Po tomto mierne biologickom úvode poďme k technike štúdie, ktorá je prvým produktom vlastného vývoja. Ťažko podľa vonkajších proporcií zodpovedne odhadnúť, koľko percent dielov bude celkom pochopiteľne koncernových, a v čom bude ten deklarovaný vlastný vývoj spočívať. Takto však prezentuje na autosalóne v Ženeve svoju novinku Cupra, ktorá sa púšťa jednak do hybridného SUV aj do malého dvojmiestneho mestského elektromotomobilu. A teraz sa môžeme nechať unášať tvrdeniami tlačovej správy, aké mohli pre vystavovateľov cyklostylovať v desiatkach kusov. 

Mimochodom Formentor – kto bol na Mallorke, tak vie, že je to najčastejšie fotografované miesto na ostrove – mys Formentor. Auto s týmto menom sľubuje najmodernejšiu techniku, vysoký výkon a samozrejme plug-in hybridný agregát. Po nedávnej skúsenosti s Tarracom mám však tušenie, že aj Formentor bude predsa len v čomsi iný a o pol kolesa vystúpi z radu uniformných modelov SUV. Potom by som sa vôbec nečudoval, ak by už teraz silný záujem o novú značku ešte akceleroval. Na to však bude treba aj čosi viac ako oslňujúci dizajn a interiér plný rôznych vychytávok. Samotný segment kompaktných CUV je už taký nabitý, že získať osobité postavenie nebude jednoduché. 

Čím chce Formentor zaujať

Vlastná štúdia sa spolieha v prvom rade na dizajn, ktorý má vyvolať emócie – pokiaľ možno pozitívne. Ale to je stále len teória – nakoľko sa ju podarilo stvárniť do priestoru si pozrite na fotkách. Už na nich vidieť, že Formentor je nižší ako Cupra Ateca a opticky je karoséria posunutá smerom dozadu, pričom samotná kapota je odvážne natiahnutá. Musím uznať, že na niekoľkých detailoch je vidieť úprimnú snahu dizajnérov urobiť karosériu trochu inak. Podobne možno stručne zhodnotiť aj interiér, ktorý je podľa očakávania moderný a športový s neodmysliteľnými prvkami ako kožený volant či škrupinové sedadlá. Všetky dôležité informácie sa vodičovi prehľadne zobrazujú na digitálnom združenom prístroji, navigačný systém má panoramatický dotykový displej s uhlopriečkou 25,4 cm (10”). 

Cupra musí mať silu, nielen benzínovú

Informácie o pohonnom ústrojenstve hovoria o výkone aj životnom prostredí, čo podľa súčasných konštruktérov dokáže len vysoko výkonný systém plug-in hybrid, kombinujúci prepĺňaný benzínový motor TSI a elektromotor. Krútiaci moment hybridného pohonu so systémovým výkonom 180 kW (245 k) sa prenáša na predné kolesá prostredníctvom dvojspojkovej prevodovky DSG, smerovanie koriguje elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál v kombinácii s inteligentným vyladením podvozka. Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii s relatívne veľkou kapacitou, ktorá sa dá nabíjať aj z vonkajšieho zdroja, prejde Formentor na čisto elektrický pohon do 50 km podľa novej metodiky WLTP. Tento parameter bude však fanúšikov mladej značky zaujímať asi najmenej. Ale vyskúšame aj ten. Hádam už na budúci rok, veď štúdia nemá ďaleko od série.

zdroj a foto: CUPRA