Auto pomenovali podľa zákruty na okruhu Spa-Francorchamps

Bývalý šéf Infiniti, Johan de Nysschen, si myslí, že japonská automobilka má teraz viac nadšenia pre elektronických pomocníkov, ako pre zábavné šoférske autá.

Nysschen na svojom facebooku zverejnil správu: „Počul som, že teraz keď tam nie som a nemôžem na neho tlačiť, sa Noboru Tateishi chystá projekt Eau Rouge zabaliť a schovať do šuplíka.“ A pokračoval: „Povedzte hocijakému inžinierovi z Cadillacu alebo Audi, postav mi športový sedan s 560 k a nebude ich vedieť zvládnuť. V Infiniti je zdá sa jednoduchšie tlačiť vodu hore kopcom. Zjavne majú viac nadšenia pre elektronické pomôcky, ako pre autá pre vodičov.“

Infiniti Q50 Eau Rouge poháňa 3,8 litrový twin-turbo V6 z Nissanu GT-R

Keď Infiniti predstavilo koncept Q50 Eau Rouge, boli sme nadšení, že japonská prémiová značka chystá rivala pre BMW M, alebo Mercedes AMG. Vďaka 3,8 litrovému twin-turbo V6 z Nissanu GT-R, ktorý autu dodal 576 koní a 600 Nm, sme čakali útok na nemeckú prémiu. Automobilka ešte v lete oznámila, že zvažujú limitovanú sériu Infiniti Q50 Eau Rouge. Cenu určili na 100 000 dolárov za kus, no auta sa tak skoro nedočkáme, ak vôbec.

Jedným z mála, kto mal možnosť Infinity Q50 Eau Rouge vyskúšať, bol novinár magazínu Evo, Jethro Bovingdon. Vďaka nemu, sme sa dozvedeli, že koncept nie je Nissan GT-R s karosériou sedanu, ako mnohí čakali. Áno, pod kapotu síce namontovali 3,8 litrový twin-turbo V6, šasi Q50 im nedovolilo použiť dvojspojkovú prevodovku z GT-R. Jednoducho pre ňu nebolo miesto. Namiesto toho motor spojili s štandardnou 7-stupňou automatickou prevodovkou. Nenájdete tu ani geniálny systém pohonu ATTESA E-TS Pro z Nissanu GT-R. Ten je taký komplikovaný, že od neho inžinieri Nissanu radšej upustili. Upraviť systém pre karosériu Q50 by bolo až príliš zložité.

Zdroj: carscoops.com