Crossover, pripravený pre zablatenú poľnú, či lesnú cestu, Passat Alltrack, bude ďalšou novinkou v stánku VW na tohtoročnom Ženevskom autosalóne. Prichádza iba krátko po predstavení ôsmej generácie Passatu. Tú automobilka ukázala v lete minulého roku a medzičasom sme vám už stihli priniesť aj náš test VW Passat B8. Alltrack je druhou generáciou Passatu schopného zvládnuť aj ľahký terén. Tú prvú priniesol výrobca v roku 2011 a nadviazala na dlhú tradíciu koncernových príbuzných, ako Audi A6 Allroad a A4 Allroad, Škoda Octavia Scout, Seat Altea Freetrack, či novinky Golf Alltrack a Seat Leon X-perience.

Nová generácia Passatu Alltrack dostane pohon oboch náprav vo všetkých verziách.

Passat Alltrack má o 27,5 mm väčšiu svetlú výšku.

Passat Alltrack dostal okrem klasického body kitu, s čiernymi plastovými prvkami chrániacimi karosériu, aj o 27,5 mm väčšiu svetlú výšku. Tá je teraz 172,5 mm, čo je dokonca viac ako v predošlej generácii. Ďalšou zmenou oproti odchádzajúcemu Passatu Alltrack je, že všetky motorické verzie prídu s pohonom všetkých  kolies 4MOTION. Systém využíva spojku Haldex piatej generácie. V ponuke pritom budú dva benzínové a tri dízlové varianty. Zážihové motory budú zastupovať štvorvalce TSI s výkonom 110 kW (150 k) a  162 kW (220 k). Vznetové motory budú reprezentovať známe štvorvalce TDI vo výkonových verziách 110 kW (150 k), 140 kW (190 k) a 176 kW (240 k). Oba 110 kW motory budú skombinované so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a všetky silnejšie pohonné jednotky dostanú dvojspojkovú prevodovku DSG.

Okrem mnohých vymožeností, ktoré nájdeme v Passate B8, dostane Alltrack aj niečo navyše. Popri pohone 4MOTION má Passat Alltrack aj elektronickú uzávierku diferenciálu EDS, ktorá využíva informácie zo stabilizačného systému ESC a v prípade preklzu niektorého kolesa posiela krútiaci moment na koleso s väčšou trakciou. Dve najsilnejšie verzie navyše výrobca štandardne dodáva so systémom XDS+. Ten, v zákrute pribrzďuje vnútorné, odľahčené kolesá, čím zlepšuje správanie pri rýchlom prejazde zákrut. V slabších verziách je tento systém za príplatok. Passat Alltrack dostane, oproti bežným verziám navyše jazdný režim Off Road. Okrem, napríklad inej odozvy na plyn, je v tomto režime aj rozdielna citlivosť ABS. Terénny Passat samozrejme ponúka aj asistent rozjazdu do kopca a asistent zjazdu z kopca. Medzi systémy, ktoré v Alltracku využijete viac ako v bežných modeloch je asistent cúvania s prívesom. Takmer všetky verzie, okrem najslabšieho benzínového motora, totiž utiahnu brzdený príves s hmotnosťou 2,2 tony. VW začne Passat Alltrack v Európe predávať koncom septembra. Na rozdiel od Volva S60 Cross Country, príde iba s karosériou kombi.

Zdroj: tlačová správa