Vraj majú vlastný príbeh, vlastný prudký vývoj a vlastné technologické riešenia

Tak buďme trochu prajní, a nechajme im právo na takúto charakteristiku. Lebo inak má značka práve len 10 rokov. Leapmotor je spoločnosť založená v roku 2015, ktorá sa zameriava na vývoj inteligentných elektrických a REEV vozidiel. Jej aktivity zahŕňajú dizajn, vývoj, výrobu, inteligentné riadenie, reguláciu elektromotorov, batériové systémy a cloudové riešenia pre vozidlá.

Ako technologická spoločnosť si Leapmotor sama vyvíja a vyrába kľúčové komponenty, vrátane pohonných jednotiek a inteligentných systémov.  Po tom, čo značka ohlásila oficiálny vstup na slovenský trh v máji 2025, o čom sme už podrobne informovali, sa začiatkom októbra predstavili samotní zástupcovia značky, dva už avizované modely T03 a C10, ale aj úplne nové SUV pre kompaktnú triedu B10 spolu s úplnou novinku. Spolu s technickými údajmi importér už prezradil aj ceny. Ako sa dalo čakať, sú nanajvýš zaujímavé.

Pripravených je 8 predajcov Leapmotor

Výhodou značky, ktorá preskočila počiatočné rozpaky na novom teritóriu, je nie len to, že ponúka o čosi vyspelejšie a technicky vyvinutejšie typy, ale aj to, že svoje sily spojila so silnou európskou sieťou skupiny Emil Frey, ktorá aj na Slovensku okamžite ponúka 8 predajno-servisných miest. To je odpoveď na otázky oprávnene nedôverčivých zákazníkov, ktorým sa možno aj samotné produkty páčili, ale často nevedeli, ako reálne rýchlo budú vedieť servisy reagovať na prípadné poruchy či havária.
 
Rozmiestnenie koncesionárov možno nie je dokonale rovnomerné, ale dostupnosť služieb už nie je zďaleka taká obmedzená, ako to bolo v prípade podobných značiek, ktoré prišli na náš trh pred pár rokmi. Bratislava, Trnava, Nitra, Žilina, Žiar nad Hronom, Banská Bystrica, Košice – to je hádam aj hustejšia sieť, ako víkendové strediská lekárskej pohotovostnej služby. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Modelová troj-ofenzíva - Leapmotor TO3

Predstavená trojica noviniek sa začína logicky tým najmenším – mestské elektrické vozidlo s označením Leapmotor TO3, ktorý patrí vonkajšími rozmermi do segmentu A. Má 5 dverí, 4 sedadlá a prekvapujúci priestor v zadnej časti. V tejto kategórii budú jeho súpermi Dacia Spring alebo Dongfeng Box. Ako správne malé mestské vozidlo s dĺžkou 362 cm má primerane veľkú batériu s kapacitou 37,7 kWh a výkon 70 kW - 95 koni a 158 Nm. S týmto potenciálom si T03 trúfa na dojazd 265 km.
 
Nabíjanie striedavým prúdom 6,6 kW, jednosmerným 45 kW. Čo už také automatické nie je, sú početné asistenčné systému vrátane adaptívneho tempomatu, systému sledovanie mŕtveho uhola alebo udržiavanie v jazdnom pruhu. Bežné nie je ani panoramatické strešné okno ani 10 palcový dotykový multifunkčný displej s online navigačným systémom. No a celkom určite je zaujímavá cena - 18.900€, navyše pri využití financovania cez Leapmotor Finance  sa cena dokonca zníži až na 17.900€.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Leapmotor C10

Druhým modelom je Leapmotor C10, ktorý s dĺžkou 4,74m patri do segmentu D-SUV. Tento model je dostupný v 100% elektrickej, ale aj REEV verzii s dojazdom až 974 kilometrov. Hoci má veľmi slušnú svetlú výšku 18 centimetrov – čo v redakcii nazývame chatová norma – v samotnej podlahe sa samozrejme skrývajú batérie, ktoré sú priamo súčasťou konštrukcie podlahy karosérie. Tento technický koncept Cell-to-Chasis zlepšuje pevnosť konštrukcie aj prispieva k lepšiemu tepelnému komfortu batériových blokov a ich vyššej bezpečnosti. Typického slovenského klienta bude zaujímať aj kufor – má hodnotu 435 l, po sklopení 1410 l. Zaujímavý je aj údaj, podľa ktorého sa výrobca snažil maximálne vylepšiť aj zvukový komfort interiéru, keďže na aute ja až 40 prvkov akustického odhlučnenia.
 
Plug-in hybridný C10 REEV dostane pozoruhodne veľkú  28,4 kWh, s ktorou prejde na jedno nabitie len 145 kilometrov. Na palube má aj benzínový agregát s výkonom 88 koní. Na jedno nabitie a natankovanie by táto verzia mala prejsť 974 km. Je to ten koncept pohonu, ktorému hovoríme „elektrocentrála na kolesách“, bez priameho prevodu spaľovacieho motora s kolesami. Cena elektrickej verzie s výkonom 217 koní a batériou 69,9 kWh štartuje na cene 34.990€, pri využití financovania sa cena zníži až na 33.490€. Za rovnakú cenu je dostupná aj verzia REEV, ktorá ponúka výkon 215 koní a 28,4 kWh batériu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Leapmotor  B10

Tretím modelom je Leapmotor  B10, ktorý patrí s dĺžkou 4,52m do segmentu C SUV. Na oboch typoch SUV vidieť už zrejmý dizajnérsky rukopis – nejde teda o dizajnérske experimenty, hoci veľmi silný vplyv ma samozrejme imperatív aerodynamiky. Tej sú podriadené aj zapustené kľučky na dverách. Opäť je nad pasažiermi veľká presklená strecha, ktorú možno zatieniť roletkou.
 
Zaujímavá je hodnota batožinového priestoru, ktorá sa však skladá z dvoch čísiel – 92 pod podlahou kufra a 420 nad – spolu teda pozoruhodných 512 litrov, pričom pôdorys podlahy má rozmery 110 x 110 centimetrov.  V úvode predaja bude dostupný v elektrickej verzii s možnosťou výberu 2 kapacít batérie (56,2 alebo 67,1 kWh), v budúcom roku ponuku doplní ešte aj REEV verzia. Cena elektrickej verzie s výkonom 217 koní a batériou 56,2 kWh štartuje na cene 28.990€, pri využití financovania sa cena zníži až na 27.490€.
V priebehu roka 2026 môžeme očakávať príchod štvrtého modelu, pôjde o atraktívny hatchback segmentu C s dĺžkou 4,43 m a označením Leapmotor B05. V ponuke bude elektrická verzia s výkonom 217 koní a možnosťou výberu medzi 2 kapacitami batérie (56,2 alebo 67,1 kWh). A podľa slov na stretnutí s novinármi, toto je len začiatok. Aj to sa dalo čakať...