Na teraz je toto SUV v ponuke len na domácom trhu, no Xiaomi sľubuje, že ho chce vyvážať. Bestune T77 má rozmery š x v x d na úrovni 4525 x 1845 x 1615 mm a rázvor náprav 2700 mm. Je teda o čosi menší ako Škoda Kodiaq. Pod kapotou je 1,2-litrový zážihový (benzínový) 4-valec s turbom, ktorý výkonovými parametrami doháňa dnes pre Škodovky typický motor 1,5 TSI. Bestune T77 má totiž 105 kW (143 k) a 204 Nm. Nateraz je v ponuke so 6-stupňovým manuálom, no tento polrok sa má objaviť aj 7-stupňový automat. Pravdepodobne pôjde o dvojspojkovú prevodovku. Obrázky napovedajú, že ide o mimoriadne vydarený produkt. Má vlastný štýl, aj keď dizajnom mi pripomína Škodu Karoq, Seat Ateca a Volvo XC60. Pozrite si obrázky interiéru, v dizajne a ergonómii v ničom nezaostáva za súčasnými modernými európskymi autami, dokonca si myslím, že viaceré predčí. Kvalita materiálov je otázna, to sa z obrázkov určiť nedá. Nateraz najväčšou slabinou Bestune T77 je len pohon predných kolies. Na vcelku veľké SUV je to trochu hanba. Na druhej strane, prvoradou je v tomto prípade cena a konštrukčná jednoduchosť. 

Xiaomi Bestune T77 je zatiaľ v ponuke len na čínskom trhu. No chcú začať export. Zdá sa, že môže byť pre tradičné automobilky hrozba. S tou cenou a dizajnom určite. Otázna je kvalita a spoľahlivosť...

Holografický asistent ešte nemá nik!

Celosvetovým unikátom tohto auta je však čosi, čo ešte sériovo neponúka žiadna automobilka. Asistenčný systém materskej firmy Xiaomi AI je holografický asistent vodiča. Môže mať rôzne podoby, podľa preferencií vodiča. Môže vyzerať ako malá školáčka, robot či školák. Každá postava má navyše 5 rôznych podôb, podstatnejšie je však, že dokážu ovládať 43 funkcií. Od prebratia hovoru, hľadania rádia, nastavenia vetrania a klímy, navigácie a funkcie svetiel... Inými slovami, ide o klasické hlasové ovládanie auta ako poznáme na viacerých modeloch aj v Európe. Tu však rozprávate ku konkrétnejšej veci, nielen tak naprázdno v interiéri auta. Holografické postavy navyše simulujú pohyby a emócie, čo poteší mnohých, ktorí nie sú ochotní kričať do stropu, alebo clonítka.

Čo poviete, zaujímavé auto? Chceli by ste to na Slovensku?