Supra piatej generácie vznikla na rovnakej technike ako aktuálne BMW Z4. Kým bavorský roadster ponúka ručné radenie aspoň pri základnom štvorvalci, japonské kupé sa vyrába výhradne s osemstupňovým automatom. Mnohí fanúšikovia to dlhodobo kritizovali. Situácia sa však onedlho zmení, potvrdila to austrálska divízia značky Toyota v stručnej tlačovej správe.

Po rokoch špekulácií a volaní puristov dostane Toyota GR Supra konečne manuál. Nemá pochádzať z nemeckých zdrojov, podľa automobilky bude prevodovka kompletne nová. Vyvinula ju divíziia Gazoo Racing špecificky pre športové kupé. K počtu stupňov sa zatiaľ spoločnosť nevyjadrila, no pravdepodobne ich bude šesť alebo sedem.

Otáznik visí tiež nad kombináciou s motormi. Supra ponúka dvojlitrový štvorvalec dosahujúci výkon 190 kW (258 k) a krútiaci moment 400 Nm, alternatívou je šesťvalcový agregát so zdvihovým objemom tri litre. Ten dosahuje parametre 250 kW (340 k) a 500 Nm. Nie je jasné, či sa bude manuál kombinovať s obomi pohonnými jednotkami.

Austrálska pobočka sľubuje, že viac informácií zverejní v priebehu nasledujúcich týždňov. Zároveň hovorí o skorej dostupnosti modelu s mechanickou prevodovkou. Je viac-menej isté, že sa objaví aj v ďalších regiónoch sveta. Oproti verzii s automatom bude pravdepodobne lacnejší. Na konkrétne ceny je však priskoro, bližšie detaily sa dozvieme onedlho.

Zdroj: Toyota