Pred niekoľkými dňami prebehla mnohými médiami správa, ktorá opäť vykresľovala katastrofické scenáre. Jednalo sa konkrétne o plošné zavedenie maximálnej povolenej rýchlosti 30 km/h vo všetkých európskych mestách. Nešlo však o žiadny návrh, ktorý by si vymysleli úradníci v Bruseli. Za touto iniciatívou stojí ľud. Teda tá precitlivená až nekompletná časť. V prípade získania dostatočného počtu hlasov by daný nápad išiel na pôdu Európskeho parlamentu. Chvalabohu sa tak nestalo.

Európania 30 km/h v mestách nechcú.

Na prvý pohľad scestný a obmedzujúci nápad našťastie ostáva len myšlienkou. Väčšine ľudí muselo byť jasné, že petícia nezíska dostatočný počet podpisov. Počas ročného trvania ju podporilo 35 780 ľudí prostredníctvom internetu a 8 300 prostredníctvom tlačenej formy. Šanca podporiť hlúposť skončila predvčerom, vo štvrtok 14.11.

 

44 080 podpisov v celoeurópskom meradle je veľmi málo. Nešlo však o celkový počet hlasov. Každá krajina Európskej únie mala stanovený minimálny počet podpisov, ktoré musela získať. Belgicko napríklad muselo zozbierať 16 000 podpisov, no počas trvania petície získalo len 3 466 podpisov. Na Slovensku tento nezmysel podporilo 59 ľudí.

 

Viac ako 44 tisíc ľudí sa bude musieť zmieriť s tým, že cesta nie je chodník. Rovnako si budú musieť prestať vymýšľať, že pri 30 km/h je jazda ekologickejšia ako pri 50 km/h.

Iniciátori petície v argumentácii doslova klamali.

To znamená, že 30 km/h našim mestám našťastie nehrozí. Iniciatívu podporovalo niekoľko ekologický združení a organizácií, ktoré si od nej sľubovali zdravé mestá, bezpečné ulice a čistý vzduch. Títo ľudia však v autách asi nikdy nesedeli, pretože ich argumenty boli absolútne nepravdivé.

 

Pri 30 km/h by sme naše mestá zapchali pomalými autami. Znížila by sa priepustnosť ciest. Rovnica nižšia rýchlosť sa rovná nižšej spotrebe vôbec neplatí. Aspoň nie pri 30 km/h. Naše nárazníky by boli plné drobných ťukancov, ktoré by sme získavali kvôli zníženej pozornosti pri pomalej jazde. Tridsiatka je vhodná na vybraných úsekoch. Určite nie plošne vo všetkých mestách. Okrem toho, drvivá väčšina áut, ktoré nemajú prevodovku CVT by pri 30 km/h musela jazdiť na 3. prevodovom stupni a teda pri vyšších otáčkach motora, čo by zníženie emisií určite neprinieslo, práve naopak!

 

Zdroj: 30kmh.eu

Prečítajte si aj:  Európska únia chce montovať obmedzovače. Jazdiť budeme predpisovo!