Z jeho slov je zrejmé, že Seat, k zániku (zatiaľ) odsúdený nie je. Volkswagen však zjavne nevie, čo má s touto značkou urobiť. „Nezabíjame Seat. Musíme len rozhodnúť o jeho budúcnosti,“ hovorí predseda predstavenstva VW a predseda dozornej rady Škody, Thomas Schäfer.

Práve slová o síce bezpečných, ale zároveň nejasných zajtrajškoch naznačujú, že Seat bojuje s problémami, zatiaľ čo Cupra je novou hviezdou s raketovo stúpajúcimi predajmi a vysokými maržami.

Že je súčasná pozícia tradičnej španielskej značky a jej smerovanie skutočne komplikované, naznačujú aj ďalšie pomerne zvláštne slová šéfa Volkswagenu: „Cupra je budúcnosťou Seatu. Cupra je budúcim znovuobjavením Seatu. Cupra bude ešte rýchlejšie smerovať k elektrifikácii.“

Čo sa dá z vysloveného vydedukovať? Medzi riadkami jeho viet môžete čítať v podstate čokoľvek, lenže nič z toho nie je dostatočne konkrétne, aby sme z toho boli aspoň trochu múdrejší. A neosvetľujú to ani jeho ďalšie výroky: „Na plánoch pre Seat stále pracujeme. Ide o vstupnú značku pre mladých, ktorá nám v Európe hrá do kariet, predovšetkým v Španielsku, Veľkej Británii a Rakúsku,“ dodáva Schäfer.

Stále netušíte, čo tým chcel povedať? Potom sme na tom podobne. Počas rozhovoru zo šéfa VW okrem iného vypadlo, že by Seat mohol byť takzvanou „značkou mobility“. Inak povedané, nevyrábal by len autá, ale rôzne dopravné prostriedky, čo už naznačil jeho tri roky starý koncept Minimó pripomínajúci Renault Twizy, alebo elektrický skúter Mó 125.

Thomas Schäfer zároveň priznáva, že Cupra zatiaľ nie je „hráčom s veľkým objemom výroby“, a aj keď má v súčasnosti veľmi dobrú pozíciu, v tomto smere v Španielsku stále dominuje Seat.

zdroj: Autocar