. BMW ale zverejnilo slušnú várku záberov predstavujúcich nám novinku aj z uhlov, ktoré sme zatiaľ nevideli, takže minimálne v galérii je na čo pozerať.

Nastavený nový štylistický smer automobilky nemá zmysel komentovať. Názor si urobíte sami, subjektívne dojmy sú zbytočné, ale jednu drobnosť si predsa len neodpustíme. Ak sa na nové X pozriete pozornejšie, tak napriek nespochybniteľnej moderne pôsobí ako celok veľmi, veľmi povedome...

Pokiaľ ide o techniku, sme na tom s informáciami podstatne horšie. BMW totiž nezverejnilo takmer žiadne konkrétne dáta. Pár drobností sa však zo slovného balastu vyloviť dalo, takže o chystanom nástupcovi iX3 vieme nasledovné...

BMW podľa očakávania vyvinulo pre platformu Neue Klasse nielen nový hardware, ale unikátny je tiež nový software bežiaci na štyroch výkonných počítačoch. Jeho súčasťou je tiež takzvaný Heart of Joy, niečo ako „super-mozog“ navrhnutý pre riadenie všetkých dynamických funkcií auta. Automobilka hovorí, že napríklad asistenčné systémy sú vďaka tomu až päťkrát rýchlejšie ako v súčasných modeloch.

Podstatné tiež je, že onen super-mozog je schopný naraz individuálne ovládať štyri elektromotory. A aj keď väčšina modelov Neue Klasse dostane jednu prípadne dve pohonné jednotky, je jasné, že z tejto technológie budú ťažiť budúce vrcholné verzie M, vrátane elektrickej alternatívy BMW M3 či X3 M.

Platforma podľa očakávania dostane 800-voltovú architektúru s valcovitými článkami namiesto prizmatických, pričom Nemci hovoria už o šiestej generácii systému eDrive. Sľubujú tiež o 20 percent vyššiu energetickú hustotu, o 30 percent vyššiu rýchlosť nabíjania, pričom 10 minút na nabíjačke predĺži dojazd o 300 kilometrov.

Skoro o tretinu lepší dojazd

Významne sa má tiež vďaka novým batériám predĺžiť dojazd, konkrétne o 30 percent v porovnaní s iX3. Tomu pomôže tiež prepracovaná aerodynamika, BMW sa totiž podarilo znížiť koeficient odporu Cd o 20 percent. A rovnako aj celkovo vyššia prevádzková efektivita, takže spotreba spadla o 25 percent.

Výroba SUV odvodeného z konceptu Vision Neue Klasse X štartuje už v priebehu budúceho roka v maďarskej továrni v Debrecíne, automobilka však zatiaľ nepotvrdila jeho označenie a neznáme sú samozrejme i ceny.

aktualizované: Top Gear hovorí, že Neue Klasse dostane akumulátory s kapacitou 75, 90 a 105 kWh

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: BMW