Po debute nového BMW radu 7 a facelifte trojky v Nemecku naplno pracujú na uvedení ďalšej generácie radu 5. Nielenže tak budeme v najbližších mesiacoch vídať čoraz častejšie fotky zamaskovaných prototypov, ale postupne sa začínajú šíriť aj ďalšie informácie, napríklad o dostupných motorizáciách.

Na internete sa najnovšie objavili interné dokumenty potvrdzujúce fakt, že G60 bude aj po roku 2023 dostupná s roznymi typmi pohonu, a to vrátane diesla. BMW sa tak podľa všetkého naftových motorov ešte nevzdáva. Dôležitým argumentom je v tomto prípade nepochybne aj jeho pretrvávajúce silné zastúpenie v rámci firemných flotíl.

Ak ostaneme pri modeloch určených pre Európu, dočkať by sme sa mali napríklad verzie 520d s výkonom 195 koní, ktorá bude k dispozícii s pohonom všetkých kolies alebo zadným pohonom. Sekundovať jej bude základná benzínová verzia 520i s výkonom 190 koní. Chybať ďalej nebude nebude prevedenie eDrive40 so 48-V mild-hybridnou technológiou, pohonom zadných kolies a výkonom 335 koní.

BMW taktiež pracuje na čisto elektrickej i5. Nie je asi prekvapivé, že táto verzia bude postavená na technike, ktorú už poznáme z modelov i4, i7 a iX. V praxi to znamená, že vrcholná M60 xDrive dostane dva elektromotory a výkon až 590 koní.

Rovnako neprekvapí, že BMW do budúcnosti počíta i verziou G61, teda kombíkom. Ten je obzvlášť obľúbený na domácom nemeckom trhu. Novinka, ktorá by sa mala začať predávať v roku 2023, by mala dostať i systém autonómneho riadenia úrovne 3. Ten je v súčasnosti dostupný vo vozidlách Mercedes triedy S a EQS v Európe i Ázii.

zdroj: Motor1.de, foto: Wilcoblok