Mazda sa s informáciami o novej MX-5 veľmi neponáhľa. Štvrtú generáciu Mazdy MX-5 predstavili ešte v septembri 2014. Odvtedy nám toho veľa nepovedali, prezradili len, že auto bude vážiť menej ako tonu a bude o 100 kg ľahšie, ako Mazda MX-5 tretej generácie. Automobilka ale pustila perie a konečne odhalila, čo všetko sa napratala do malého roadstera.

Predná kapota, blátníky a dokonca aj výstuha nárazníka sú z hlníka

Mazda MX-5 šetrila hmotnosť kde sa len dalo, zašli až tak ďaleko, že odľahčovali aj bočné okná!

Podobne ako pri tretej generácii, aj teraz použili stratégiu „každý gram sa počíta“. Odľahčovali všetko, od panelov karosérie, cez okná až po šasi. Ale pekne po poriadku. Karosériu vyrábajú z veľkej časti z hliníka. Nie je to len predná kapota a veko kufra. Inžinieri naordinovali MX-5 aj hliníkové predné blatníky, či prednú i zadnú výstuhu nárazníka. Roadster tak má nižší moment zotrvačnosti pri zatáčaní, čo prispieva k lepšej ovládateľnosti auta. Zašli až tak ďaleko, že odľahčovacie otvory dali aj tie na časti bočných okien, ktoré sú skryté vo dverách a nie je ich vidieť!

Technológie Skyactiv prinášajú úsporu hmotnosti a dostatočný výkon

Ešte zaujímavejšie sa pohrali so šasi a podvozkom. Nosník, ktorým spájajú prevodovku s diferenciálom výrazne odľahčili. Hovoria, že otvormi dokázali ušetriť hmotnosť, no tuhosť tým neutrpela. Aj na podvozku našli miesto pre hliník: spodné a horné ramená predného zavesenia, spodné rozpery karosérie, pomocná konzola uchytenia diferenciálu, či ochranné oblúky za hlavami posádky.

MX-5 s dvojlitrom znie dobre, len by sme čakali trochu viac ako 157 koní.

Motoricky sa Mazda MX-5 od predstavenia nezmenila. Za prednú nápravu namontujú 1,5 litrový benzínový 4-valec s výkonom 131 k a krútiacim momentom 150 Nm. Týmto motorom vytvoria základ ponuky. Silnejší variant Skyactiv-G bude 2,0 litrový benzínový štvorvalec. Tu ale prichádza sklamanie. Zatiaľ čo sme očakávali výkon 180 k, prípadne viac, Mazda ponúkne motor len so 157 k a 200 Nm. V obidvoch prípadoch bude mať zákazník na výber z 6-stupňovej manuálnej, alebo 6-stupňovej automatickej prevodovky.

Pri MX-5 sme zvyknuti na parádne jazdné vlastnosti a kopec zábavy za volantom. Ani v prípade štvrtej generácie to nie je inak. Rozloženie hmotnosti 50:50, dvojité trojuholníkové ramená vpredu a viacprvkové zavesenie vzadu sľubujú kopec zábavy. Na to, koľko si za tento výbuch radosti za volantom zaplatíme, si budeme musieť ešte počkať.

Zdroj: tlačová správa, autoforum.cz