Mazda MX-5

Šéf vývoja Mazdy, Kiyoshi Fujiwara prezradil, že automobilka chce, by nová generácia roadstera MX-5 vážila jednu tonu a mala lepší pomer hmotnosti a výkonu ako aktuálna generácia.

Šéf vývoja, Kiyoshi Fujiwara nebol skúpy na slovo a niečo vyrozprával. Štvrtá generácia Mazdy MX-5, na ktorej práve pracujú, bude ťažiť z platformy SKYACTIV. Chcú, aby auto vážilo tonu. Áno, to je presne 1000 kg a novú MX-5 by tak spravili o 150 kg ľahšiu oproti aktuálne predávanej generácii. Inžinieri si dali cieľ zlepšiť pomer hmotnosti a výkonu, preto môžeme očakávať, že sa v MX-5 objaví výkonnejší motor.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Keď už sme pri motoroch, Mazda už pracuje na novej generácii motorov SKYACTIV s cieľom zvýšiť ich účinnosť. Kompresný pomer pri benzínových motor zvýšia a použijú technológiou HCCI (Homogenous charge compression ingnition). Umenie je v perfektnom načasovaní vstrekovania paliva, zabránia tak klepaniu. Mazda hovorí, že použitím HCCI dokážu znížiť spotrebu o 30% a extrémne nízke budú aj emisie oxidu dusného. Očakávajú, že nový motor príde v roku 2018. Automobilka uzavrela aj kapitolu downsizing. Podľa nich nie je možné malým turbomotorom dosiahnuť nízku spotrebu v reálnych podmienkach. Aby dosiahli väčší krútiaci moment nepoužijú turbo, ale sústredia sa na väčší objem, zefektívnenie spaľovania a menšie tepelné straty vo valcoch.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov