McLarenu sa darí v náročnom prostredí aj bez dohľadu „zhora“. Prečo teda meniť niečo čo funguje?

Manažér predaja a marketingu v McLarene dokonca vyhlásil, že nezávislosť pomáha značke napredovať rýchlejšie. Vývoj nových áut je rýchlejší. V McLarene im totiž nikto nestojí za chrbtom, nikomu nemusia posielať nezmyselné hlásenia, ktoré všetko len zdržujú. Veci si môžu robiť po svojom. McLaren tak napríklad môže ostať pravoverným výrobcom športových áut. Bez toho aby od vedenia značky vyžadoval niekto výrobu SUV...


Firma chce v roku 2017 predávať až 4000 áut ročne. Pri pohľade na minuloročné predaje s číslom 1648 sa môže zdať vytýčený cieľ trochu „mimo“. Predstavitelia Mclarenu však nedávno uviedli nový model 570S. Od nového základného modelu si sľubujú v McLarene ročné predaje na úrovni 2500 vozidiel. Hranica 4000 predaných áut ročne by tak nemusela byť úplne nesplniteľná.

McLaren je pripravený bojovať za nezávislosť. Briti nechcú byť pod kontrolou a všetky veci si chcú robiť podľa seba.

Novodobý McLaren si od začiatku výroby v roku 2011 počína viac než dobre. Už v roku 2013 dosiahla automobilka zisk. Prvé auto od McLarenu MP4-12C malo veľký predajný úspech. McLaren sa nebál zmeny a už po necelých troch rokoch predstavil vylepšený model 650S! Súčasne vyrábal hyperšport McLaren P1. O vypredanie hyperšportu si na rozdiel od jeho dávneho predchodcu McLaren F1, nemuseli predajcovia robiť starosti.


Nepochybujeme, že pod krídlami veľkého automobilového koncernu by mal McLaren v mnohých oblastiach veľké výhody. McLarenu sa však darí v náročnom prostredí aj bez dohľadu „zhora“. Prečo teda meniť niečo čo funguje?

Zdroj: autoblog