Christian von Koenigsegg chce postaviť najrýchlejšie auto na svete už pekne dávno. Veyron by vraj dokázali pokoriť už s Agerou R, no nemajú to vlastne kde odskúšať. Je to trochu smola, pretože obe vhodné trate pre takýto rekord vlastní VW, a ten ich do Ehra-Lessien ani na ovál Nardo len tak nepustí. Dokonca ani Venom Henessey, ktorý dosiahol maximálnu rýchlosť vyššiu než Veyron SS, nie je zapísaný v Guinessovej knihe rekordov, pretože neabsolvovali jazdy dve tak ako kážu pravidlá. Prečo? NASA im to na svojom letisku jednoducho nedovolila... Ďaľší v poradí je teda Koenigsegg s autom, ktoré má výkon jeden megawatt. To je 1000 kW (1359 k) a pomer hmotnosť/výkon rovný číslu 1. Peklo na kolesách!

Extrémne je ako zvnútra, tak i zvonku. A odzadu asi najviac...

Nie je to nové auto, je to edícia Agery R. No s prepracovanou aktívnou aerodynamikou. Koenigsegg postaví iba šesť kusov a už v septembri, kedy sme o plánovanom One:1 písali, boli predané všetky kusy. Zaujmavé je toto auto najmä číslami, ktoré sú doslova bombastické: výkon 1000 kW (1359 k), krútiaci moment trhajúci vnútornosti 1371 Nm a hmotnosť 1360 kg. Výrobca tvrdí, že na 400 km/h dokáže One:1 zrýchliť za 20 sekúnd. Ešte raz - dvadsať sekúnd! Auto je vraj rýchlejšíe než pneumatiky, do ktorých je obuté. Michelin Cup zvládnu iba 440 km/h. Akcelerácia na stovku je asi sotva merateľná, no práve zo 100 km/h dokáže zastaviť na vzdialenosť 28 metrov.

Motor, ktorý produkuje tak obrovský výkon, je 5,0-litrový V8 vyrobený z hliníka, ktorý dopujú dve turbá. Maximum výkonu leží pri 6000 ot/min. Výkon je prenášaný 7-stupňovou prevodovkou s dvojitou spojkou a cez elektronický diferenciál. Pneumatiky s rozmerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu teda naozaj dostanú zabrať. Rozloženie hmotnosti je rovnaké ako u Agery R, teda 44/56 percent v prospech zadku auta. Motor, ktorý si Koenigsegg vyvinul sám, je kompatibilný ako s obyčajným benzínom, tak i s E85 BIO a ak niekto má odvahu, môže natankovať aj vysokooktánový pretekársky benzín. Viac o tomto aute sa snáď dozvieme po autosalóne v Ženeve, a automobilka prihodí aj nejaké to video.