Mistral je označenie pre chladný vietor, ktorý prúdi severozápadným smerom z južného Francúzska k pobrežiu Stredozemného mora a zhodou okolností ide tiež o meno použité v 60. rokoch automobilkou Maserati.

Od tejto chvíle patrí tiež Bugatti, konkrétne úplne prvému otvorenému modelu postavenému na základoch Chironu, ktorý nadväzuje na roadster Veyron Grand Sport Vitesse (skončil v roku 2015) s výkonom 1200 koní a schopnosťou jazdiť rýchlosťou 408,84 km/h.

Nový Mistral by mal byť schopný túto métu hravo prekonať. Poháňa ho osemlitrový šestnásťvalcový agregát z Chironu Super Sport 300+ naladený na 1600 koní a 1600 newtonmetrov, a pri rekordnej jazde to stačilo na maximálku viac ako 490 kilometrov za hodinu.

Novinka taká rýchla samozrejme nebude. Výrobca k nej síce bude dodávať strešný kryt, ten ale nebude použiteľný pri jazde. Jeho úlohou bude udržať interiér auta v suchu pri parkovaní.

Mistral – podobne ako modely Divo či La Voiture Noire – dostal jedinečný dizajn exteriéru, pričom Bugatti hovorí, že sa zamestnanci jeho štylistického oddelenia nechali inšpirovať modelom Type 57 Roadster Grand Raid z roku 1934.

Interiér je v podstate kompletne prevzatý z Chironu, je tu však jeden drobný detail, vďaka ktorému je Mistral jedinečný. V prednej časti páky voliča je do jantáru uložená miniatúrna soška slávneho tancujúceho slona, ktorého navrhol Rembrandt Bugatti, brat zakladateľa značky Ettore Bugattiho.

Bugatti už oznámilo, že vyrobí len 99 týchto áut a za každé si naúčtuje najmenej 5 miliónov eur. Ak ich ale aj máte na účte a boli by ste ochotní utratiť ich, nie je vám to v tejto chvíli nič platné. Všetky Mistraly už majú svojho majiteľa.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Bugatti