McLaren P1 (označenie P je podľa "pole position") bude vyrobený v počte 500 kusov a teda bude väčšia rarita než Porsche 918 (918 kusov) ale o niečo viac tuctový než Ferrari F70 (400 kusov). P1 sa nehrá na maximálku, o tom už dávno viete. Ašpiruje na najrýchlejšie okruhové auto, takže s dobrými pneumatikami sa očakáva, že bude jazdiť na úrovni prototypov Le Mans. Predsa len hmotnosť bude asi 1400 kg a pri výkone 750 koní (nepotvrdené) je to poriadna šleha! Á, zabudli sme na KERS... ten dohodí 100 koní k dobru. OMG

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Z fotiek jasne vidieť kompaktnosť auta a jeho doslova malé rozmery. Dovnútra sa síce už neposadia traja ľudia, ako do legendárneho F1, na dĺžku je totiž kratší než Porsche 911. No a keďže nemá dlhé prevysy, tak koeficient odporu vzduchu je 0,34 Cd. K tomu pomáha i zadné krídlo, ktoré sa dokáže kompletne schovať do karosérie a zároveň môže slúžiť ako aerodynamická brzda. Každá jedna krivka auta je plne funkčná, tvar navrhli najprv aerodynamici a tí ho až potom posunuli dizajnérom. P1 príde do predaja niekedy budúci rok a ja osobne už netrpezlivo čakám na prvý test na okruhu TopGear. McLaren je tam ako doma, vyvíjal na ňom predsa MP4-12C...

TopGear

Gmotors.co.uk