V jednom z minulých článkov venovaných novej päťke sme spomínali, že 520i a 520d budú podľa všetkého jediné verzie so spaľovacími motormi bez dodatočnej elektrifkácie, teda ak nepočítame mild-hybridnú sústavu so štartér-generátorom, ktorá pridáva len 18, respektíve 11 koní.

Len pre istotu pripomíname, že to platí výlučne pre Európu, pretože napríklad v zámorí budete mať možnosť objednať si napríklad verzie 530i alebo 540i, zatiaľ čo u nás budú dostupné len ich hybridné varianty s označením 530e a 550e. A práve k nim automobilka nedávno zverejnila prvé konkrétne čísla.

Trojka na druhej pozícii a nula na treťom mieste v BMW 530e samozrejme už dávno neznamená, že máte pred sebou trojliter. V tomto prípade ide o kombináciu preplňovaného benzínového štvorvalca s objemom 2,0 litra a elektromotora.

Spaľovacia jednotka produkuje 190 koní pri 4400 až 6500 otáčkach za minútu a k tomu maximálny krútiaci moment 310 Nm od 1500 do 4000 ot./min. Elektrická jednotka k tomu pridáva ďalších 184 koní a 250 Nm, pričom automobilka uvádza celkový systémový výkon 299 koní a 450 newtonmetrov.

Táto technika je spojená s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom zadných kolies, čo vám bude stačiť na zrýchlenie z miesta na stovku za 6,4 sekundy a najvyššiu rýchlosť 230 kilometrov za hodinu.

Päťka má prídavnú trakčnú batériu s využiteľnou kapacitou 19,4 kWh a podľa automobilky, respektíve metodiky WLTP to stačí na dojazd v čisto elektrickom režime 87 až 102 kilometrov v závislosti na podmienkach. Elektronika vás v takých chvíľach potom pustí na hranicu 140 km/h, potom už štartuje dvojliter.

Samotná uvádzaná spotreba len 0,6 až 0,8 litra benzínu na 100 kilometrov je samozrejme vybájená, reálne to bude viac, hlavne potom v závislosti na nabití baterky, v každom prípade je k uvedenému palivu nutné pripočítať spotrebu elektrickej energie 18,9 až 21,4 kWh/100 km.

Pre druhý nový model 550e xDrive, ktorý vám dá konečne možnosť objednať si trojlitrový šesťvalec, máme tých informácií podstatne menej, niečo ale predsa len vieme. BMW prezradilo, že auto ponúkne systémový výkon 490 koní, 700 newtonmetrov a táto sústava bude schopná – opäť spolu s osemstupňovým automatom ZF – zvládnuť šprint z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximálku bude mať obmedzenú na obligátnych 250 km/h.

O kapacite dodatočnej inštalovaného trakčného akumulátora sa môžeme len dohadovať, myslíme si ale, že bude rovnaká, pretože BMW pre 550e uvádza dojazd v elektrickom režime 80 kilometrov. Spotreba je opäť vtip – 0,8 až 1,1 l/100 km, pridajte ale k tomu 20,1 až 22,5 kWh/100 km a k realite to bude oveľa bližšie.

Ak sa práve chystáte pozrieť do cenníka a zvažujete, že by vám jeden z dvoch predstavených plug-in hybridov mohol hovoriť „pane“, zadržte. Oba modely sa v ponuke neobjavia skôr ako začiatkom roka 2024, takže ešte máte čas našetriť na nejakú príplatkovú výbavu.

zdroj: BMW