„Dnešný globálny automobilový priemysel sa veľmi líši od automobilového priemyslu spred troch alebo štyroch rokov. V nasledujúcich rokoch sa bude meniť ešte rýchlejšie,“ povedal Tom Gardner z Honda Motor Europe. Reaguje tak aj na rýchle tempo legislatívnych zmien, ktoré sú kvôli regulačnej agende v Európe rýchlejšie než vo zvyšku sveta. Ako priznáva aj Honda, výrazne sa mení aj správanie európskych zákazníkov, čo prechod na technológie s nízkymi a nulovými emisiami ešte urýchľuje. Práve toto vyvolalo záväzok Hondy, že celú svoju európsku ponuku do konca roku 2022 zelektrifikuje (hybridy + elektromobily). Len na porovnanie, dnes tvoria elektrifikované modely 65 % európskych predajov.

Prémiovejší tovar

„Trh sa neustále vyvíja a prináša stále viac konkurentov, tvárou v tvár tejto výzve sme nechceli len zmodernizovať doterajší model, naším cieľom bolo postaviť niečo úplne nové,“ zdôvodňuje príchod radikálne zmenenej Hondy HR-V John Kingston z komunikačného oddelenia Honda Motor Europe. Honda samozrejme rada zdôrazňuje prémiovejší charakter novinky, jej vzhľadu pomáhajú aj šikmejšie A-stĺpiky a tvar motorovej kapoty má teraz údajne pomôcť vodičovi s lepším odhadom toho, kde sa nachádzajú predné kolesá.

Dĺžka aj šírka auta sú zhodné so súčasným modelom HR-V. Svetlá výška sa v porovnaní s predchodcom zväčšila o 10 mm. Na bezkľúčové otváranie sú prispôsobené vonkajšie kľučky predných dverí, zadné podľa všetkého nie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Viac miesta v kabíne

Kabíne základných verzií dominuje čierna, zatiaľ čo vybrané výbavové stupne sa vraj môžu tešiť na oranžové dekoračné prvky, vrátane oranžového prešívania volantu, sedadiel a radiacej páky. Honda hovorí aj o tkanine s motívmi rybej kosti. Konštruktéri sú evidentne hrdí aj na nový systém vetrania kabíny so špeciálnymi otvormi v tvare písmena L, ktoré „lámu“ prúd vzduchu smerujúci do kabíny a ten nemieri priamo na cestujúcich. Zákazníci majú čakať aj viac odkladacích miest, 4 USB porty (dva vpredu a dva vzadu) a pre Hondu už tradičné zadné sedadlá Magic seats. Keď som už pri sedadlách, údajne používajú novú kostru, ktorú Honda použila prvýkrát v modeli Jazz. Aj vďaka nim budú mať cestujúci vzadu o 35 mm viac miesta na kolená. Podlaha batožinového priestoru je nižšie než doteraz, takže v HR-V by sa mali dať previezť napr. dva 26-palcové horské bicykle a niekoľko dosiek na surfovanie.

Usporiadanie novej generácie modelu HR-V určuje použitie novej podvozkovej platformy. Ide o globálnu platformu určenú pre malé modely Hondy s palivovou nádržou pod prednými sedadlami a zosilneným podlahovým roštom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

O slovo sa hlási Atkinson

Na pohon auta slúži benzínový motor s objemom valcov 1,5 l pracujúci v Atkinsonovom cykle (neskoršie zatváranie sacích ventilov, takže sa časť zmesi vráti do sania a motor pracuje s menšími stratami) a dva elektromotory (jeden primárne pomáha s pohonom, druhý zastupuje štartér-generátor). Trakčná batéria systému e:HEV má svoje miesto pod podlahou kufra a jeho celkový systémový výkon je 96 kW (130 k). Hondu primárne poháňa elektromotor, ktorý čerpá energiu z batérie alebo z generátora. „Spaľovací motor poháňa auto až pri potrebe vyššej dynamiky,“  hovorí Hannah Swift, produktová manažérka Honda Motor Europe. Pripomína, že vodič si môže manuálne aktivovať jeden z troch režimov – Eco, Normal, Sport. Ku konkrétnym údajom, ktoré Honda prezradila, patrí aj to, že systém automatického zjazdu z kopca funguje od rýchlosti 3 km/h (rýchlosť chôdze je približne 4 km/h).

zdroj: Honda

Spomínate si na prvú generáciu Hondy HR-V. Ako prvá sa objavila jej trojdverová verzia s výrazne športovým akcentom.

Honda HR-V prvej generácie (1998)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov