Vo Švédsku si zrejme povedali, že ak sa nájde dostatok zákazníkov ochotných platiť za SAC, ako napríklad BMW X4, prečo to neskúsiť s "terénnym" sedanom.

Volvo na úkor praktickosti prináša do segmentu veľkú dávku elegancie a štýlu.

Volvo verí, že áno. Viceprezident Volva pre predaj a marketing, Alain Visser, dokonca tvrdí, že našli medzeru na trhu: „Objavili sme medzeru na trhu, ktorú môže vyplniť terénne zdatnejší sedan s drsnými dizajnovými rysmi a vyšším podvozkom.“ Aký bude o tento typ auta záujem ukáže aj priame porovnanie so sesterským kombi V60 Cross Country. To automobilka predstavila iba nedávno. Technicky je sedan zhodný s kombi. Namiesto praktickosti, však ponúkne eleganciu a štýl sedanu. Karoséria navyše vďaka tvaru C-stĺpikov a mierne zapustenému zadnému oknu pripomína 4-dverové kupé, hoci automobilka sa v tomto prípade stále drží pri označenia sedan. Vo Švédsku si zrejme povedali, že ak sa nájde dostatok zákazníkov ochotných platiť za SAC, ako napríklad BMW X4, prečo to neskúsiť s "terénnym" sedanom. Svoje kvality a prémiovosť ukázalo Volvo S60 aj v našom podrobnom teste. O 65 mm väčšia svetlá výška, pneumatiky s vyšším profilovým číslom a pohon 4x4 mu zasa pomôžu zväčšiť prejazdnosť ľahkým terénom, ako poľná, či lesná cesta.

V podstate rovnaká ako v prípade V60 Cross Country bude aj paleta motorov. No zatiaľ, čo v prípade kombi sľubovalo Volvo verziu T5 s 250 koňovým, benzínovým 5-valcom a pohonom oboch náprav iba pre USA a Kanadu, v prípade S60 Cross Country automobilka naznačila, že táto verzia bude k dispozícii aj v Európe. Pre starý kontinent bude určený aj model D4 so 190 koňovým, vznetovým 4-valcom rodiny Drive-E. Ten však dostane iba pohon prednej nápravy. Ak, ale chcete dízlovú štvorkolku budete musieť siahnuť po verzii D4 AWD s 2,4 litrovým 5-valcom. Nechajme sa teda prekvapiť, či sa aj k nám dostane aj benzínový 5-valec. K dynamickej karosérii sedanu, by sa určite hodil. Definitívnu odpoveď dostaneme začiatkom leta, kedy Volvo spustí predaj.

Zdroj: tlačová správa