Asi by sme mali hneď v úvode zdôrazniť, že ani o jednom z troch práve predstavených modelov sa nedá povedať, že ide o novinku, ktorú ste ešte nemali možnosť vidieť. Šiestu generáciu Hondy CR-V už poznáme zhruba rok vo verzii pre Spojené štáty a iné časti sveta, ZR-V je európskou verziou amerického modelu HR-V a e:Ny1 sme vám v podobe konceptu ukázali vlani v marci, pričom je zrejmé, že sa odvtedy po vizuálnej stránke nič nezmenilo.

Honda vtedy akurát tajila technické detaily a parametre, ale to sa s premiérou produkčného auta zmenilo, tak sa na neho poďme pozrieť bližšie.

e:Ny1

Už na prvý pohľad je zrejmé, že nový elektromobil pre európskych zákazníkov je blízky príbuzný európskej verzie HR-V. Má v podstate jeho karosériu, Honda však pripomína, že tu máme auto postavené na novej platforme e:N Architecture F.

Automobilka tvrdí, že ide o konštrukciu vyvinutú špeciálne pre batériové modely a jej kľúčovým prvkom je až 47-percentný podiel vysokopevnostnej ocele a vysoká torzná tuhosť, aj keď Honda konkrétne číslo neuvádza.

e:Ny1 má jeden vpredu uložený elektromotor, čo je dosť podstatný rozdiel v porovnaní s malým mestským mini Honda e, ktoré má pohon zadnej nápravy. Crossover ponúkne maximálny výkon 150 kW, teda 204 koní a najvyšší krútiaci moment 310 Nm.

Bližšie nedefinovaná batéria má kapacitu 68,8 kWh, podľa výrobcu to bude stačiť na normovaný dojazd 412 kilometrov a z 10 na 80 percent pôjde s dostatočne výkonným jednosmerným zdrojom nabiť za 45 minút.

Zaujímavo vyzerá interiér, v ktorom sa podobne ako v niektorých Fordoch objavil veľký, na výšku otočený 15,1-palcový dotykový displej, ktorý ale dopĺňajú klasické tlačidlá a hardwarové ovládače.

Hlavná konkurencia tohto auta? O tom Honda samozrejme nehovorí, ale e:Ny1 mieri na zákazníkov Hyundai Kona, Peugeotu e-2008 či nového Jeepu Avenger.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

ZR-V

Honda popisuje túto novinku ako výplň medzi modelmi HR-V a CR-V, a aby v tom bol ešte trochu zmätok, dodávame, že tento automobil sa od začiatku júna minulého roka predáva v USA ako HR-V.

Automobilka priznáva, že pod karosériou ZR-V sa ukrývajú technické základy modelu Civic a je zrejmé, že v Európe mieri do proti takým silným rivalom, ako je napríklad Nissan Qashqai. Zaujímavé tiež je, že ZR-V s dĺžkou 4570 mm na starom kontinente tak trochu nahradzuje i modelový rad CR-V (výbehový kus má 4600 mm), keďže ten v novej generácii narástol na takmer 4,7 metra a bude namierený skôr proti Škode Kodiaq, Renaultu Espace či Nissanu X-Trail.

Crossover bude u nás dostupný výlučne s hybridným pohonom e:HEV, pričom jeho základom je atmosféricky štvorvalec s objemom 2,0 litra a priamym vstrekovaním, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle s oneskoreným zatváraním sacích ventilov. Spaľovaciemu agregátu asistuje dvojica elektromotorov, a aj keď Honda zatiaľ neuvádza technické parametre, mali by sme tu mať systémový výkon 184 koní pri 6000 ot./min. a kombinovaný krútiaci moment 315 newtonmetrov.

Novinka segmentu SUV C bude na trhu dostupná od jesene tohto roka, Honda sľubuje skvelé jazdné vlastnosti vďaka viacprvkovému zadnému zaveseniu „na úrovni športových hatchbackov“ a zároveň batožinový priestor s maximálnym objemom 1291 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

CR-V

Treťou a pre Hondu veľmi dôležitou novinkou pre európskych zákazníkov je nová, už šiesta generácia modelu CR-V. Ako sme už naznačili vyššie, Japonci tento model v novom vydaní natiahli o 10 centimetrov a k tomu pridávajú o 40 milimetrov dlhší rázvor. Táto zmena prináša okrem iného o 16 mm viac miesta na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere, o 18 percent zväčšený batožinový priestor a kvôli variabilite dostanete tiež osemúrovňové nastavenie sklonu operadiel zadnej sedačky.

Novinku si budete môcť objednať jednak so známym hybridom e:HEV, ktorý pracuje v Honde Civic i menšom ZR-V, ale dostupná bude tiež aj vo verzii e:PHEV. Honda pripomína, že ide o vôbec prvý dobíjací hybrid na európskom trhu.

Aj verzia s možnosťou pripojiť ju do zásuvky má v základe pohon e:HEV, ale pridáva k nemu väčší prídavný akumulátor. Jeho kapacitu Honda neprezradila, hovorí ale, že je dosť veľká na to, aby CR-V zvládla v čisto elektrickom režime 82 kilometrov podľa metodiky WLTP.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Honda