Aby sme predišli zbytočným mýlkam, asi by sme si mali hneď na začiatku povedať, že na niektorých trhoch tento automobil ponesie pôvodné označenie SX4 S-Cross. Dokazujú to okrem iného aj oficiálne fotografie, na ktorých je nápis SX4 jasne vidieť. Na Slovensku či v susednej ČR je však nové Suzuki prezentované len ako S-Cross a tak mu na týchto stránkach budeme aj hovoriť.

Japonská novinka je dlhá presne 4,3 metra, má šírku 1785 mm, výšku v závislosti na lyžinách strešného nosiča 1580 až 1585 mm a rázvor náprav tiež pekne okrúhlych 2600 milimetrov. Aby sme mali základné rozmery kompletné, pridávame svetlú výšku (175 mm) a rozchod 1535 mm vpredu a 1505 mm vzadu.

Pod kapotou S-Crossu pracuje vcelku známa technika. Ide o preplňovaný benzínový štvorvalec BoosterJet s objemom 1,4 litra, ktorý má 129 koní pri 5500 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 235 newtonmetrov pri 2000 až 3000 ot./min. 

Pohotovostná hmotnosť auta sa v závislosti na použitom pohone, prevodovke a výbave pohybuje od 1280 do 1385 kg, pričom Suzuki udáva pre všetky varianty identickú maximálnu rýchlosť 195 kilometrov za hodinu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h modelo 2WD je 9,5 sekundy, štvorkolky 4WD sú o niečo pomalšie, tie zvládnu stovku za 10,2 sekundy.

Vyššie spomínané parametre sa podľa výrobcu nemenia ani vtedy, ak si namiesto štandardnej šesťstupňovej manuálnej prevodovky vyberiete šesťstupňový automat. A aby sme nezabudli, všetky verzie (bez výnimky) budú mild-hybridy so 48-voltovou architektúrou, takže tu máme alternátor schopný fungovať ako elektromotor podporujúci spaľovaciu jednotku pri akcelerácii prostredníctvom remeňa. Priemerná spotreba auta vychádza podľa metodiky WLTP od 5,3 do 6,6 litra benzínu na 100 kilometrov, palivová nádrž má objem 47 litrov.

S-Cross bude v základe postavený na 17-palcových kolesách s pneumatikami s rozmerom 215/55 R17 a podvozok tvoria predné ramená McPherson s jednoduchou torznou priečkou vzadu. Brzdy sú vpredu i vzadu kotúčové (predné s vnútorným chladením) a nové Suzuki bude schopné ťahať príves s hmotnosťou 1500 kg.

Keď sme u praktickej stránky vozidla, mohli by sme dodať, že základný objem batožinového priestoru je 430 litrov a po sklopení zadných sedadiel ho môžete zväčšiť na 1230 litrov.

Od 19 290 do 26 700 eur

Nový S-Cross sa bude predávať v ôsmych základných odtieňoch karosérie, nechýba mu posuvná panoramatická strecha, dvojzónová automatická klimatizácia, 9-palcový displej multimediálneho systému, kožou čalúnené sedadlá, Apple CarPlay, Android Auto, hlasové ovládanie, bluetooth či USB prípojky.

Pokiaľ ide o bezpečnosť, auto môže byť vybavené adaptívnym tempomatom, kamerami snímajúcimi priestor v 360-stupňovom uhle a samozrejmosťou je tiež systém kontroly neúmyselného vybočenia z jazdného pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, monitorovanie mŕtvych uhlov, asistent rozjazdu do kopca či upozornenie na premávku za vozidlom pri opúšťaní parkovacieho miesta.

Ako sme už naznačili v úvode, základné Suzuki S-Cross 1.4 BJ vo výbave Comfort stojí 19 290 eur. Najlacnejšia štvorkolka má výbavu Premium a zaplatíte za ňu 22 290 eur. Automatická prevodovka je opäť dostupná až pre S-Cross Premium 2WD a stojí tiež 22 290 eur. Najviac dáte za S-Cross 1.4 BoosterJet 4WD Elegance – Suzuki vám za toto prevedenie naúčtuje minimálne 26 700 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 29 obrázkov

zdroj: Suzuki