Moderná doprava a ekológia nešli nikdy ruka v ruke. To, čo sa za ostatné obdobie vo svete deje, mi zastavuje rozum. A začalo to už aj u nás. Pred časom sme o probléme informovali vo všeobecnosti. Dnes máme konkrétne info. Žilina chce ako prvé mesto na Slovensku zakázať špinavé autá v centre! Čo to presne znamená a akých áut sa to dotkne?

Nízkoemisné zóny sa na Slovensku stávajú realitou. Prvá bude pravdepodobne Žilina. Kedy to bude, to zatiaľ neprezradili. 

Nízkoemisné zóny na Slovensku sa stávajú realitou. Majitelia starých áut s naftovým motorom sa v dohľadnej dobe do centra mesta nedostanú. Doteraz tie správy vyzerali ako vzdialená budúcnosť. V Žiline už majú presnú predstavu, ako bude zákaz vyzerať. Pôjde najmä o vozidlá s rokom výroby 2004 a menej. Ak ste si pod zákazom doteraz predstavovali staré komôrkové nafťáky, asi som vás zásadne vyviedol z omylu. Mesto, ktoré sa ako prvé rozhodlo využiť túto možnosť hneď, ako to bude možné, je Žilina. "Ten smog obťažuje nielen obyvateľov, ale aj návštevníkov Žiliny. Budeme sa snažiť regulovať vstup áut do historickej časti mesta aj emisnou normou E4," povedal hovorca Žiliny Pavol Čorba. Postupne sa k Žiline pridajú ďalšie mestá. Otázkou je, ako bude vjazd do zóny označený.

SLOVENSKÉ MESTÁ MÔŽU ZAKÁZAŤ NAFTOVÉ AUTÁ

SLOVENSKÉ MESTÁ MÔŽU ZAKÁZAŤ NAFTOVÉ ...

Zhruba tri roky prinášame správy o tom, že viaceré veľké európske mestá zakazujú vjazd starým autám, ktoré ...

03. 09.
UŽ SA TO BLÍŽI! PRAHA PRE LEPŠÍ VZDUCH STARÝM AUTÁM ZAKÁŽE VJAZD DO CENTRA

UŽ SA TO BLÍŽI! PRAHA PRE LEPŠÍ VZDUCH ...

V priebehu ostatných mesiacov sme párkrát informovali, že niektoré Európske veľkomestá pripravujú úplný zákaz vstupu ...

13. 03. 2014

"Je to nástroj pre samosprávy, ktorým dávame do ruky, a hlavne pre veľké mestá, kde je koncentrácia áut vysoká, aby si mohli vytvoriť svoju vlastnú nízkoemisnú zónu s vlastnými podmienkami. To je na tých samosprávach, čo tam chcú a čo nie," povedal minister životného prostredia Lázsló Solymos. 


Znamená to, že vozidlá staršie ako z roku 2004, budú musieť ostať mimo užšieho centra mesta. Zákon, o ktorý sa bude vedenie mesta opierať, je už na ceste do parlamentu. 


Podobné zóny už fungujú napr. v Paríži. Ak by ste chceli vojsť do centra Paríža, musíte mať na čelnom skle nálepku s emisnou normou. Ak bude chcieť slovenské mesto alebo obec, zaviesť nízkoemisné zóny, budú to musieť oznámiť minimálne rok vopred. Otázne je aj to, kto a ako bude autá kontrolovať. Jednou z možností sú nálepky, kde sa uvažovalo aj o zmene nálepiek EK, ale je tu aj forma elektronická. Tú ma napríklad Singapur. 

 

Nech sa na mňa nikto nehnevá. Nie som ľahostajný čo sa týka ekológie. Ale zoberme si priemerný vek vozidiel na Slovensku. Vo veľkom tu ešte jazdia auta z minulého tisícročia, lebo na Slovensku chýba kúpna sila na nové autá. Na druhej strane sú tu emisné kauzy, kedy automobilky podvádzajú v samotných testoch! Reálne hodnoty sú niekoľko násobne horšie a pri niektorých autách sa údajne rovnajú staručkým strojom.  

 

Prečo sa neriešia skutočné problémy so smogom a znečisťovaním životného prostredia? Lepšie je zabiť 1000 mravcov jednou ranou, ako dvakrát dupnúť po veľkom švábovi?

MYSLÍTE SI, ŽE ZÁKAZOM SPAĽOVACÍCH MOTOROV DÔJDE K RAPÍDNEMU ZLEPŠENIU STAVU OVZDUŠIA?

  • ÁNO ( 15% )

     

  • NIE ( 82% )

     

  • Neviem ( 3% )

     

Odpovedalo 1308 ľudí  

Zdroj: vcas