Ak sa zaujímate o staré vozidlá Porsche, určite poznáte spoločnosť Singer Vehicle Design. Tá renovuje, respektíve skôr rekonštruuje staré 911-tky. Zastarané komponenty vymieňa za nové, ale zostáva pri vzhľade, ktorý štýlom pripomína ten pôvodný. Jednoducho pod dizajnom starého sa skrýva nová technika. Môžem to nazvať omladením.

 

Zaujme najmä jej prepracovaný interiér s názvom Tyler Tartan. Poťah sedadiel a dverí tvorí až sedem farieb. Dve oranžové, štyri modré a jedna krémová. Bočnice sedadiel a detaily sú v tmavomodrej koži.

Dve 911 pre jedného majiteľa môžu vyzerať zásadne inak

Singer upravuje autá podľa prianí zákazníkov. Každé jedno vozidlo je potom unikátom. Dve rovnaké 911 Singer jednoducho nenájdete. Dva najnovšie kúsky z ich dielne putovali k jednému majiteľovi. Oba sú podobné, no pritom úplne odlišné. Šedé kupé nesie názov Minnesota a oranžová Targa sa volá Luxemburg. Zvláštnejšie mená pre auto som ešte nepočul, no na kráse im to nič neuberá. „Minessota kupé a Luxemburg Targa sú príkladom našej širokej ponuky služieb, ktorú vieme dopriať zákazníkom,“ hovorí Rod Dickinson, zakladateľ Singer Vehicle Design.

Singer 911 Targa nesie názov Luxemburg

Targa je založená na generácii 964 z roku 1990. Zaujme najmä jej prepracovaný interiér s názvom Tyler Tartan (na názvoch by mali v spoločnosti naozaj popracovať). Poťah sedadiel a dverí tvorí až sedem farieb. Dve oranžové, štyri modré a jedna krémová. Bočnice sedadiel a detaily sú v tmavomodrej koži. Kabína je naozaj majstrovským dielom. Zvonku zaujme žiarivá oranžová farba. Odnímateľná strecha je z plastu vystuženého karbónom. Vlastne väčšina karosérie je z karbónu. Namiesto pôvodného motora sa dozadu nasťahoval 4,0 litrový plochý agregát Cosworth. Už tradične zostalo zachované chladenie vzduchom. Maximálny výkon 390 koní vrcholí pri 7200 ot./min.

Kupé ponúka oproti Targe decentnejší vzhľad

Šedé kupé 964 z roku 1994 má zvonku omnoho konzervatívnejší vzhľad. Aj vnútro sa nesie v decentnejších farbách, keď tu dominuje najmä hnedá, ktorú nájdeme okrem sedačiek Recaro aj na obložení. Na prístrojovom štíte zaujme otáčkomer s modrým pozadím. Nechýba ani športový volant Momo a vzadu bezpečnostný rám potiahnutý kožou. V motorovom priestore bije Cosworth s objemom 3,8 litra a výkonom 350 koní.

 

Spoločnosť upravila od roku 2009 dodnes iba 50 vozidiel. Ďalších 80 ľudí údajne čaká v poradovníku. Vozidlá Singer pritom vôbec nie sú lacné. Prestavba sa pohybuje pri využití individualizácie okolo pol milióna dolárov.

Zdroj: carscoops, autoblog

 

PORSCHE 911 SINGER HODNÉ MILIÓN DOKÁŽE ÍSŤ 283 KM/H

PORSCHE 911 SINGER HODNÉ MILIÓN DOKÁŽE ...

Na zákazku stavané, plne individualizovateľné poršáky 911 od americkej značky Singer sú okamžitými legendami a ...

09. 08. 2016
 SINGER ROBÍ ĎALŠIE 911 SPOLU S COSWORTH ENGINEERING

SINGER ROBÍ ĎALŠIE 911 SPOLU S COSWORTH ...

Ak v teste športového auta Porsche 911 Targa 4S tvrdím, že najkrajším porsche 911 je práve aktuálna generácia 997, pri ...

25. 07. 2011