Z Poľska sme zvyknutí na rôzne veci. Teraz však nebude reč o potravinových škandáloch ani o lacnom oblečení z trhu. Poliaci majú niečo, na čo môžu byť bez problémov hrdí. Svetu predstavili svoj prvý superšport s názvom Arrinera Hussarya. Na úvod treba povedať, že celý projekt vyzerá sľubne. Ešte je príliš skoro, aby sme nad týmto autom z danej krajiny ohŕňali nosom. Keďže naši susedia svojmu výtvoru dali dosť krkolomný názov, na svete je už prvá prezývka: „poľské Lambo“.

Superauto „z krajiny krowiek“ vzniklo z karbónu a kevlaru. Hussarya je dlhá 4450 mm, široká 2056 mm a vysoká 1190 mm s rázvorom 2695 mm. Vďaka použitým materiálom vozidlo váži len 1300 kg.

 

To absolútne najpodstatnejšie sa však skrýva pod kapotou. Pohon zabezpečuje 6,2 litrový vidlicový osemvalec pochádzajúci z koncernu GM so základným výkonom 478 kW (650 k) a maximálnym krútiacim momentom 820 Nm. Slovo „základný“ znamená len toľko, že za príplatok výrobca výkon zvýši na 515 kW (700 k). Možno vás zaujíma, akú má auto prevodovku. Na túto otázku však zatiaľ odpovedať nevieme.

 

Parametre športiaku sú však úctyhodné aj v slabšej verzii. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,2 sekundy. Na dosiahnutie 200 km/h potrebuje 8,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je papierovo stanovená na 340 km/h.

 

Sympatický počin z Poľska však stále ostáva zahaný tajomstvom. Nepoznáme presnú cenu ani bližšie detaily. Rovnako sme zatiaľ nemali možnosť vidieť interiér vozidla.

Napriek prepracovanému dizajnu tvary tohto superauta pripomínajú všeličo. Nejdem však hodnotiť či vzhľad je, alebo nie je okopírovaný.

Podvozok pomáhal vyladiť sám Lee Noble. Možno aj vďaka nemu Hussarya zvládne bočné preťaženie 1,3 g. Superšport stojí na 19 palcových zliatinových kolesách, ktoré majú obuté pneumatiky s rozmermi 335/30.

 

Výrobca produkciu údajne odštartuje v najbližších mesiacoch. Presnú cenu zatiaľ nepoznáme. Kuloárne informácie hovoria najmenej o 160 tisícoch dolárov (116 tisíc eur).

 

Vznik poľského superauta bol naozaj komplikovaný. Varšavská spoločnosť Arrinera Automotive S.A. najprv predstavila typ s označením Venocara. Vzniesla sa však na ňu ostrá kritika, ktorá jej výtvor opisovala ako skopírované Lamborghini. Dokonca aj poľskí novinári ho označovali ako „zlú repliku“. Firma si tvrdé slová z vlastných radov vzala k srdcu a začala úplne od znova. Všetko čo mala dovtedy hotové hodila do koša a začala tvoriť Hussaryu. Či urobili správne, to posúďte sami.

 

Zdroj: hussarya.blogspot.com, autoevolution.com

Prečítajte si aj:  Ferrari v tichosti doručilo prvé LaFerrari zákazníkom