Audi predstavilo dlho očakávané TT RS na autosalóne v Pekingu. Pod kapotou je netradičný päťvalcový motor s výkonom 400 koní. Ide tak o najvýkonnejšie TT histórie. Auto príde s karosériou kupé, ale aj roadster.

 

Pod kapotou sa skrýva modernizovaný 2,5 litrový radový päťvalec s výkonom až 294 kW (400 koní) a 480 Nm.

Ako už býva pri Audi zvykom dizajn vrcholných verzií sa od bežných modelov líši len v detailoch. Predný nárazník má väčšie nasávacie otvory a iné sú aj ďalšie diely ako zadný nárazník, bočné lišty, zrkadlá z uhlíkových vlákien, koncovky výfukov a pevné zadné krídlo. Za príplatok môžete mať aj menej nápadné vysúvateľné krídlo. Novinkou sú zadné svetlá s OLED 3D technológiou.

 

Kupé zvládne akceleráciu na stovku za 3,7 sekundy!

Pod kapotou sa skrýva modernizovaný 2,5 litrový radový päťvalec s výkonom až 294 kW (400 koní) a 480 Nm. Oproti predchodcovi je to nárast až o 60 koní. Motor má po novom hliníkový blok, takže je o 10kg ľahší. S motorom spolupracuje sedem stupňová dvoj-spojková prevodovka s radením pádlami pod volantom. Manuál k dispozícii nebude. Bohužiaľ v moderných športových autách je to už pomaly tradíciou. Audi hovorí aj o „permanentnom“ náhone všetkých kolies, o rozdeľovanie výkonu sa bude starať medzi nápravová spojka.


Hodnoty akcelerácie na stovku sú dych berúce. Kupé to zvládne za 3,7 sekundy a o niečo ťažší roadster za 3,9 sekundy. Pred pár rokmi zvládli takto akcelerovať len superšporty. Len pre porovnanie Audi R8 V10 s výkonom 540 koní zvládne zrýchlenie 0-100 km/h za 3,5 sekundy.
 

Päťvalec ponúkne okrem poriadneho výkonu aj zaujímavý zvuk

Verzia RS sa od obyčajného TT nelíši len motorom a dizajnom, ale aj naladením podvozka. Kratšie pružiny posielajú auto o 10 mm bližšie k vozovke. V ponuke je aj príplatkový adaptívny podvozok. Základné disky majú 19“ a skrývajú obrovské 370 mm brzdové kotúče. Za príplatok však môžete mať 20“ disky a aj karbón-keramické brzdy.


Európske predaje odštartujú na jeseň 2016. Štartovacia cena v Nemecku je 66 400 € za kupé a 69 200 € za roadster.


Zdroj: tlačová správa

AUDI TT 2.0 TFSI QUATTRO 8S III. GEN

Nech by si pilot robil aj tri zoznamy áut, ktoré by bol pre zdatnosti na ceste ochotný kúpiť, Audi TT by nebolo ani na ...

11. 01. 2015