5. miesto: Dodge Viper ACR (27 m)
Posledná generácia Viperu stále drží neprekonaný rekord najväčšieho motora v sériovo vyrábanom osobnom aute. Konkrétne ide o 8,4-litrový atmosférický desaťvalec s výkonom 654 koní a krútiacim momentom 813 Nm. Okruhová verzia ACR v rámci odľahčovania prišla o zvukovú a tepelnú izoláciu v interiéri. Získala naopak obrovské zadné krídlo, difúzor a splittery, ktoré generujú prítlak až 1 814 kg. Karbón-keramické brzdy Brembo sú odolné voči prehrievaniu a nevednú ani po viacerých kolách na okruhu.
4. miesto: Ford Mustang Dark Horse (27 m)
Tento 500-koňový Mustang je síce na predposlednej priečke, ale porovnávame ho s autami, ktoré sa predávajú za stovky tisíc či dokonca milióny EUR. Cena za Dark Horse začína už na 57 970 dolároch.
3. miesto: Porsche 911 GT2 RS (27 m)
Ide zatiaľ o najvýkonnejšie sériové Porsche s plochým šesťvalcom, až dokým nepríde nová generácia 911 GT3 RS. Jeho revírom je Zelené peklo – Nürburgring Nordschleife, s ktorým si poradí za menej než 7 minút (oficiálne časy sa pohybujú okolo 6:47 min).
2. miesto: McMurtry Spéirling (22 m)
Prvý elektromobil na tomto zozname. Jeho najsilnejšou zbraňou je dvojica ventilátorov, ktorá generuje prítlak až 2 000 kg, pričom auto váži len polovicu. To znamená, že auto pokojne môže jazdiť hore nohami. Od roku 2022 dodnes drží rekord v jazde do vrchu na festivale rýchlosti v Goodwoode s časom 39,08 sek.
1. miesto: Gordon Murray Automotive T.50 (22 m)
Absolútny rekord drží 100-kusová malosériovka, ktorá bola vypredaná 48 hodín po predstavení. Ide o ideologického nástupcu McLarenu F1. Viac, než samotné brzdy, zohrala úlohu nízka hmotnosť (986 kg). Šetrilo sa naozaj kde sa len dalo. Pod kapotou je najľahší sériový 12-valec na svete. Má hmotnosť iba 178 kg. Je o viac než 60 kg ľahší, než V12 z McLarenu F1, pričom má ešte vyšší výkon. Sedadlo vodiča má len 7 kg. Dvoje sedadlá pre spolujazdcov majú po 3 kg. Oproti McLarenu F1 sú pedále ľahšie o 300 g, titánové spojovacie páky ušetrili ďalších 800 g a čelné sklo je o 28 % tenšie. LED svetlá vážia iba 2,1 kg. Dali si záležať dokonca aj na hmotnosti skrutiek a ďalšieho spojovacieho materiálu. Väčšina konštruktérov sa snaží dosiahnuť ,,čo najviac koní na kilogram''. Pri vývoji T.50 zvolili úplne opačnú stratégiu ,,čo najmenej kilogramov na jednu konskú silu''
TITULNÁ FOTKA: McMurtry