Ak ste sa pri uvedení nového BMW 240i pýtali, kedy sa dočkáme aj verzie so zadným pohonom, odpoveď už poznáme: predstavuje súčasť tohtoročných letných noviniek BMW oznámených len nedávno. M240i disponuje šesťvalcom s výkonom 275 kW (374 koní). Po novom prichádza aj s klasickým pohonom zadných kolies, čo napovedá ešte väčšiemu potenciálu pre radosť z jazdy.

Dalo sa prirodzene predpokladať, že zadný pohon bude znamenať aj zníženie celkovej hmotnosti, keďže na rozdiel od verzie xDrive v tomto prípade odpadá potreba prenosu výkonu na prednú nápravu. To predstavuje rozdiel 55 kilogramov, čo nie je zanedbateľná hodnota, upozorňuje portál BMWblog. V prípade verzie so zadným pohonom technické špecifikácie indikujú celkovú hmotnosť vozidla 1635 kilogramov.

BMW 240i so zadným pohonom dosiahne rýchlosť 100 km/h za 4,3 sekundy. To je „bilancia“ o 0,4 sekundy horšia, ako je tomu pri variante xDrive. To síce stále nie je katastrofická hodnota, no stále ide o citeľný rozdiel. Samozrejme, ak hovoríme o inteligentnom pohone kolies xDrive, v takom prípade ide o auto vhodné do každej sezóny a rozličných ročných období, resp. náročnejších povrchov s horšou priľnavosťou.

Pri M240i sa žiada spomenúť ešte jedna podstatná informácia: Ako súčasť štandardnej výbavy M240i dostanete 8-stupňovú automatickú prevodovku. Priaznivci tej manuálnej môžu zvážiť BMW M2 (G87), ktoré ponúkne nielen inú prevodovku, ale iná bude aj cena – v tomto prípade smerom nahor.

Spomínajúc BMW M2 (G87), nemecká automobilka chystá verziu so zadným pohonom, a tak by nám skúsenosť s BMW 240i mohla napovedať, čo konkrétne sa dá očakávať z tohto hľadiska – hmotnosť novej M2 by pritom mohla poklesnúť ešte viac ako v prípade BMW M240i. Zaujímavé by mohlo byť v tomto smere sledovať najmä nové BMW M2 s prívlastkom CS, resp. CSL, uzatvára BMWblog.

BMW M2 (G87), ktorú nemecká automobilka práve dokončuje, sa bude vyrábať výhradne v Mexiku a produkcia by sa mala začať koncom tohto roka.  Podľa posledných informácií príde M2 výhradne so zadným pohonom a štandardne sa má dodávať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pod kapotou by sa mala nachádzať pravdepodobne upravená verzia trojlitrového šesťvalca z BMW M4, píše Motor1.com.

autor: PS