Čínska automobilka Nio nie je na poli elektrických áut žiadnym nováčikom. Na konte má už niekoľko úspešných modelov a rekordnú jazdu elektrického superšportu EP9 na nemeckom okruhu Nürburgring. Zdá sa teda, že majú slušne zvládnutý aj marketing spoločnosti a jej zviditeľnenie na Starom kontinente. A nie je sa čomu čudovať, Nio netají ambície preniknúť aj na európske trhy. Svoje kompetencie pritom dokazuje aj najnovším počinom s označením Nio EC6.

SUV-kupé Nio EC6 by sa malo na trhu objaviž v septembri 2020. Nie je vylúčené, že sa jedného dňa objaví aj v Európe.

SUV-kupé s veľkou batériou

Model EC6 je vlastne SUV-kupé technicky vychádzajúce z klasického elektrického kupé ES6, na rozdiel od neho však dostal miernejšie sa zvažujúcu líniu strechy, čo pomohlo konštruktérom pri ladení aerodynamiky auta. Tej, mimochodom, údajne venovali nadštandardnú starostlivosť a hodiny strávené v aerodynamickom tuneli pretavili do karosérie so súčiniteľom aerodynamického odporu 0,27. Ten, mimochodom, v kombinácii s relatívne malou čelnou plochou (v rámci segmentu SUV) pozitívne ovplyvňuje aj celkový dojazd elektromobilu. A v tom spočíva ďalší tromf tohto auta.

Stredobodom palubnej dosky vozidiel Nio je na výšku postavený stredový dotykový displej. 

S dojazdom 615 km

Konštruktéri totiž postavili Nio EC6 tak, aby jeho útroby „zhltli“ aj veľké trakčné batérie s celkovou kapacitou až 100 kWh. To v praxi znamená udávaný elektrický dojazd 615 km. Fabrika však priznáva, že ide staršiu normu NEDC a v praxi by mohol byť o niečo menší. Najmä, ak budete jazdiť s verziou Nio EC6 Performance s dvojicou elektromotorov naladených na max. výstupný výkon 400 kW (544 k) a krútiaci moment 750 Nm. Ten elektrické SUV-kupé vystrelí z 0 na 100 km/h za 4,4 - 4,7 s (podľa výbavy na palube). Kvôli športovým jazdným vlastnostiam a efektívnejšej práci riadiacej elektroniky má verzia Performance viac výkonu vzadu. Kým predné kolesá ženie 160 kW (218 k), zadný elektromotor poskytuje až 240 kW (326 k). Štandardná verzia bude mať na oboch nápravách po zhodných 160 kW (218 k) a akceleráciu 0-100 km/h zvládne za 5,6 s.

Presklená strecha má plochu 2,1 m2 a je z materiálu, ktorý blokuje 85 % tepla a až 99,5 % slnečného UV žiarenia.

Batérie, ktoré na počkanie vymení robot

Ďalšou technickou zaujímavosťou vozidiel Nio sú ich batérie. Všetky sú totiž koncipované ako rýchlo výmenný kompaktný celok. Automobilka vyvinula aj samostatné, plne automatické zariadenie na ich rýchlu výmenu, ktoré by malo byť rozmiestnené pozdĺž hlavných diaľničných ťahov v celej Číne. Zariadenie má podobu klasickej umývacej linky a bude k dispozícii všetkým zákazníkom, ktorí si predplatia balík špeciálnej starostlivosti. Sci-fi? Čína už neraz dokázala, že dokáže šokovať aj v rýchlosti zavádzania pokrokových vecí do praxe. Nechajme sa teda prekvapiť.

Presné technické špecifikácie modelu Nio EC6 zverejní automobilka v lete 2020.