V slovenskom cenníku modelu Defender z 1. apríla 2025 by ste nový motor D350 zatiaľ hľadali márne, nie je tam. Najvýkonnejšia nafta tam má označenie D300 a má 300 koní a 650 newtonmetrov. Ak ale detailne prehľadáte konfigurátor, objavíte ho!

Zatiaľ je na Slovensku spárovaný len s najdlhšou verziou 130, ale pohľad do holandských cenníkov či na iné trhy naznačuje, že D350 sa objavuje aj v kombinácii so základnou 90 i prostredným prevedením 110.

Z Range Rovera

Zaujímavé je, že Defender D350 bol predstavený už pred rokom a napríklad v Británii sa bežne predáva. Dostupný však bol len na vybraných trhoch.

Aj v tomto prípade ide o preplňovaný trojlitrový radový šesťvalec s mild-hybridnou technikou, ktorý sa dávnejšie objavil vo vrcholnom luxusnom offroade Range Rover. Má maximálny výkon 350 koní pri 4000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 700 newtonmetrov od 1500 do 3000 ot./min.

Defender 90 je s ním schopný akcelerovať z miesta na stovku za 6,2 sekundy, 110 to trvá 6,4 sekundy a 130 pre zmenu 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť všetkých troch karosárskych prevedení je obmedzená na 191 kilometrov za hodinu. Spotreba? V najkratšom Defenderi papierových 8,3 až 9,0 litra nafty na stovku, sto-tridsiatka potom podľa WLTP žerie 8,5 až 9,3 l/100 km.

Koľko budú na Slovensku stáť 90 a 110, to zatiaľ nevieme. Ale Defender 130 D350 začína podľa konfigurátora na hranici 105 554 eur.

Exteriérové zmeny v rámci modelového roka 2026 sme vám už predstavili, ostáva nám pozrieť sa, čo je nového v kabíne. Nájdete tam napríklad dotykový displej so zväčšenou uhlopriečkou z 11,4 na 13,1 palca, aktualizácia zavádza tiež infračervenú kameru ako súčasť kontroly únavy či nepozornosti vodiča s akustickým i vizuálnym upozornením a vôbec prvýkrát Defender dostal adaptívny tempomat aj do terénu. Aj keď ten bude za príplatok.

Britské monštrum s nemeckým srdcom

Exteriérové zmeny v rámci modelového roka 2026 sme vám už predstavili, ostáva nám pozrieť sa, čo je nového v kabíne. Nájdete tam napríklad dotykový displej so zväčšenou uhlopriečkou z 11,4 na 13,1 palca, aktualizácia zavádza tiež infračervenú kameru ako súčasť kontroly únavy či nepozornosti vodiča s akustickým i vizuálnym upozornením a vôbec prvýkrát Defender dostal adaptívny tempomat aj do terénu. Aj keď ten bude za príplatok.

A to je všetko. Teda, nie úplne... Asi by sme vás mohli upozorniť, že slovenskú cenu už má aj vrcholný Defender OCTA so 4,4-litrovým biturbom od BMW, ktorý je naladený na neuveriteľných 635 koní a 750 Nm, teda na úroveň minulej generácie M5 CS. Táto vec dokáže pri pohotovostnej hmotnosti 2585 kg vypáliť na stovku za 4,0 sekudy! Vyjde vás však na 189 605 eur a v zvláštnej prvej sérii Edition One dokonca 208 836 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Land Rover