Len 72 koní a 93 Nm. Toľko doteraz ponúkalo Aygo X s atmosférickým litrovým trojvalcom, ktorý stačil na zrýchlenie z miesta na stovku za dlhých 14,9 sekundy a maximálne 158 km/h.

Verzia po facelifte, teda ak sa tomu tak dá po úpravách karosérie a kompletnej výmene techniky ešte hovoriť, sa menšej pohonnej jednotky zbaví a tým prídeme o možnosť voľby manuálu. Namiesto toho však Aygo X dostalo známu jedna-päťku s elektromotorom, ktorá poskytuje systémových 116 koní.

Rýchlejšia, úspornejšia

To je o 44 koní viac než doteraz, takže modernizované auto zvládne šprint z 0 na 100 km/h za oveľa zaujímavejších 9,7 sekundy. Zatiaľ máme k dispozícii len predbežné údaje, takže nečakajte všetky dáta o dynamike či prevádzkovej efektivite, ale Toyota naznačila priemernú spotrebu emisiami CO2, ktoré teraz vychádzajú na 86 g na kilometer.

Na presné číslo si počkáme, ale rýchlym prepočtom by to malo byť približne 3,7 litra benzínu na 100 km, inak povedané zhruba o liter menej v porovnaní so súčasným autom, ktoré v závislosti na výbave a použitej prevodovke žralo od 4,8 do 5,0 l/100 km.

Z dostupných informácií vieme, že sa konštruktérom podarilo namontovať prídavnú trakčnú batériu pod zadné sedadlá, takže batožinový priestor ostal na pôvodných 231 litroch. Otázkou ešte je, či sa táto prestavba dotkla doterajšieho objemu nádrže (35 litrov), na to odpoveď momentálne nemáme.

Prepracovaná malá Toyota samozrejme dostal okrem techniky tiež nové svetlá i nárazníky, ktoré ju priblížili posledným novým modelom. A konečne dostanete možnosť objednať si športové prevedenie GR Sport.

Túto verziu rozoznáte podľa zväčšeného chladiča, čiernej kapoty a samozrejme nápisov, tým však úpravy nekončia. Toyota použila pre GR Sport tuhšie pružiny a inak naladené tlmiče, ale prekalibrovaný je i posilňovač riadenia, aby poskytol vodičovi viac spätnej väzby.

Ceny a ďalšie podrobnosti o Aygu X modelového roka 2026 čakajte už čoskoro.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Toyota