BMW M manuál plánuje ponechať v ponuke aj do budúcnosti.

V takomto rozhodnutí automobilku podporuje záujem samotných zákazníkov – ak by sme ho vyčíslili napríklad v objednávkach BMW M2, podiel až 50 % tvoria objednávky práve s manuálnou prevodovkou, píše magazín Autocar. Zaujímavosťou v tomto smere je, že najviac preferujú manuál zákazníci BMW v Spojených štátoch.

Divízia BMW M oslavuje tento rok 50 rokov. Napriek tomu, že je rok 2022 zdá sa, že ešte nejaký čas tu s nami ostanú ich autá aj vo verzii s klasickou manuálnou prevodovkou. 

Šéf divíze BMW M Frank van Meel konštatuje, že keby sa na vec pozerali z čisto technického hľadiska, veľa dôvodov v prospech zachovania možnosti manuálnej prevodovky by sa nenašlo. “Je ťažšia, pomalšia a v porovnaní s jej alternatívou máte horšiu spotrebu paliva. Ale zákazníci a fanúšikovia milujú manuál,“ uviedol a doplnil, že ide o “súčasť emocionálnej príťažlivosti našich áut“.

Manuálna prevodovka dnes už nie je samozrejmosť. Stačí sa pozrieť napríklad na Mercedes-AMG, ktorý sa vybral cestou ponuky bez manuálnych prevodoviek, s ohľadom na snahu zjednodušiť produktové portfólio a usporiť náklady. Keď spomíname automobilku zo Stuttgartu, trend je jasný – je možné, že Mercedes sa už v roku 2023 takpovediac zbaví posledných modelov s manuálnou prevodovkou.

Všetko však nasvedčuje tomu, že BMW M bude „vzdorovať“ trendu výlučne automatických prevodoviek. Šéf divízie BMW M sa pritom viacnásobne odvoláva na záujem zákazníkov. Manuál je jednoducho príliš obľúbený – až priveľmi na to, aby sa ho automobilka vzdala.

Zatiaľ čo v oblasti prevodoviek razí BMW vlastnú cestu, BMW M sa vydáva na cestu zmien z hľadiska dostupných pohonov a elektrifikácie. Očakávané BMW M2 novej generácie bude posledným modelom M dostupným iba so spaľovacím motorom, uzatvára BMWBlog.

autor: PS