HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG
HELL NRGHELL NRG

25.12.2015

Test: BMW 220d Coupé (F22)

BMW stihlo od roku 2010 zbúrať snáď viac svojich zásad a prvkov DNA, než dovtedy stihli od založenia firmy v roku 1916 vytvoriť. Súčasná ponuka je síce najväčšia a najpestrejšia, akú kedy značka mala, no pre fanúšikov volantu, ktorí ocenia ľahké a agilné športovo orientované auto, je ďaleko najchudobnejšia. Pritom BMW svoj úspech a renomé postavilo práve na športovo orientovaných autách pre každý deň. V BMW na radikálnom prerode pracovali postupne a systémovo. Netvrdím nič nové.

 

Po skvelých, ľahkých a hravých generáciách typov radu 3 známych ako E21, E30, E36 a dovolím si tvrdiť, že aj typov radu 5 E28 a E34, skutočnú a dostupnú športovosť reprezentoval v celej ponuke výrobcu už len typ Z4 E85 ako roadster a E86 ako kupé. Málo praktické (víkendové) autá, samozrejme, nemohli plnohodnotne suplovať to, čo si BMW celosvetovo zadefinovalo. Že reprezentuje autá pre radosť z jazdy. Iste, snažia sa o to doposiaľ. Aj keď sa v Mníchove v tomto smere snažia po uvoľnení mnohých prísnych pravidiel menej, sú autá tohto výrobcu stále oveľa zábavnejšie než mnohé iné, kde sa pri vývoji naopak snažia oveľa viac. Ale ortodoxní nadšenci volantu a zážitku z jazdy (nie z cestovania) už desaťročia vedia, čo hľadajú a čo môžu dostať...

Aj keď dizajn a krása sú vecou osobného vkusu, asi sa zhodneme na tom, že BMW radu 2 k najväčším fešákom na ceste nepatrí. Športový balík M mu však zásadne pomôže.

Zíde z očí, zíde z mysle - hovorí jedna ľudová múdrosť. Možno si spomeniete, že pri teste aktuálnej generácie BMW Z4 E89 (dokonca len v priemerne výkonnej verzii 28i) som sa z auta a jeho vlastností skutočne a úprimne tešil. Nedávno sme však mali v redakcii na test jazdenku BMW Z4 E85. Síce len verziu 2,0i, no všetkým nám znovu otvorila oči. Toto je pravá nefalšovaná radosť z jazdy, ľahkosť, agilita a nenáročná športovosť. Správa sa tak, ako to MB SLK ani Audi TT nikdy ani len neskúsili. Slabšie verzie sú ako Mazda MX-5, výkonnejšie takmer ako Honda S2000, aj keď silnejšie, no menej ostré. Každopádne, z BMW Z4 E85 sme bez výnimky všetci v redakcii zamdlievali. V zmysle hravosti je to asi ako hrať človeče nehnevaj sa, alebo GranTourismo.

 

Iste, BMW malo isté pokusy vzkriesiť pôvodnú DNA modelom BMW radu 1 coupé. No vzhľadom na to, čo ponúkal (málo miesta vnútri, neadekvátnu prémiovosť - ktorú viacerí vlastne ani nehľadali) boli hlavne výkonnejšie verzie neprimerane drahé. Nehovoriac o tom, že bez športového M balíka sa mnohým ani nijako extra nepáčili. Trpeli pozostatkami tzv. banglovho dizajnu. S prižmúreným okom sa dá povedať, že BMW od začiatku storočia v ponuke tradičné, ľahké, cenovo dostupné športové modely nemá. Teda, presnejšie, nemalo. Príchod typu BMW radu 2 Coupé (typ F22) a Cabrio F23. Že je to trefa do čierneho ma už minulý rok presvedčil v teste top model BMW M235i. No ten je neadekvátne drahý. Tak mi napadlo pozrieť sa na opačný koniec ponuky výkonového aj cenového spektra. A keď už zmena, tak poriadna. Preto som pre športový model kacírsky zvolil naftový motor 220d. Dá sa ešte hovoriť o športovom aute s touto špecifikáciou?

Ľahkosťou, čipernosťou, obratnosťou a zábavnosťou pri každej aj bežnej jazde BMW radu 2 coupé skutočne napĺňa reklamný slogan Radosť z jazdy. 

Meranie priebehu výkonu a krútiaceho momentu na valcovej brzde vo firme MM racing v tomto prípade neprinieslo žiadne prekvapenia. Odmeraný max. výkon 139,5 kW (189,7 k) sedí prakticky na chlp presne. Odmerané maximum krútiaceho momentu 383 Nm v rozsahu 1850 - 3000 ot síce mierne zaostáva za uvádzanými 400 Nm, no je prakticky v rámci +/-2% presnosti merania moderného zariadenia MAHA MSR500. Jednoturbové 4-valce 20d (typ motora N47D20) napriek premiére v roku 2010 ešte dodnes udivujú svojím litrovým výkonom, priebehom sily a ochotou ísť do otáčok až k 5300 ot (v kontexte vznetových motorov). Pritom vo väčšine typov BMW tento motor predstavuje jednu zo základných motorizácií, no je tak dobrý, že si už niekoľko generácií dostáva priestor aj v imidžových typoch radu 4 a 5. Škoda toho nepríjemného rapčania do interiéru pod záťažou, ktoré vydáva vo vyšších otáčkach.

Čo BMW radu 2 kupé nemá v kráse viac než dobieha v praktickosti. 390 l kufor postačí aj 4 pasažierom, nakladacia hrana nie je vysoko a veľkými dverami dozadu nastúpia nie len decká, ale aj vaši rodičia.

BMW radu 2 Coupé je skvelé auto pre dvoch. Je primerane veľké zvonku, aj vnútri. Bez problémov odvezie ďalších dvoch dospelých a s kufrom veľkým 390 litrov zväčša pojme čo treba, aj pre potreby dovolenky vo dvojici. Je to auto rovnako na každý deň, ako aj na víkendy. S výnimkou najvýkonnejších verzií to nie je mašina na uzavreté trate, ale jazdu pre zábavu vie ako jedno z mála. Úplne odporúčam kúpu 8st. športovej automatickej prevodovky, aj keď to stojí takmer 2300 €, určite ju neoľutujete. Na rozdiel od klasickej 8st. verzie táto dokáže v športovom režime radiť rýchlejšie (len za 0,2 sekundy), automaticky prináša páčky pod volantom a v manuálnom režime dokáže podržať zaradenú rýchlosť. BMW radu 2 nemá krásu Audi TT, ani dve autá v jednom ako MB SLK (teraz už SLC), no je z nich najpraktickejšie. 

Športové, manuálne nastaviteľné predné sedadlá sú jedny z naj aké poznám. V porovnaní s elektrickými každá ušetrí snáď 15-20 kg, sú perfektne športové a kompromisne komfortné. Pre bežné postavy prosto dokonalé!

Tragédiou je, že len dva roky po predstavení typu F22/F23 sa v Mníchove, zdá sa, definitívne rozhodli platformu áut s pohonom zadných kolies pre malé autá zrušiť. Dnes netuším, či preto, lebo BMW 2 coupé/cabrio sa predáva horšie, než očakávali, alebo bez ohľadu na ich úspech dokáže vývojom a výrobou (zdieľaním platformy s MINI) koncern BMW Group ušetriť tak ozrutné peniaze, že to za to naozaj stojí. Tak či onak, je na zaplakanie, že po poldruha desaťročiach spánku nám ukážu, že to ešte stále vedia, dokážu a môžu, ale vlastne už fakt nechcú... :(

BMW 220d Coupé (F22)
rok výroby 2015

 

PLUSY:

+ návrat k skvelej tradícii,
+ toto je radosť z jazdy,
+ presné riadenie,
+ typická zadokolka, dobrý polomer otáčania,
+ aj diesel vie byť športovec, dokonca aj 220d,
+ skvelý posed, ergonomické nebo,
+ dokonalé a ľahké sedačky
   (perfektný tvar, poťah a možnosti nastavenia),
+ volant (hrúbka, tvar, funkčnosť),
+ vzhľad (len s M balíkom),
+ výkonné bixenónové svetlá 
   (vyrezávajú, natáčajú sa),
+ veľmi slušné audio Harman Kardon,
+ hrubé A-stĺpiky a kolmejšie čelné sklo -          podobný pocit ako v MINI,
+ reálna spotreba 5,6 l/ 100km 
   (výrobca udáva 4,4 l/ 100 km),
+ s 53 l nádržou dojazd cca 900 km,
+ praktickejšie než rad 1 coupé,
+ cena základného modelu 32 000 €.

     

MÍNUSY:

- ceny príplatkov!, (tu 18 000 €)
- palubná doska z BMW radu 1 (F20/F21)
- bežné žiarovky v zadných svetlách,
- lacné aj materiálmi vnútri,
- chýba budík teploty chladiacej zmesi a oleja,
- zvuk motora vnútri,
- autohold by mal byť štandard,
- auto si nepamätá jazdný režim.
 

 
 

BMW 220d Coupe (F22)

rok výroby 2015

Motor:

vznetový radový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek VTG, uložený vpredu pozdĺž, priame vstrekovanie paliva, objem 1995 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, vŕtanie x zdvih - 84 × 90 mm, kompresný pomer 16,5 : 1, max. výkon 140 kW (190 k) /4 000 ot, max. krútiaci moment 400 Nm / 1 750 - 2 500 ot, litrový výkon 70 kW (95 k) / l, emisná trieda Euro 6.

Pohon:

8-stupňová automatická prevodovka ZF s hydrodynamickým meničom, pohon zadných kolies. 

Podvozok:

nezávislé zavesenie kolies na oboch nápravách, kotúčové brzdy - predné s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, EBD, ESC, hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom,

Kolesá:

sériové obutie: hliníkové 7x16" disky, pneumatiky 205/55 R16.
test. verzia: hliníkové 7x18" disky, pneumatiky 225/40 R18.

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4432 x 1894 x 1418 mm, objem kufra - 390 l, rázvor 2690 mm, pohotovostná hmotnosť - 1410 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba – 4,1 l/100 km (výrobca), počas testu 5,6 l/100 km, objem nárdže 53 l, výkonová hmotnosť 10,07 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 230 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 7,0 s

Cena:

Základná verzia 218i - 28 300 €,
Základná verzia 220d - 32 300 €,
Testovaná verzia 220d M balík - 50 300 €.

František HANZEL Komentár redakcie: František HANZEL

BMW 220d je prekvapivo športové auto aj s dízlovým motorom a automatickou prevodovkou.  Vodič totiž môže úplne vypnúť stabilizačný systém a prevodovka kľudne podrží motor v obmedzovači. To znamená, že keďže je toto malé kupé v súčasnej generácii ešte stále zadokolka, nejaký ten powerslide nebude za morka pre šikovnejších vodičov problém. Auto však pôsobí aj so zapnutou stabilizáciou veľmi agilne, hravo a ľahko. Pocit športovosti dotvára presné riadenie a výborne tvarované sedadlá. Zamrzí ale, že vodič nedostáva žiadne informácie o teplote motora. Traktorový zvuk vyváži dobrá spotreba, čo robí z tohto modelu dobrú voľbu pre tých, ktorí chcú športové auto a denne jazdia viac ako 100 km.




DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

25.12.15 13:27 | Mayoxy

135

75

hodnotenie auta 7 a cena protihodnota 7. No nato ze je to bmw a tak krasne, tak ziadna slava :-X
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

4 | 0

25.12.15 13:40 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Práve naopak, ja to vnímam ako stále veľmi pozitívne hodnotenie. Autá s 10b sú akoby na 1*, 9b je na 1, 8b na 1- a 7b na 2 (teda na dvojku). A dvojka, to je inými slovami VEĽMI DOBRÝ, nie? :)
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

3 | 4

25.12.15 14:22 | III
chválitebný :)

odpovedať

25.12.15 15:45 | fayn

169

71

1) ako by si porovnal 2kovu radu oproti e46 co sa tyka toho "freude am fahren"? :) Imho velke plus pre e46 je ze pri vykone xyz ma o 2 valce viac :D
2) toto sa netyka tohto auta/testu ale na zaver roka mala pochvala - podla mna ste tento rok predbehli autoforum a ste naj auto stranka v c-s. Na jandove onboard videa sice este nemate (to proste musi byt vrodena porucha :D) ale kedze oni maju posledny rok nejaky test tak raz za mesiac a inak len bulvarne ******* tak ste lepsi. Tiez je pekne ze redaktorov vidno aj v diskusiach ked to ma zmysel takze palec hore a vsetko naj do dalsieho roka.

odpovedať

14 | 0

25.12.15 13:50 | Lubo§

78

85

Super test ako vždy. A tým trasením po dobrej jazde súhlasím :D
Jazdím na: Lancia Phedra, Ford Cmax

odpovedať

5 | 1

25.12.15 19:53 | Tuko
Dobry testik, ale zaujimala by ma cielovka tohto auta s tymto motorom.

odpovedať

25.12.15 22:41 | Slavomir777
Ako robíš ten štart z nuly na sto na automatoch? brzda na podlahu motor do 3000 a pustíš brzdu? Vďaka za odpoveď a príjemné sviatky

odpovedať

0 | 2

30.12.15 20:59 | stanley

28

58

Ak mas sportovu prevodovku, tak mas v aute launch control.
Daj sport+, packa dolava (musi byt!), vypni start stop.
Plna brzda, plny plyn - ukaze sa zastavka launch controlu na stredovom displeji. Pustis plyn a ides.
Na rozdiel od audi a medveda to funguje do zblbnutia.
Otestovane na mojej 116i aj 328i xDrive.
Jazdím na: Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro, BMW F20 116i

odpovedať

0 | 1

25.12.15 23:11 | Kpt. Silver

83

87

Prajem redakcii krasne sviatky, dufam, ze priprvujete novy test a nespite na vavrinoch. U tohto modelu ma dost vydesili tie minusky, aj ked si ho viem predstavit v garazi... Tak stastne a vesele.
Jazdím na: Citroen C4, Isuzu Pajero 3,2 Mitsu

odpovedať

3 | 0

25.12.15 23:18 | MeCK

24

85

50 000€ za auto veľkosti topánky? Okej, chápem. Je to imidžovka pre mladých, ale presne ako pri CLA proste .... 50k + za toto? Myslím, že toto je už fakt prehnané. Sedel som v tom a vnútro ma veľmi sklamalo, tie plasty a spracovanie, vidno tam dosť veľký skok v pohoršení si kvality materiálov oproti vyšším triedam, ale to je prípad aj X1. A sedačky - za mňa, ktorý mám 198 cm a 110kg avšak nie som tučný, tak sú hrozne malé mal som problém sa tam do nich dostať a to nie som jediný čo to povedal. Jedine v týchto sedačkách BMW a ešte v Civicu sa mi stalo, že som mal problém si do nich sadnúť, inak s tým problém nie je. A k čomu je vlastne dobré keď diesel točíme do 5300 otáčok? Výkon takmer žiadny, krúťak tiež ... načo? A ten zvuk .... taktiež prípad CLA, neskutočný traktor, ale ten aspoň po zohriatí je o niečo tichší mám pocit. Inak verím, že na aute sa musí inak fajn jazdiť a určite do BMW jedine automat za to určite palec hore.
(určite ma všetci BMW lovers zhejtujú, ale tak môj názor :) )
Jazdím na: Volkswagen Passat B6, Citroen Berlingo

odpovedať

16 | 0

26.12.15 01:09 | Tuko
Ak chce clovek komfort tak treba ist od 5 ky vyssie, ak sport tak nizsie. Ja by som za tych 50k iste 5 ku bral

odpovedať

26.12.15 12:01 | klekipetra
suhlas, 50000 stalo 1M coupe, a to je iná "káva"

odpovedať

26.12.15 12:12 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Nechcem obhajovať, lebo hodnotenie cena/protihodnota toto auto iste najlepšie nemá, ale tento model začína na 32 nie na 50t. Základná cena je povedzme oka, šialene veľa stoja príplatky.
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

3 | 2

26.12.15 18:35 | MeCK

24

85

32k Ok dajme tomu, ale čo to auto bude mať? Ako si raz povedal Maroš .... kolesa, stierače, volant a čelné sklo. Ale v tomto BMW čo ste testovali, tak sú tie príplatky rozumne volené, ale ta cena je tak či tak brutálna za tie príplatky.
Jazdím na: Volkswagen Passat B6, Citroen Berlingo

odpovedať

6 | 0

30.12.15 21:02 | stanley

28

58

v BMW vzdy dostanes 10-15% zlavu a netreba sa snazit. s tym treba vzdy ratat, ceny berte orientacne.A odporucam sa na 1/2jke previezt a clovek si zmeni nazor a priority - jazdia paradne!(stale sa do krvi pohadam s hocikym, ze vacsiu radost z jazdy ma clovek z 1tky ako z 5ky.. ako majitel 1,3 a 5 poslednej generacie viem, co pisem)
Jazdím na: Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro, BMW F20 116i

odpovedať

2 | 2

10.01.16 11:44 | ja1999
embečkári ti dali minusky... taky čo videli bmw iba na obrázku tu mudrujú .... slovač slovač škoda reči.

odpovedať

26.12.15 13:02 | Milos235i
Ahojte. Zaujíma ma Váš názor na tie "vandlíky" medzi zadnými sedadlami pri pseudo 4-miestnych autách? Či už Michal, alebo majitelia? ...vaše skúsenosti, postrehy? ..P.S.- áno, chápem, že sú to 4- miestne autá, a áno, viem, že na zadných sedadlách sa v takýchto autách nevozia pasažieri a keď, tak max 5% času, počas životnosti. No i tak, mne sa to zdá triviálny, možno aj blbý "doplnok" interiéru. A dá sa to nejak odstrániť/nahradiť, okrem zaškrtnutia v konfigurátore?

a P.S. 2- pri aute s cenovkou 50.000 aby nevydalo na lepšiu tlmiacu hmotu o rozmere 2-3m2 medzi motorom a interiérom, trošku prešľap..:-D

odpovedať

26.12.15 13:07 | Milos235i
Sorry..opravujem..MaroS :-)

odpovedať

06.01.16 00:22 | MilnKOOO
A Ty nevieš lacné riešenie,čo sa tam dává...na však keket až po lakeť

odpovedať

27.12.15 12:47 | marek.V

39

73

kedy sa už dočkáme testu mazda mx5??
Jazdím na: Mazda 6, Mazda 6

odpovedať

2 | 0

27.12.15 14:07 | MaroS TopSpeed.sk

2655

87

Žiaľ, iste nie nijako skoro. Okrem medzinárodnej prezentácie na ktorej sme neboli ju ešte na test v SR nepožičiavajú, vraj možno na jar...
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

0 | 0

27.12.15 14:28 | Ondris
Ja by som mal podobnú otázku, len týkajúcu sa Jaguarov XE/XF. Samozrejme viem, že si nemôžete diktovať, čo vám kto požičia, ale auto pre vás na test ako stvorené, keďže sa venujete skôr na šoférskejšie autá.

odpovedať

28.12.15 13:57 | Pribinacek
Nie som fanusik BMW ( asi kvoli povahe niektorych majitelov ) ALE. Ak by som si mal vybrat jedno BMW tak by to bolo prave BMW 2. Jedine sa vracia k tradicii E 30 a ciastocne aj 36. Kedze neexistuje optimalny priesecnik medzi velkostou a sportovostou (taka ta vec ako napr. prejazd zakrutou, hmotnost, tazisko, brzdenie atp. ) takze napriklad vo verzii M je to pre mna osobne lepsia volba oproti tazsej M4 ( cena, pocet valcov a tradicia).

odpovedať

28.12.15 13:59 | Pribinacek
Berem spat pocet valcov. Mal som na mysli zadna naprava z vyssej rady.

odpovedať

28.12.15 17:54 | MišoFe

55

83

Páčia sa mi všetky BMW okrem SUV, ale pri tej cenovke s "vhodnými doplnklami" by som radšej volil Mustang s V8 a ostane aj veľa peňazí na benzín. Máte kultové auto s potenciálom veterána (ak si ho necháte 40 rokov :D ).
Jazdím na: Peugeot 406 coupé (3.0i), Škoda Superb 2.0 Tdi

odpovedať

7 | 1

14.01.16 13:05 | Lioooo
Kazde auto(bmw) ktoreho doplnky stoja viac ako samotne auto je holy nezmysel a jasne dokazuju ze tam neplatis za kvalitu auta, ale automobilke do vrecka. Radsej mustang ako hociktore bmw.

odpovedať

28.12.15 18:16 | Ivo Ninja

33

82

A potom takto po meste :-D
https://youtu.be/NCzQNYDkJzo
Jazdím na: Nissan 370Z (40th anniversary edition)

odpovedať

0 | 6

29.12.15 02:46 | kunyfer

42

89

SPAM !!! poprosím zmazať koment
Jazdím na: Honda Prelude 5g, Honda Civic 8g, Honda Civic 9g

odpovedať

4 | 0

29.12.15 19:26 | Lioooo
32 v zaklade a po dovybaveni 50 K za tento smejd s lacnymi materialmi?? Toto ma byt premia? To je fakt na smiech. Za tieto peniaze je minimalne 5 lepsich aut podobnej kategorie.

odpovedať

30.12.15 21:03 | stanley

28

58

vazne? no skus dat, nech sa zasmejeme... dufam, ze prve bude nejake vrzgajuce Audi :)
Jazdím na: Audi A6 C7 3.0 TDI Quattro, BMW F20 116i

odpovedať

2 | 4

03.01.16 12:22 | Clippy

282

88

Keby hladam coupe tak idem za tu cenu jednoznacne bud do Mustangu V8 alebo do Nissanu 370Z. Mas 6-valec, zadny nahon, jazdi to solidne a hlavne to ma relativne slusny zvuk oproti Nemcom co davaju vsetko do reprakov. A spolahlivostou by mohlo byt niekde inde. Sice s Nissanom este skusenost nemam, ale bavorakov som mal uz 6, vsetko nove, a total odpad :( Mustang s V8 asi ani netreba komentovat, ten je este o kus dalej zazitkovo :)
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

7 | 0

14.01.16 13:07 | Lioooo
370Z, Mustang, Camaro, WRXSti omoc lepsie auta ako tento predrazeny bmw smejd.

odpovedať

30.12.15 19:22 | jackxxx
kedy budu testy noviniek q7,xc90,gle,pasat altrack

odpovedať

01.01.16 15:52 | Mrkvoš

6

77

Auto vydarene, len skoda ze je v dizlovej verzii testovane. Autorovi testu: vela stastia do noveho roku s tymto stylom jazdy. Niekedy mam pocit ze niektore auta vas predbiehaju - aj ten nedavno golf R bol myslim rychlejsi ako jeho sofer... To by nevadilo, lenze vy testujete na neuzavretej verejnej komunikacii. A potom mozte uz len dufat, ze sa na tej ceste nenajdete dvaja rovnaki akurat v protismere...
Jazdím na: Citroen DS3

odpovedať

0 | 3

03.01.16 22:20 | FRTSI

5

85

Skvelé auto na každý deň, jediný možný problém vidím pri predaji vozidla, kedže sa nejedná o špecialitku ako M235i , môže byť problém s predajom kvoli 3dv. prevedeniu, ja som mal viac 3dv aut a vždy sa mi predávali tažšie a pod cenu ako 5dv varianty. Inak krásne vozidlo, tá čierna mu sadne, M-Packet tam nie je čo vytknúť a celé to pôsobí kvalitne a športovo.
Jazdím na: Seat LEON SC FR TSI

odpovedať

1 | 0

17.01.16 17:05 | sund4nce
Ahojte, moc pekny test. Mohli by ste prosim otestovat aj nejaky 2.0 benzin? Napriklad 320i 2016? Alebo 220i? Ten diesel velmi nevonia :D

odpovedať

17.01.16 18:48 | solcik
tiez by som do benzinu isiel. kukal som v bazaroch a vsade len diesel, ale ten pre mna na moje dva kilometre za den nic moc.

odpovedať


Najnovšie komentáre