Otvorený diff je všeobecne pre športové autá nevhodný. Viac zaťažené koleso (s lepšou trakciou) na náprave totiž dokáže poslať na vozovku len toľko krútiaceho momentu, koľko aj odľahčené koleso (s horšou trakciou).

Jason Fenske z kanálu Engineering Explained vysvetľuje, ako je možné, že McLaren nemá samosvorný diferenciál. Otvorený diff je všeobecne pre športové autá nevhodný. Viac zaťažené koleso (s lepšou trakciou) na náprave totiž dokáže poslať na vozovku len toľko krútiaceho momentu, koľko aj odľahčené koleso (s horšou trakciou). S výkonným autom tak nie je problém rozhrabať jedno koleso, čo znamená horšiu akceleráciu. Pokiaľ však poznáte princíp fungovania trakčného systému, viete, že preklzujúcu pneumatiku stačí pribrzdiť a na zaťaženú stranu viete poslať viac krútiaceho momentu. Prekvapivo, tento jednoduchý systém využíva aj McLaren. Prečo to tak je? Dôvod poznajú asi len inžinieri. Fenske tipuje, že otvorený diferenciál použili pre lepšie vlastnosti v zákrute a možnosť ovládať všetko elektronicky. P1 totiž používa na zlepšenie zatáčania aj aktívne pribrzďovanie jednotlivých kolies. Ale záhadou zostáva prečo nepoužili na zadnej náprave systém vektorovania krútiaceho momentu.


Zdroj: Engineering Explained