Lamborghini tvrdí, že Squadra Corse je postavená na konštrukcii Gallardo Super Trofeo. Je to podľa ich slov dokonca zcivilnená verzia pretekárskeho špeciálu, najextrémnejšie Gallardo na značkách vôbec. To znie naozaj dobre!

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Squadra Corse je okruhovým špeciálom série Blancpain naozaj veľmi blízko. S pretekárskym autom zdieľa desaťvalcový motor, ktorý je v použitý v pretekoch bez nejakých modifikácií. To je veľmi dôležitý základ auta. No v podobnosti pokračuje i ďalej, aerodynamika je napríklad tak efektívna, že prítlak je trojnásobok toho, čo dokáže ponúknuť Gallardo LP 560-4. Hlavnú zásluhu na tom má bodykit z pretekárskeho auta spolu s obrovským zadným krídlom. Určite nie "civilným" detailom je aj rýchloupínacia kapota motora. 

Konštrukcia auta je v drvivej väčšine z dvoch materiálov - karbón a hliník. Vďaka tomu je hmotnosť Squadra Corse 1340 kilogramov, čo na kupé nie je možno extrémne nízka váha, ale nezabúdajme, že so sebou vozí 5,2-litrový motor V10. Z neho ide na kolesá výkon 419 kW (570 k) pri 8000 ot/min a na stovku dokáže auto nakopnúť za 3,4 sekúnd. Dve kilá pokorí za 10,4 sekúnd a zrýchlovať prestane až pri 320 km/h. Toto Lambo je naozaj živé autíčko, pomer hmotnosť / výkon je 2,35. Squadra Corse je v porovnaní s LP 560-4 o 70 kilogramov ľahšia. Prevodovka v tomto žihadle je rovnako ako v pretekárskom stroji šesťstupňový automat, ktorý je ovládaný výhradne pádlami pod volantom.

V interiéri nájdete iba dva materiály - holý karbón a keď nie je holý, tak je potiahnutý Alcantarou. Je minimalistický, rovnako ako v pretekárskych autách. Na pohľad tak ale nepôsobí, pretože je takmer celý pokrytý kožou. Tá je od palubnej dosky, cez stredový tunel až po koberčeky na podlahe. Auto je možné objednať v štyroch farbách - Giallo Midas (žltá), Bianco Monocerus (biela), Grigio Thalasso (sivá) and in Rosso Mars (červená). K tomu je možné zladiť i farbu bŕzd v 19-palcových diskoch, ktorá môže byť červená, čierna alebo žltá.