S 3. generáciou Octavie príde do predaja aj 3. verzia obľúbenej a všestrannej kombi verzie Scout s pohonom 4x4, vyššou svetlou výškou, ochranou podvozka a spodných častí karosérie pre častejší pohyb mimo klasických ciest. Okrem aktuálneho dizajnu sú najzásadnejšími zmenami z hľadiska konštrukcie použitie najnovšej generácie Švédskeho systému medzinápravového diferenciálu vo forme viskospojky Haldex 5. Až o 25% stúpla maximálna prípustná hmotnosť ťahaného prívesu. Benzínové verzie môžu max. 1800 kg, nafťáky majú dovolené ťahať až 2 tony. Výrobca tvrdí, že nový crossover má o poznanie lepšie zdatnosti v oblasti rozjazdu a stúpavosti. Svetlá výška modelu Scout je v porovnaní s klasickou verziou Combi vyššia o 33 mm (celkovo 172 mm), a šikovné oko si všimne, že vo výsledku je o necelý centimeter nižšie ako Scout II. generácie. Pre tých, ktorí boli ochtoní Scout používať v naozaj tvrdých podmienkach to môže byť malé sklamanie...

Dizajn a vôbec stavba modelu Scout stavia na Škode Octavia Combi 4x4. V prednej aj zadnej časti má mohutné, čiernym plastom chránené nárazníky so striebornými prvkami v štýle terénnych vozidiel. Vpredu je široký otvor privádzajúci vzduch k motoru a ostro rezané hmlové svetlomety. Prahy a lemy blatníkov chránia čierne plastové kryty. Podobne sú čiernymi ochrannými lištami chránené aj boky dverí. Kryty vonkajších späťákov a strešné lyžiny v striebornej farbe dodávajú autu štýl, no takto to môžete nakonfigurovať aj pre klasickú verziu.

 

Škoda Octavia Scout bude v ponuke len vo vyšších stupňoch výbavy.

Súčasťou sériovej výbavy sú 17 disky z ľahkých zliatin. V interiéri ponúkne kožou potiahnutý multifunkčný trojramenný volant a atraktívne prvky v dizajne Scout. V ponuke sú dva vznetové motory a jeden zážihový motor. S ohľadom na novú generáciu Haldexu by nemala prekvapiť obmedzená, teda rovnaká ponuka motorov ako má klasická Octavia Combi 4x4. K dispozícii bude 1,6 TDI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a max. výkonom 77 kW (105 k). Výkonnejší variant na naftu bude 2,0 TDI so 110 kW (150 k) tiež len s manuálom. Vrcholom bude 1,8 TSI 132 kW (180 k) jedine v kombinácii s DSG prevodovkou. Presné hodnoty dynamických vlastností, spotreby a ceny tohto špeciálneho modelu sa dozvieme asi až v druhej polovici marca, po premiére na autosalóne v Ženeve. Predošlá generácia Scout bola v predaji o cca 800 € nad cenou Octavia Combi 4x4. Dá sa predpokladať, že veľmi podobné to bude aj teraz.

Svetlá výška je v prípade 3. generácie o 33 mm vyššia ako má klasická verzia Combi 4x4.