Základom kompletne prepracovaného kupé i otvoreného modelu Spider je aj naďalej dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec M840T s objemom 4,0 litra a suchou vaňou, ktorý je schopný nechať sa vytočiť na hranicu 8500 otáčok za minútu, v porovnaní s predchodcom však prešiel rozsiahlou modernizáciou.

V8 má zvýšený plniaci tlak turbodúchadiel, nové prídavní palivové čerpadlo s navýšeným prietokom, odľahčené piesty použité z modelu 765LT a tomu všetkému prispôsobenú riadiacu elektroniku. Výkon motora sa vďaka tomu zvýšil z pôvodných 720 koní a 770 Nm na 750 koní pri 7500 ot./min. a 800 newtonmetrov dostupných pri 5500 ot./min.

Sedemstupňová dvojspojková automatická prevodovka síce ostala pôvodná, ale konštruktéri použili kratší finálny prevod, čo spolu so znížením pohotovostnej hmotnosti o 30 kg (kupé bez vodiča váži 1389 kg, Spider je o 49 kg ťažší) prinieslo o 10 percent vylepšenú akceleráciu.

Ako sme už spomenuli, obe karosárske verzie zrýchlia z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, kupé zvládne dvojnásobok za 7,2 sekundy (Spider o desatinku pomalšie) a 300 km/h sú nové McLareny schopné pokoriť za 19,8, respektíve 20,4 sekundy.

Maximálna rýchlosť sa kvôli vylepšenej aerodynamike so zvýšeným prítlakom, ale predovšetkým z dôvodu použitia kratšieho prevodu v diferenciáli nepatrne znížila – konkrétne z 341 na 332 kilometrov za hodinu.

Automobilka pripomína, že 750S je v porovnaní s predchádzajúcim modelom 720S z tridsiatich percent nová a z rozsiahlych zmien stojí za zmienku napríklad modifikovaná stredová časť výfukového systému inšpirovaná konštrukciou McLarenu P1, štandardne dodávané karbónové sedadlá, ktoré sú o 17,5 kg ľahšie v porovnaní so sedačkami vo výbehovom aute, ale tiež nové kované disky redukujúce hmotnosť o 13,8 kg.

McLaren pokračuje v popisovaní diéty a dodáva, že nový prístrojovým panel tentoraz namontovaný na stĺpiku riadenia ušetril 1,8 kg, upravené čelné sklo zrazilo ďalších 1,6 kg a nová konštrukcia tlmičov i pružín znížila váhu o 2 kg. Keď už sme u nich, automobilka pripomína, že vpredu použila o 3 percentá mäkšie pružiny, zadné sú zase pre zmenu o 4 percentá tuhšie.

Podvozok stále využíva namiesto klasických stabilizátorov diagonálne prepojený hydraulický systém Proactive Chassis Control v kombinácii s elektronicky riadenými adaptívnymi tlmičmi schopný ešte účinnejšie potláčať náklony karosérie, výrobca ale dodáva, že ide o jeho novú generáciu. Mimochodom, oproti 720S má sedemsto-päťdesiatka o 6 milimetrov rozšírený rozchod predných kolies.

K novinkám patrí tiež prepracovaný systém hydraulického zdvíhania prednej nápravy pri prejazde retardérov, ktorý skrátil čas prechodu z jednej krajnej polohy do druhej na polovicu, teda na štyri sekundy. A aby sme mali zoznam nových prvkov kompletný, dodávame, že 750S má vylepšené tiež karbón-keramické brzdy s novým posilňovačom a ako ústupok luxusu v aute nájdete nový audio systém Bowers & Wilkins, Apple CarPlay či konektory USB-C a USB-A.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 39 obrázkov

zdroj: McLaren