Či sa nám to páči alebo nie, automobiloví výrobcovia z Číny stupňujú svoj tlak na úspešný vstup svojich značiek na územie štátov EÚ. Ich snaha bola zatiaľ márna, pretože svoju chybnú stratégiu založili na nízkej cene a ešte nižšej kvalite. A na to európsky zákazník neskočí, najmä ak si pozrie, ako "bezpečné" tieto autá sú, viď crash test Brilliance BS6. Toto však chce zmeniť nová značka Qoros, ktorá svoj model Qoros 3 Sedan (predstavený svetu na jarnom autosalóne v Ženeve) postavila presne podľa chuti a preferencii európskeho zákazníka. A hlavne, konečne nevsádza na podozrivo nízku cenu a mizernú kvalitu. Jednoducho chce skočiť rovno do ostrého konkurenčného boja, v ktorom chce presvedčiť dizajnom a kvalitou za rozumné peniaze. Navyše jej do kariet hrá fakt, že v jej drese kopú známe a osvedčené značky a tváre z automobilového priemyslu.

 

Čo je ale zaujímavé, prvá európska predajňa značky Qoros bola práve teraz otvorená priamo v Bratislave, odkiaľ chce ďalej expandovať na ďalšie trhy EÚ. Zatiaľ je v ponuke len spomínaný sedan s motorom 1,6 turbo (115 kW) a to len v plnej výbave s automatom za cenu 20.960 EUR. V dohľadnej dobe však prídu ďalšie modely či úrovne výbav. A do roku 2015 chce táto automobilka začať frontálny útok na ďalšie krajiny. Čo myslíte, bude mať úspech a zaujme európanov?