Podľa informácií nemeckej stránky Auto Motor und Sport chce Európska komisia bez ohľadu na hranice trestať predovšetkým porušenie pravidla o bezpečnej vzdialenosti, nebezpečné predbiehanie i parkovanie, jazdu cez plnú čiaru, jazdu v protismere i s preťaženým vozidlom a tiež nedodržanie pravidla o vytvorení záchranárskej uličky v kolónach.

Návrh tiež počíta s ďalšími postihmi, zatiaľ čo dnes úrady v prípade áut so zahraničnými registračnými značkami (napríklad pri automatizovanom meraní), respektíve pri kontrole zahraničných vodičov riešia vo väčšine prípadov len prekročenie maximálnej povolenej rýchlosti a riadenie pod vplyvom alkoholu.

Riešením má byť digitálny vodičák

V rámci celej Európy by tiež malo platiť nové nariadenie pre začínajúcich vodičov o nulovom limite povoleného alkoholu v skúšobnej dobe na dva roky, čo platí momentálne napríklad v Nemecku. A zmeniť by sa mala tiež výuka v autoškolách so zameraním „na zraniteľných účastníkov v cestnej premávke“, čím sa zrejme myslia hlavne cyklisti a chodci.

Ďalšou novinkou má byť automatické odoberanie vodičského preukazu v rámci celej EÚ pri závažných priestupkoch, ako je napríklad prekročenie povolenej rýchlosti o viac ako 50 kilometrov za hodinu, prípadne pri nehode s následkom smrti či ťažkého zranenia. V takom prípade budú môcť jednotlivé štáty udeliť cudzincom všeobecne platný zákaz riadenia.

Okrem toho broja európske úrady tiež proti takzvanej turistike vodičských preukazov. Ak by bola zakázaná, vodiči by už nemali šanci získať nový doklad v zahraničí potom, čo im bol v domovskej krajine či treťom štáte odobraný. Užšiu spoluprácu úradov má zjednodušiť zavedenie digitálneho vodičského preukazu.

zdroj: AMS, Depositphotos