Prvé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
V skupine A jazdia autá v triedach do 1600 cm3 a do 2000 cm3. Prvú kvalifikáciu vyhral a pole position pre prvé preteky si zaistil časom 2:22.080 Peter Schober na BMW 320i, hneď vedľa neho stál Milan Valášek na Lotuse Exige. V prvom kole po štarte jazdci tvrdo, no férovo bojovali o pozície, aj tak sa súboje neobišli bez niekoľkých hodín. Nechýbalo niekoľko odstúpení z pretekov, ktoré nakoniec museli predčasne ukončiť červenou vlajkou. Dôvod zapríčinil Štefan Kuštár, ktorý musel kvôli technickým problémom hneď odstaviť svoju Toyotu Celicu a tá začala horieť. Preteky a aj triedu do 2000 cm3 v hodnotení Okruhového Pohára vyhral Milan Valášek na Lotuse Exige, pred druhým Petrom Schoberom na BMW 320i a tretím Tomášom Horákom na Honde Civic Type-R. V  triede do 1600 cm3 v Okruhovom Pohári zvíťazil Pavol Dlugoš na Škode Felicia, druhé miesto vybojoval Kristián Lovász na Citroëne C2 VTS, a tretí skončil Mário Bobošík na Volkswagene Polo. Medzi licencovanými jazdcami, teda v Slovenskom Okruhovom Pohári vyhrala v triede do 1600 cm3 Veronika Vanyová na Lotuse Elise, ktorá porazila druhého Igora Végha na Honda CRX.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
Skupina B združuje triedy do 3000cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3. Najlepšie miesto na štarte prvých pretekov si vybojoval časom 2:08.462 Jiří Procházka na BMW M3 GTR a druhé miesto v prvom rade patrilo Rudolfovi Machánkovi Mercedese SLS AMG GT3. Brno je známe výrazným zaťažením ľavej prednej pneumatiky a vyžiadalo si daň podobe niekoľkých defektov, našťastie to jazdci zvládli a prišli si do boxov po nové gumy. Preteky v hodnotení Okruhového Pohára v triede nad 3500 cm3 vyhral Stanislav Šedivec na Chevrolete Corvette ZR1, druhé miesto obsadil Geri Gaitzenauer na Porsche 997 GT3 Cup a tretí skončil Chris Zeuner na Ginette G55. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhé miesto vybojoval Tomáš Pospíšil na BMW Z4 GTR a po tretie miesto si prišiel Radek Hort na BMW M3. Triedu do 3000 cm3 vyhral Petr Kochta na BMW 130i, druhý skončil André Mašek na BMW 130i a tretí prešiel cieľom Dušan Vicen na BMW E36 GT. V Slovenskom Okruhovom Pohári vyhral triedu nad 3500 cm3 Rudolf Machánek na Mercedese SLS AMG GT3. V triede do 3000 cm3 bol najlepší Peter Žáček na BMW M3, druhé miesto vybojoval Marián Polónyi na BMW 130i a tretí skončil Petr Šilík na BMW M3 Compact.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars)
Prvú kvalifikáciu medzi otvorenými autami a formulami vyhral a prvé miesto na štarte si zabezpečil časom 2:03.821 Maciej Marcinkiewicz na Radicale, druhé miesto na štarte patrilo Mariuszovi Misztovi tiež na Radicale. Všetci pretekári jazdili v rámci Okruhového Pohára. Prvé preteky medzi otvorenými autami vyhral Maciej Marcinkiewicz, druhé miesto vybojoval Rudolf Radič a tretí skončil Mariusz Miszta. Prvá trojka jazdila na Radicaloch. Jediným zástupcom triedy formúl bol Miroslav Nižnanský s formulou Opel Lotus, ktorý tak svoju triedu vyhral.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
Najrýchlejším jazdcom triedy Cup, ktorá združuje Mazdy MX-5 Cup a Fordy Fiesta R1 Cup, bol v prvej kvalifikácii s časom 2:47.450 Luděk Dolejš na Forde Fiesta R1 Cup, druhý skončil Roman Velíšek, tiež na Forde Fiesta R1 Cup.  Prvé preteky v triede Fiesta Cup vyhral Pavel Polák, po druhé miesto si prišiel Luděk Dolejš a tretí bol Roman Velíšek. V triede MX-5 Cup bol v prvých pretekoch najlepší Lukáš Koník, druhý skončil Miki Čambal a tretie miesto obsadil Drahomír Osvald.

Druhé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
Druhú kvalifikáciu skupiny A vyhral časom 2:20.746 Milan Valášek na Lotuse Exige, ktorý porazil víťaz prvej kvalifikácie Petra Schobera na BMW 320i. Peter štartoval do pretekov z druhého miesta. Napínavé druhé preteky nakoniec vyhral a najviac bodov do hodnotenia Okruhového Pohára v triede do 2000 cm3 si pripísal Milan Valášek na Lotuse Exige, druhé miesto vybojoval Peter Schober na BMW 320i a tretí skončil Tomáš Horák na Honde Civic Type-R. V triede do 1600 cm3 bol medzi nelicencovanými jazdcami najlepší Pavol Dlugoš na Škode Felicia, po druhé miesto si prišiel Mário Bobošík na Volkswagene Polo a tretie miesto obsadil Kristián Lovász na Citroëne C2 VTS. V hodnotení Slovenského Okruhového Pohára triedu do 1600 cm3 vyhrala Veronika Vanyová na Lotuse Elise a druhý skončil Igor Végh na Honde CRX.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
Prvé miesto na štarte druhých pretekov skupiny B vybojoval s časom 2:10.879 Jiří Procházka na BMW M3 GTR, z druhého miesta štartoval Rudolf Machánek na Mercedese SLS AMG GT3. Preteky boli veľmi zaujímavé, no nevyhli sa im nehody. O veľkom šťastí môže hovoriť Rudolf Machánek, ktorý na výjazde na cieľovú rovinku dostal defekt pravého zadného kolesa, v hodinách preletel takmer celú cieľovú rovinku a skončil v tráve mimo trate. Chvalabohu auto netrafilo žiadne zvodidlo a Mercedesu SLS AMG GT3 ani pretekárovi sa nič nestalo. V Okruhovom Pohári triedu nad 3500 cm3 vyhral Stanislav Šedivec na Chevrolete Corvette ZR1, druhé miesto obsadil Geri Gaitzenauer na Porsche 997 GT3 Cup a po tretie miesto si prišiel Chris Zeuner na Ginette G55. V triede do 3500 cm3 bol najlepší Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhé miesto vybojoval Tomáš Pospíšil na BMW Z4 GTR a tretie miesto patrilo Liborovi Šichtařovi na BMW M3. Najrýchlejším nelicencovaným jazdcom v triede do 3000 cm3 bol Tomáš Rais na BMW M3, po druhé miesto si prišiel André Mašek na BMW 130i a tretí skončil Mário Komačka na BMW M3 Compact. V hodnotení Slovenského Okruhového Pohára vyhral triedu do 3000 cm3 Peter Žáček na BMW M3, pred druhým Petrom Šilíkom na BMW M3 Compact a tretím Mariánom Polónyim na BMW 130i.

Skupina C – OFC (Open and Formula Cars)
Druhú kvalifikáciu otvorených áut a formúl vyhral s časom 2:04.765 Maciej Marcinkiewicz na Radicale a z druhého miesta štartoval Rudolf Radič tiež na Radicale. Druhé preteky štartovali za safety carom, kvôli odstraňovaniu jedného z havarovaných áut z predchádzajúcich pretekov. Jazdci po niekoľkých pomalých kolách za safety carom mohli konečne začať pretekať. V Okruhovom Pohári sa v triede otvorených áut stal víťazom Maciej Marcinkiewicz, druhý skončil Rudolf Radič a tretie miesto obsadil Mariusz Miszta, všetci na Radicaloch. Jediných zástupcom formúl bol opäť Miroslav Nižnanský na formule Opel Lotus, ktorý triedu formúl vyhral.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
V druhej kvalifikácii bol s časom 2:47.650 najrýchlejším CUPovým jazdcom Roman Velíšek na Forde Fiesta R1 Cup. Hneď sa ním štartoval Luděk Dolejš tiež na Fieste R1 Cup. Druhé preteky vo Fiesta Cupe vyhral Luděk Dolejš, pred druhým Romanom Velíškom a tretím Pavlom Polákom. V triede MX-5 Cup sa stal víťazom Lukáš Koník, druhé miesto vybojoval Miki Čambal a tretí skončil Tibor Gloznek.

Kompletné výsledky, ako aj veľkú galériu z tretieho podujatia Slovenského Okruhového Pohára na Masarykovom okruhu v Brne nájdene webe www.okruhy.sk. Teraz čaká pretekárov dvojmesačná prestávka. Štvrté podujatie zavíta opäť na technický maďarský okruh Pannoniaring 9. júla 2015.

Zdroj: tlačová správa