Audi prinieslo na autosalón v Paríži novinku v podobe druhej generácie typu Q5. Stredne veľké SUV prináša okrem nového dizajnu aj vylepšenú techniku. Q5 prináša systém quattro ultra, nové efektívnejšie motory, vzduchový podvozok s adaptívnym pružením, rozsiahly infotainment MMI a bohatú ponuku asistenčných systémov.

 

Novinkou je systém quattro ultra, ten pripája zadnú nápravu len v prípade potreby a tak šetrí palivo. Stály pohon všetkých kolies má iba verzia s motorom 3,0 TDI.

Dizajn sa od predchodcu výrazne nelíši.

Vzhľad novinky môžeme označiť za evolúciu, tak ako sme pri štyroch kruhoch už roky zvyknutí. Žiadne dizajnové výstrelky tu jednoducho nehľadajte. Q5 preberá niektoré prvky z typov Q7 a Q2. S menším modelom je napríklad podobná grafika LED Matrix svetiel.


Zvonku je Q5 jasným SUV, v útrobách sa pritom skrýva technika zo sedanu A4. Q5 stojí na platforme MLB Evo, ktorú zdieľa okrem typu A4 a A5 aj s veľkým SUV Q7. Vďaka novej architektúre klesla hmotnosť v priemere o 90 kg. Pritom v rozmeroch narástla na dĺžku 4,66 metra , šírku 1,89 metra a výšku 1,66 metra. Rázvor má hodnotu 2,82 metra. Objem kufra je 550 – 610 litrov. Po sklopení sedadiel narastie na 1550 litrov.

 

Základná Q5 stojí na oceľových pružinách s adaptívnymi tlmičmi, rovnako ako Audi A4. Vpredu aj vzadu je pritom 5-prvkové zavesenie kolies. Neskôr a za príplatok príde aj vzduchové odpruženie.

Ponuka motorov nie je nijaká veľká. Zážihový motor s označením 2,0 TFSI má výkon 185 kW (252 koní). Len jedna benzínová verzia ukazuje, aká je popularita naftových áut v tomto segmente. Základný vznetový motor 2,0 TDI prichádza v troch výkonových verziách 110 kW (150 koní), 120 kW (163 koní) a 140 kW (190 koní). Najsilnejším agregátom v ponuke je trojliter TDI s výkonom 210 kW (286 koní) a 620 Nm. Ten je ako jediný dostupný s 8-stupňovým automatom od ZF. Ostatné motory sú kombinované s 6-rýchlostným manuálom alebo 7-stupňovou dvojspojkou DSG.


Novinkou je systém quattro ultra, ten pripája zadnú nápravu len v prípade potreby a tak šetrí palivo. Systém je štandardne dodávaný do verzií 2,0 TDI (120 kW, 140 kW) a 2,0 TFSI. Za príplatok aj pre najslabší diesel 2,0 TDI 110 kW. Ten v základe hrabe len prednými kolesami. Stály pohon všetkých kolies má tak iba verzia s motorom 3,0 TDI. Tu si môžete priplatiť aj za športový zadný diferenciál.


V budúcnosti by sa mohol objaviť aj silnejší benzínový šesťvalec 3,0 TFSI vo verzii SQ5.

 

Základná Q5 stojí na oceľových pružinách s adaptívnymi tlmičmi, rovnako ako Audi A4. Vpredu aj vzadu je pritom 5-prvkové zavesenie kolies. Neskôr a za príplatok príde aj vzduchové odpruženie.


V kabíne je oproti predchodcovi viac miesta. Tiež tu nájdeme systém MMI, ktorý má 7,0“ alebo 8,3“ displej. Za príplatok môžete zvoliť aj Virtual Cockpit. Nechýbajú ani technológie ako vysokorýchlostný internet LTE, Wi-Fi hotspot, Audi Connect alebo prémiové audio Bang&Olufsen. Na palube nebude chýbať ani nálož asistenčných systémov vodiča ako adaptívny tempomat a automatické krízové brzdy (AEB), ktoré zachytia okrem áut aj chodcov a zver.


Základná cena v Nemecku za model 2,0 TDI 120 kW quattro S bude 45 100 €. Výroba bude prebiehať výhradne v Mexiku.