Doteraz sme o ňom len čítali a vedeli, že existuje, aktuálne si ho však môžete objednať aj u nás, takže by sme sa najskôr mohli pozrieť na techniku a rozdiely v porovnaní s elektrickou verziou.

Malý Jeep Avenger so spaľovacím motorom je poháňaný známym koncernovým benzínovým trojvalcom s objemom 1,2 litra. Má rovných 100 koní pri 5500 otáčkach za minútu a 205 newtonmetrov dostupných pri 1750 ot./min.

Papierovo na elektromobil teda stráca 56 koní a 55 Nm, v skutočnosti však po dynamickej stránke nestráca prakticky nič, pretože v porovnaní s ním má až o 354 kilogramov nižšiu pohotovostnú hmotnosť a je na pomery dnešných áut ľahký ako pierko – váži len 1182 kg.

Aj to je dôvod, prečo v akcelerácii z miesta na stovku nakoniec potrebuje Avenger v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies len o 1,6 sekundy viac času (9,0 vs. 10,6 s) a tento handicap vyvažuje vyššou maximálnou rýchlosťou. Kým elektrika má kvôli rýchlemu vybíjaniu obmedzené najvyššie tempo na 150 km/h, s benzínom vám malý crossover dovolí priblížiť sa k hranici 184 km/h.

Zaujímavé tiež je, že obe autá nemajú úplne identický rázvor. V prípade elektromobilu výrobca uvádza číslo 2562 mm, benzín má naopak nápravy nepatrne bližšie – konkrétne 2557 mm. Šírka je rovnaká, ale model s trojvalcom je tiež o 6 milimetrov vyšší.

Len pre úplnosť potom dodávame, že Jeep pre novú verziu Avengeru uvádza priemernú spotrebu podľa metodiky WLTP 5,6 litra benzínu na 100 kilometrov.

V čom sú malé Jeepy diametrálne iné, je cena. Kým batériový Avenger začína na čiastke 37 990 eur za výbavu Longitude a vrcholný Summit stojí dokonca 42 990 eur, za model so spaľovacím motorom dáte minimálne 26 990 eur. Inak povedané, o 11 tisíc eur menej.

Ak sa pýtate, či nemohol byť ešte lacnejší, odpoveď je, že mohol. Lenže slovenské zastúpenie malo trochu iný názor. Uvedená slovenská čiastka totiž platí pre prostredný stupeň výbavy Altitude, zatiaľ čo v susednom Poľsku je Avenger dostupný aj v prevedení Longitude za v prepočte 24 800 eur a úplný základ stojí dokonca len 22 500 eur.

To možno nie je úplne fér, na druhej strane to po letmej kontrole skutočne vyzerá, že Avenger Altitude so zážihovým motorom zodpovedá výbavou elektrickému Avengeru Altitude, inak povedané, porovnávame cenu 26 990 (benzín) a 39 990 eur (elektrika), takže nákupom novinky v skutočnosti ušetríte až 13 tisíc eur. Hlavu v smútku z toho môžu teda mať len tí z vás, ktorí idú po úplne najnižšej cene a sú ochotní tomu obetovať aj výbavu.

Ak by sme sa na to ale pozreli s ešte trochu väčším odstupom, je sympatické, že sme malý Jeep s benzínom nakoniec dostali. Niektoré európske štáty (Holandsko, Nórsko a ďalšie...) to „šťastie“ mať nebudú.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Jeep