Matej Homola na BMW 320si dokázal v medzinárodnej sérii ETCC vyhrať ako prvý Slovák.

Dramatické preteky WTCC

 

Tesné súboje, množstvo predbiehacích manévrov, ale aj výlety do štrku poznačili dvojicu pretekov Majstrovstiev sveta cestovných automobilov v nedeľu popoludní. Bývalí pretekári Formuly 1 Gabriele Tarquini a Tiago Monteiro odštartovali svoje Hondy Civic z prvého radu a na rovnakých miestach došli aj do cieľa. Rovnako tretí z kvalifikácie Norbert Michelisz dokončil s Hondou preteky na tretej priečke. „Bol to pre mňa veľmi emotívny deň,“ povedal po prvých pretekoch víťaz Tarquini. „Honda je pre mňa ako moje bábätko, som nadšený týmto víťazstvom,“ zakončil populárny taliansky pretekár. Napriek výsledku, ktorý na prvých miestach kopíroval výsledky kvalifikácie, boli súboje veľmi tesné. Napokon prvých troch delilo v cieli len 1,6 s.


Druhé preteky WTCC vypísané rovnako na desať kôl štartoval Tom Coronel (BMW 320 TC) z prvého miesta. Štartové poradie určuje v tomto prípade obrátené poradie prvých desiatich podľa výsledkov superpole kvalifikácie. Holanďan Coronel si túto priečku udržal až do konca. Po pretekoch povedal: „Mali sme ťažký štart do sezóny, ale našou zbraňou je konzistentnosť, nie rýchlosť. Toto víťazstvo sme naozaj veľmi potrebovali. Viete, ak Tarquini hovorí o Honde ako o jeho bábätku, tak naše BMW je už iba stará mama,“ zažartoval sympatický a skúsený pretekár. Poradie na ostatných pozíciách sa menilo vďaka tesným súbojom. Po druhé miesto si tak do cieľa prišiel trojnásobný majster sveta Yvan Muller (Chevrolet Cruze 1.6T). Tretie miesto patrilo víťazovi prvých pretekov Gabrielemu Tarquinimu.

Homola víťazom ETCC!

Slovenský pretekár Matej Homola zaznamenal historický úspech, keď zvíťazil v druhých pretekoch Európskeho pohára cestovných automobilov (FIA ETCC). V silnej konkurencii dokázal hneď v úvodných pretekoch zužitkovať druhú štartovaciu pozíciu. Po prvej zákrute síce dostal „kopanec“ odzadu a prepadol sa na štvrté miesto, z ktorého sa však dostal späť na konečnú druhú priečku. V druhých pretekoch štartoval zo šiesteho miesta, no už po prvej zákrute bol druhý, až sa napokon prebojoval do vedenia. Napriek stíhacej jazde druhého Petra Fulína (BMW 320 si) si Maťo víťazstvo už nenechal ujsť. „Prvé preteky som štartoval z druhej pozície a napriek dobrému štartu ma trafil Jordi Oriola. Prepadol som sa tak na štvrté miesto. Sťahoval som jazdcov predo mnou a nakoniec sa mi super jazdou podarilo prepracovať naspäť na druhé miesto. Pneumatiky však ku koncu nefungovali, tak to bolo náročné, ale úspešne sme došli do cieľa na druhom mieste,“ zhodnotil prvé preteky ETCC Homola. „Druhé preteky mali pevný štart, kde som štartoval zo siedmeho miesta a podarilo sa mi odštartovať až tak dobre, že za prvou zákrutou som bol na druhom mieste, ale opäť som dostal ťukanec na pravé zadné koleso, ktoré naštastie vydržalo. Snažil som sa čo najskôr dostať na prvé miesto, čo sa mi podarilo a potom som sa usiloval zväčšovať náskok pred ostatnými jazdcami. Preteky boli dramatické, pretože ku koncu mi odchádzali gumy a v poslednom kole sa na mňa dotiahol Petr Fulín, ktorého sa mi úspešne podarilo udržať za sebou. A tak som ako prvý Slovák vyhral preteky Európskeho pohára cestovných automobilov. Máme neskutočnú radosť,“ povedal na záver 18-ročný pretekár z Bratislavy.

 

autor foto: autosportfoto.sk