BMW prináša modernizovanú verziu typu F30, teda BMW radu 3. Zatiaľ len na obrázkoch v tlačových správach. V predaji sa objavia koncom leta. Automobilka zároveň celosvetovo oslavuje 40. narodeniny zakladateľa športových sedanov. Aktuálna generácia je v ponuke od jari 2012 a pre BMW sa už modernizácia stala rutinou. Po troch rokoch teda prišlo aj na osvieženie BMW 3. Viac než zmeny na obrázkoch si uvedomíte zmeny na technike. Jednou z hlavných optických zmien je použitie LED technológie pre stretávacie a diaľkové svetlá. Je zrejmé, že to mohli v Mníchove urobiť už pred troma rokmi, no nechali si to ako jeden z prvkov okrášlenia a zlepšenia pre tzv. LCI. Len s trojvalcami pod kapotou by na klientov asi tak účinne nezabrali...

Vraj zásadne lepší interiér a 3D navi

BMW pre modernizáciu radu 3 sľubuje hodnotnejšie materiály vnútri. Teda hodnotnejšie plasty, lesklejší povrch, prepracované ovládanie sedadiel, okien a klímy. Nový bude aj multimediálny a navigačný systém s 3D mapami. Po kúpe vozidla bude aktuálizácia máp 3 roky bezplatná. V prípade pripojenia auta na internet prebehne vždy automaticky, inak pri servisnej prehliadke u predajcu. Keďže viacerí novej generácii vyčítali fakt, že vymäkla, modernizované verzie dostanú aj sériovo tuhšie pružiny a prepracované tlmiče s inou charakteristiou pruženia. O čosi vyššie predajné ceny má dovážiť bohatšia základná výbava.

3-valec je realitou

Správa, na ktorú sme upozornili už pred dvoma rokmi je realitou. Naháňanie CO2 nekončí, naopak stupňuje sa. Modulárne motory skladané z jednotlivých valcov s objemom 500 ccm tvoria novú generáciu zážihových motorov v podobe 3, 4- a 6-valca. Najmenší teda bude mať 1,5 litra, turbo, medzichladič, priame vstrekovanie a mnohé iné špičkové moderné systémy ako Vanos a Valvetronic. Základná verzia 318i dá rovných 100 kW (136 k) a nahradí doterajší 316i s rovnakým výkonom, no 4-valcom. Chýbajúci valec má priniesť papierovo o 13% nižšiu spotrebu (teda kombo 5,0 l/100 km) v kombinácii s 8st. automatom. Nuž, v labáku to nepochybne funguje...

Verzie 340i a 330e

Základná verzia s riadnym počtom valcov má 2 litre a označenie 320i. Dáva 135 kW (184 k). Z ponuky vypadáva verzia 328i, pretože navýšenie výkonu o 7 k už bolo dosť dobré pre označenie 330i. To znamená 185 kW (252 k). Príde verzia, ktorú história označovania BMW nepamätá, 340i. Pod kapotou je trojliter, 6-valec a max. výkon 240 kW, čo je až o 15 kW viac ako mala 335i (326 k). Vznikne aj verzia 330e, ktorá k 330i pridáva elektromotor s výkonom 80 kW a schopnosť prejsť na baterky 35 km.

Naftový základ je 316d, vrchol 335d

V prípade vznetových motorov ostáva BMW pri 4 a 6 valcoch. Základná verzia 316d má 85 kW (115 k). Vo verzii 318d to bude po novom 110 kW (150 k) a verzia 320d dokonca 140 kW (190 k). Biturbo nafťák 325d, rovnako ako verzie 330d a 335d ostanú výkonovo na rovnakej úrovni. Najsilnejšia verzia bude mať 230 kW (313 k).