Než sa dostaneme k samotnej novinke GTL, dovoľte najprv pár slov o pozadní vzniku novej firmy. Jej zakladateľom je Christopher Reitz, bývalý dizajnér VW, Audi, šéf štylistického oddelenia európskeho Nissanu a bývalý riaditeľ dizajnu Alfy Romeo a Fiatu.

K jeho najznámejším výtvorom patrí Alfa Romeo 8C Competizione, na ktorej pracoval spoločne s už dnes spomínaným Wolfgangom Eggerom (šéfdizajnérom značky BYD), ale na konte má tiež spoluautorstvo modelu Giulietta a pár ďalších áut.

Nemenej zaujímavé je, že Reitz je zároveň vnukom Ferryho Porsche a pravnukom Ferdinanda Porsche, takže k stuttgartským športovým autám mal vždy veľmi blízko. Jeho vzťah sa dokonca premietol i do mena jeho firmy, keďže Feuerbach je názov mestskej štvrte susediacej s Zuffenhausenom, v ktorej dodnes stojí rodinná vila Porsche, na adrese Feuerbacher Weg 48/50.

Ako presne tieto rodinné väzby Christopherovi Reitzovi vydláždili cestu k úpravám rodinných áut, nie je presne jasné, z prvých stručných informácií to ale vyzerá, že prvý projekt Feuerbach Designworks bude až z 90 percent využívať mechanické komponenty dodávané priamo automobilkou.

GTL Coupe bude v základe Porsche 911 GT3 generácie 997, ktoré sa vyrábalo v rokoch 2006 až 2008 a bolo dostupné so šesťvalcovými atmosférickými motormi s objemom 3,6 a 3,8 litra a výkonom 415 až 435 koní. Chystané GTL by sa však malo posunúť o poriadny kus ďalej.

Za jeho zadnou nápravou by mal pracovať ručne skladaný, na 4,3 litra zväčšený agregát s výkonom minimálne 540 koní, ale mali by existovať i preplňované verzie s výrazne vyšším výkonom a prevodovkami PDK. Mimochodom, keď sme spomínali tých 90 percent súčiastok od Porsche, mali sme dodať, že budú zároveň aj od Porsche Motorsport.

Kým technika auta bude prevažne od materskej automobilky, karoséria bolo prepracovaná Reitzom a jeho tímom so sídlom v Barcelone, pričom prakticky všetky vonkajšie panely majú byť vyrobené z uhlíkového kompozitu.

Prvé počítačové ilustrácie naznačujú, že výsledný produkt by sa od 911 nemal až tak veľmi odlišovať. Silueta bude plus mínus rovnaká, GTL bude iné akurát v detailoch. Jeho cenovka by mala byť minimálne 550 tisíc dolárov a v príplatkovej výbave nájdete bezpečnostný rám, pretekárske brzdy, kované disky či odpruženie odvodené z okruhových modelov. Na ďalšie detaily k autu stále čakáme, ale podľa predbežných informácií by nemalo vzniknúť viac ako 25 exemplárov.

zdroj: Carbuzz