Pod kapotou 3 motory

V útrobách tohto obľúbeného SUV sú skutočne tri motory. Základným je atmosferický, dvojlitrový benzínový motor. Ten ponúka max. výkon 107 kW (145 koní), trakčný elektrický motor sa stará o samotný pohon a tretí motor rozdeľuje nabíjanie medzi motor a akumulátor. No funguje aj opačne, ako rekuperácia. Elektromotor ponúka zaujímavých 135 kW (184 koní) a 315 Nm. To všetko vytvára jedinečnú kombináciu, ktorá nemá prevodovku resp. má jeden prevod. Honda tvrdí, že toto auto je schopné nízkou spotrebou majiteľovi plne nahradiť naftové verzie a tak novú Hondu CR-V s dieselovým agregátom v ponuke už ani nehľadajte. Spaľovací agregát auto priamo využíva na pohon vo vyšších rýchlostiach hlavne na diaľnici. No ako ryba vo vode sa cíti v mestskej a prímestskej premávke, kde môže využiť svoj potenciál hybridného pohonu. V nízkych rýchlostiach do 60 km/h auto bude viac ako z polovice jazdiť na elektrický pohon. Honda CR-V hybrid s predným pohonom dokáže zrýchliť z 0 -100 za 8,6 sekundy. S pohonom oboch náprav zlepšenie neprichádza, práve naopak. Auto je ťažšie a tak sa zrýchlenie zhorší na 9,2 sekundy. Vzhľadom na kategóriou vozidla Vás viac ako dynamické parametre bude zaujímať spotreba. Naša nameraná spotreba nás skutočne prekvapila. Toto veľké, rodinné auto na testovacej trase zajazdilo náš 3mix len za 5,6 l/100 km.

Zaujímavé riešenia

Pohon sa tu ovláda len pomocou mechanických gombíkov. Aj keď ide o jednoprevodovú „prevodovku“, prekvapia páčky pod volantom, ktoré v bežných iných automobiloch slúžia na manuálne preraďovanie stupňov prevodovky. V tomto aute slúžia na nastavenia úrovne, intenzity rekuperácie. Toto je azda jeden z mála hybridov, ktorý ponúka túto možnosť, a to až v štyroch stupňoch. Pri najvyššej možnosti auto po ubratí plynu zásadne brzdí a rekuperuje. Pri brzdení prakticky vôbec nie je cítiť prechod medzi brzdením rekuperáciou a klasickými hydraulickými brzdami. Nová Honda CR-V existuje buď s pohonom prednej nápravy, ale v našom prípade máme k dispozícii pohon oboch náprav teda AWD so zásadne inou koncepciou pohonu. K dispozícii nemá offroad režim. Namiesto toho je k dispozícii inteligentný systém aktivácie jazdných módov. Honda CR-V tiež neponúka uzavretie medzinápravového diferenciálu, no na naše prekvapenie auto zvláda aj jemný terén, avšak inteligentné prenášanie sily na jednotlivé kolesá trvá akosi pomalšie. Honda samostatne ponúka športový režim, ktorý trocha zmení odozvu na plyn, zmení sa riadenie no nič zásadné. 

POZRITE SI NÁŠ 4x4 TEST Honda CR-V hybrid 4WD:

Kráľovský priestor pre rodinu

Batožinový priestor má objem 497 litrov. Trocha za konkurenciou zaostáva, avšak rozhodne nie je malý. Sklamaním je úložný priestor v podpalubí, kde zrejme prítomnosťou akumulátora nezostalo veľa miesta pre odkladací priestor. Kufor však po sklopení sedadiel rapídne narastie na 1694 litrov a ponúka krásne rovné dno. Priestoru na zadných sedadlách je skutočne veľa a z pomedzi konkurentov je priestor najväčším a dal by sa porovnávať aj s kategóriu väčšími vozidlami. Milým prekvapením je tiež široký rozsah otvorenia zadných dverí, takže nakladanie povedzme detskej sedačky či iných väčších predmetov v tomto aute problém nebude. Nová Honda CR-V dostala hodnotnejšie a honosnejšie materiály. Interiér vyzerá naozaj slušne a nemá zbytočne veľa farieb. Vnútorný priestor je veľkorysý. Posed je príjemný, no pocitovo trocha vyšší. Auto nemá skutočne žiadne športové ambície - vzhľadom na kategóriu sa to ani neočakáva. K dispozícii je aj množstvo asistenčných systémov, no na dnešnú dobu nič prevratné. 

Komplexný videotest Honda CR-V hybrid AWD je tu:

Motor 2.0 i-MMD Hybrid 4x4
Rozmery (d/š/v) 4600/1855/1679 mm
Rázvor 2663 mm
Maximálny výkon spaľovacieho motora (kW/ps) 107 kW / 145 koní
Maximálny krútiaci moment motora 175 Nm
Maximálny výkon elektromotora (kW/ps) 135 kW / 184 koní
Maximálny krútiaci moment elektromotora 315 Nm
Pohon AWD (4x4)
Zrýchlenie 0 -100 km/h (s) 9,2 sek.
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Kombinovaná spotreba podľa WLTP 7,1 - 7,2 l/ 100 km
Spotreba testu 5,8 l/ 100 km
Batožinový priestor 497 litrov
Pohotovostná hmotnosť 1743 kg
Cena modelu od hybrid  od 31 590 eur